Hier thuis spreek ik uit: VETO.henriët schreef:sjaOrchidee schreef:Het word weer voorjaar!
Wie doet er nog aan de grote voorjaarsschoonmaak?
wat versta je dr onder??

Ik heb er een jeugdtrauma aan overgehouden.

Hier thuis spreek ik uit: VETO.henriët schreef:sjaOrchidee schreef:Het word weer voorjaar!
wat versta je dr onder??
HoezoLassie schreef:uhm dit jaar niet. Misschien volgend jaar?
ai, dit klinkt ernstig.jvdg schreef:Hier thuis spreek ik uit: VETO.henriët schreef:sjaOrchidee schreef:Het word weer voorjaar!
wat versta je dr onder??![]()
Waren jou broek(jes) dan zo stoffigjvdg schreef:Hier thuis spreek ik uit: VETO.henriët schreef:sjaOrchidee schreef:Het word weer voorjaar!
wat versta je dr onder??![]()
Leeg huis.... dus nee, voorlopig nietOrchidee schreef:Het word weer voorjaar!
omdat wij aan het verbouwen zijn... Heeft het weinig zin om voorjaarsschoonmaak te houden.Orchidee schreef:HoezoLassie schreef:uhm dit jaar niet. Misschien volgend jaar?
Ik hoorde pas een dominee in een preek zeggen, dat bij de grote schoonmaak alle kasten van hun plek gaan, en elk donker hoekje schoongemaakt wordt... (in gedachten zag ik hem al met zweet op het voorhoofd de grote boekenkasten langzaam opzij schuivenhenriët schreef:maar goed,
hoe pak je de schoonmaak aan,
waar begin je, wat pak je aan, wat doe je anders dan je wekelijkse rondje zeg maar?
Mh, de boekenkasten mogen hier ook wel eens ja.. dat gebeurt idd niet wekelijks. De kasten van zn plaats.. pfft, geen idee hoe ik hier de buffetkast moet verplaatsen:)memento schreef:Ik hoorde pas een dominee in een preek zeggen, dat bij de grote schoonmaak alle kasten van hun plek gaan, en elk donker hoekje schoongemaakt wordt... (in gedachten zag ik hem al met zweet op het voorhoofd de grote boekenkasten langzaam opzij schuivenhenriët schreef:maar goed,
waar begin je, wat pak je aan, wat doe je anders dan je wekelijkse rondje zeg maar?)
Ook hoorde ik van mensen, die alle borden, kopjes, glazen, etc uit de kast halen om af te wassen, ook de glazen die nooit gebruikt werden, en ook de sierborden en kopjes, die niet voor gebruik bestemd waren...
Lijkt me een btje nutteloze tijdverspilling allemaal. Maargoed, ik ben dan ook geen vrouw
De grote schoonmaak was vroeger met name nodig vanwege het gebruik van de kolenkachel (zo heb ik me door oude mensen laten vertellen). Zodra de zon weer begon te schijnen, werd zichtbaar dat alles in huis bedekt was met een mooie laag roet.henriët schreef:Ik vermoed met de huidige vrouw-behulpzame-attributen dat je ook niet meer zo hoeft schoon te maken als vroeger.
aaahmemento schreef:De grote schoonmaak was vroeger met name nodig vanwege het gebruik van de kolenkachel (zo heb ik me door oude mensen laten vertellen). Zodra de zon weer begon te schijnen, werd zichtbaar dat alles in huis bedekt was met een mooie laag roet.henriët schreef:Ik vermoed met de huidige vrouw-behulpzame-attributen dat je ook niet meer zo hoeft schoon te maken als vroeger.
nou ja, zo af en toe alle boeken uit de kast en dan de planken afnemenmemento schreef:Ik hoorde pas een dominee in een preek zeggen, dat bij de grote schoonmaak alle kasten van hun plek gaan, en elk donker hoekje schoongemaakt wordt... (in gedachten zag ik hem al met zweet op het voorhoofd de grote boekenkasten langzaam opzij schuivenhenriët schreef:maar goed,
waar begin je, wat pak je aan, wat doe je anders dan je wekelijkse rondje zeg maar?)
Ook hoorde ik van mensen, die alle borden, kopjes, glazen, etc uit de kast halen om af te wassen, ook de glazen die nooit gebruikt werden, en ook de sierborden en kopjes, die niet voor gebruik bestemd waren...
Lijkt me een btje nutteloze tijdverspilling allemaal. Maargoed, ik ben dan ook geen vrouw