Dipper schreef:Ja uit die bladen kan je veel halen.
Als er 1 in je buurt is, dan kan ik aanbevelen eens bij een Oosterse toko te winkelen. Zoveel verse en smaakvolle producten. En gezond.
Ja ik weet het ik eet graag gekruid en pittig. Ik kan veel hebben wat dat betreft.
Ik neem wat me op dat moment aanspreekt, recepten en intuitie genoeg. Ik heb van een kok geleerd dat als je denkt dat iets bij elkaar past, het ook past.
Van sommige voedingsadviezen hoeft men zich niet teveel aan te trekken, de meeste zijn overtrokken. Zelfs een aardappel met jus mag dan niet.
Er zijn hier heel veel toko's, turkse en marokkaanse winkels in de buurt en die zijn veel goedkoper met groenten en kruiden.
Flinke bos munt (tegenwoordig drinken veel jonge vrouwen thee getrokken van verse munt) kost daar maar 50 cent (in supermarkt ielig bosje voor 1.40)
Tomaten, selderij, avocado's, grote sinaasappels e.d. haal ik bij voorkeur daar.
Alleen met flessen water moet je oppassen, dat is veel zouter van smaak dan wij hier gewend zijn.
Ik heb net stoofperen (wilde giesemannetjes

) geschild en die staan op een laag pitje te trekken in de bessensap en met kaneelstokje.
Dat gaat bij de spruitjes vanavond, dat wil zeggen, er naast.
Straks sucadelapjes braden.