Wellicht niet, maar ik zie daar geen problemen in, mits het woord van God de leidraad is bij die evangelische gemeente en bij de GGiN, maar dat is uiteraard ook persoonlijk, want bijna elke kerk, inclusief alle verschillen, pretenderen Gods woord als leidraad te hebben. Als de ouders zich zorgen maken kan dat zeker een goede zaak zijn, mits dit goed te beargumenteren is, "wij zijn het niet zo gewend" lijkt me niet goed bijvoorbeeld, maar een goede bijbelse onderbouwing mag er zeker tegen gewaarschuwd worden.helma schreef:nee, maar een Evangelische ouder zal niet graag zijn kinderen zien vertrekken naar bijv. GGiN.ejvl schreef:Als iemand een andere weg gaat buiten de zo vertrouwde kaders, betekent het niet dat hij of zij verdwaald is...
En zo is dat andersom ook.
Mag je je als ouders/kerkelijke leiding alsjeblieft zorgen maken over de geestelijke ontwikkeling die veel jongeren momenteel doormaken?
Ik zie heel veel punten, maar ik geloof werkelijk niet dat één van deze punten (behalve het evangeliseren) aan de orde is bij Jij-Daar, maar daar heb ik misschien te weinig kennis van.Ik ben inmiddels een beetje allergisch voor allerlei Evangelische mensen die menen te moeten evangeliseren onder de refojeugd. En dan heb ik het niet over de refokroegen, maar met name onder de betrokken jongeren. Waarom moeten die zonodig losgeweekt worden van hun achtergrond? Waarom moeten ze zich over laten dopen? Waarom moeten ze loskomen van een bedelaarsleven? Waarom moeten ze geloven in een God die geen ziektes wil? Waarom moeten ze geloven dat als ze ziek zijn en niet genezen dat komt omdat hun geloof niet groot genoeg is? Waarom moeten ze denken dat de wet er niet meer toe doet? Waarom moeten ze geloven dat je gerust in allerlei zonden kan leven en toch gelovig kan zijn? Enz enz. enz.
Ik kan er de meerwaarde niet van inzien.
De punten die je noemt zijn wel degelijk gevaren, iedereen pretendeert de waarheid te hebben, maar wat is waarheid, de waarheid is niet iets, maar dat is iemand, Jezus Christus!