Kleine ergernissen

DDD

Re: Kleine ergernissen

Bericht door DDD »

Ik begrijp oprecht niet dat je het verschil niet ziet.

In de folder staat kennelijk: ik overweeg. Dat is niet conform de tekst van de verklaring. Dat zou moeten zijn: ik ben van plan. En dat is iets heel anders.

Dat je je altijd weer mag bedenken, zal waar zijn. Het grote verschil is, dat de Stichting volgens het artikel de indruk wekt dat je het nu nog niet van plan hoeft te zijn, maar alleen hoeft te overwegen. Dat staat er heel duidelijk niet en ik vind het onbegrijpelijk dat er twee mensen zijn die dat verschil niet zien.
Geytenbeekje

Bericht door Geytenbeekje »

DDD schreef: 07 aug 2024, 22:49 Ik begrijp oprecht niet dat je het verschil niet ziet.

In de folder staat kennelijk: ik overweeg. Dat is niet conform de tekst van de verklaring. Dat zou moeten zijn: ik ben van plan. En dat is iets heel anders.

Dat je je altijd weer mag bedenken, zal waar zijn. Het grote verschil is, dat de Stichting volgens het artikel de indruk wekt dat je het nu nog niet van plan hoeft te zijn, maar alleen hoeft te overwegen. Dat staat er heel duidelijk niet en ik vind het onbegrijpelijk dat er twee mensen zijn die dat verschil niet zien.
Alsof mensen een rechtszaak gaan willen maken als er plannen zijn voor het bouwen van een school op basis van subsidie van het aantal verwachte kinderen.
DDD

Bericht door DDD »

O, dat zou zomaar kunnen gebeuren hoor. Er zijn belanghebbenden die reden kunnen zien om de onbetrouwbaarheid van de ouderverklaringen aan de rechter voor te leggen. Dat zou ik denk ik ook doen als ik bestuurder van Kindwijs was.
Bobber

Bericht door Bobber »

Geytenbeekje schreef: 07 aug 2024, 22:39 Tijden veranderen en daarmee wellicht ook accenten op het gebied van godsdienst op hervormde scholen, maar ook van refo-scholen overigens zie je dat niet allen op Goeree-Overflakkee.
Maar tzal wel bijzonder zijn als je uiteindelijk uitkomt bij een stichting dat gelieerd is aan een (O)GGiN aangezien er maar 100 kerkgangers van die kerk op Goeree zijn.
Dat is een keuze van de initiatiefnemers. VGS zou ook kunnen maar denk dat deze afwijzend reageren omdat Kindwijs al klant is.
Job

Bericht door Job »

Ik vind het ook een ergernis als een school of een stichting die een school wil starten, niet de Nederlandse spellingregels beheerst.
MGG

Bericht door MGG »

DDD schreef: 07 aug 2024, 22:49 Ik begrijp oprecht niet dat je het verschil niet ziet.

Het zijn wat ouders niet een groepje juristen en taalkundige. Overwegen, van plan zijn of belangstelling hebben is voor mij redelijk hetzelfde. Als de overheid zoveel waarde zou hechten aan een enkel woordje, dan verwacht ik dat zij ook één woord gebruiken. Je moet belangstelling hebben en dat betekent volgens DUO niet dat je ook een kind moet inschrijven als het initiatief slaagt. Het doel lijkt laagdrempeligheid.

Belangstelling hebben in of overwegen is beide laagdrempelig en vrijblijvend. Het is voor mij onbegrijpelijk dat mensen op zulke details aanslaan.
DDD

Bericht door DDD »

Je moet ook de tekst van de ouderverklaring meenemen. Dat gaat niet alleen over 'geinteresseerd zijn in'.

Het verschil tussen 'van plan zijn' en 'belangstelling hebben voor' is in deze context niet zo heel groot. Maar dat geeft het initiatief nog niet het recht om dat door te vertalen naar 'het zou misschien wel wat voor mij zijn'. Dat is echt niet de bedoeling van de regeling.

Maar goed. We zullen zien wat ervan komt. Als het inderdaad 'een groepje ouders' is, dan is het niet te hopen dat dat groepje eindverantwoordelijk wordt voor het onderwijs aan kinderen.
MGG

Bericht door MGG »

DDD schreef: 08 aug 2024, 00:03 Je moet ook de tekst van de ouderverklaring meenemen. Dat gaat niet alleen over 'geinteresseerd zijn in'.

Maar goed. We zullen zien wat ervan komt. Als het inderdaad 'een groepje ouders' is, dan is het niet te hopen dat dat groepje eindverantwoordelijk wordt voor het onderwijs aan kinderen.
Stek je voor dat kinderen niet leren wat het verschil tussen deze woorden is.... Op de middelbare beginnen de kinderen dan met een gigantische achterstand. Gelukkig is bijscholing mogelijk.
DDD

Bericht door DDD »

Eens. Dit zijn dingen die je in groep acht al moet beheersen.

:lock
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

merel schreef: 07 aug 2024, 21:51
Op welke wijze?
Via Family Link en devices inleveren.
Ararat

Bericht door Ararat »

En bij 3x een overtreding een kus van de houten hamer. Zelf laten slaan. :D
Lilian1975

Bericht door Lilian1975 »

Inbouwkoelkast is aan vervanging toe. Ergenis door de koelkasten niet meer dè koelkast zien.
Geen vriesvak, energiezuinig. Gewoon teveel keus, en niet weten wat goed is. Zucht...
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Lilian1975 schreef: 08 aug 2024, 23:22 Inbouwkoelkast is aan vervanging toe. Ergenis door de koelkasten niet meer dè koelkast zien.
Geen vriesvak, energiezuinig. Gewoon teveel keus, en niet weten wat goed is. Zucht...
Probeer een Liebherr. Lange garantietermijn van 7 jaar.
Lilian1975

Bericht door Lilian1975 »

Ambtenaar schreef: 08 aug 2024, 23:55
Lilian1975 schreef: 08 aug 2024, 23:22 Inbouwkoelkast is aan vervanging toe. Ergenis door de koelkasten niet meer dè koelkast zien.
Positieve uitzondering, energielabel B of C! Maar wel prijzig 😅... . De meeste inbouwkoelkasten van andere merken zitten allemaal op energielabel D /E. Ondanks ze geen vriesvak hebben. Toch lijken ze zuiniger dan de huidige🫢.
refo

Bericht door refo »

Lilian1975 schreef: 09 aug 2024, 12:00
Ambtenaar schreef: 08 aug 2024, 23:55
Positieve uitzondering, energielabel B of C! Maar wel prijzig 😅... . De meeste inbouwkoelkasten van andere merken zitten allemaal op energielabel D /E. Ondanks ze geen vriesvak hebben. Toch lijken ze zuiniger dan de huidige🫢.
Let op de maat van de deuren. Niet alles past.
Plaats reactie