Spijker op de kop!Ander schreef:ja, vreselijk. We worden zelfs gedwongen om te gaan kijken, ook naar zo'n uitzending. En wie lacht? De duivel. Al die refo's en christenen die gaan kijken onder het mom van 'eerst zien voordat je oordeelt' en daarmee overspoelt worden met godslasterlijk cabaret. Wat een armoe dat zelfs op een refoforum deze discussie nodig is.
EO maakt cabaret over Jezus
-
Re: EO maakt cabaret over Jezus
Laatst gewijzigd door Mattheus72 op 29 jul 2009, 23:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Als ze anders ook geen signalen krijgen gaan ze door...Mattheus72 schreef:Spijker op de kop! Ik zeg mijn lidmaatschappij bij de EO op.Ander schreef:ja, vreselijk. We worden zelfs gedwongen om te gaan kijken, ook naar zo'n uitzending. En wie lacht? De duivel. Al die refo's en christenen die gaan kijken onder het mom van 'eerst zien voordat je oordeelt' en daarmee overspoelt worden met godslasterlijk cabaret. Wat een armoe dat zelfs op een refoforum deze discussie nodig is.
Die roltrap staat niet stil...
en die glijbaan naar beneden gaat steeds sneller...
EO had ook een uitnodiging om naar de Gay Pride te komen, en
dat durfden ze nog niet aan...
Zouden ze het volgend jaar aandurven?
Kijk naar Min. Plasterk, een voorttrekker,
een jaar later gaat het CDA...
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Hoe spreek je dat in nederlands: misschien eo wind uit sail neemt voor andere program makers.
eo zal niet live show maken? Zij kunnen dan goed reageren.
Ander program makers zal dat zeker niet doen. Dan zal devil lachen en heel land. En niemand kan goed reageren.
Ander program makers zal dat zeker niet doen. Dan zal devil lachen en heel land. En niemand kan goed reageren.
- JolandaOudshoorn
Er wordt al genoeg op de TV gespot met God. Dus dat zal het niet zijn.NRC schreef:Hoe spreek je dat in nederlands: misschien eo wind uit sail neemt voor andere program makers.
Ik heb moeite met de zgn carte blanche. Had liever een praatprogramma gezien a la Felderhof
Ik weet, mijn Verlosser leeft
-
Tja... en wie vaart het jaar daarop volgend mee?? De CU?-DIA- schreef:Als ze anders ook geen signalen krijgen gaan ze door...Mattheus72 schreef:Spijker op de kop! Ik zeg mijn lidmaatschappij bij de EO op.Ander schreef:ja, vreselijk. We worden zelfs gedwongen om te gaan kijken, ook naar zo'n uitzending. En wie lacht? De duivel. Al die refo's en christenen die gaan kijken onder het mom van 'eerst zien voordat je oordeelt' en daarmee overspoelt worden met godslasterlijk cabaret. Wat een armoe dat zelfs op een refoforum deze discussie nodig is.
Die roltrap staat niet stil...
en die glijbaan naar beneden gaat steeds sneller...
EO had ook een uitnodiging om naar de Gay Pride te komen, en
dat durfden ze nog niet aan...
Zouden ze het volgend jaar aandurven?
Kijk naar Min. Plasterk, een voorttrekker,
een jaar later gaat het CDA...
De enige partij die haar normen en waarden zal behouden zal volgens mij altijd de SGP blijven.
Laatst gewijzigd door Mattheus72 op 31 jul 2009, 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.
- denkertje21
Vooral dat onderscheid blijven maken!Ander schreef:Al die refo's en christenen

Leer mij volgen mét mijn vragen...
- denkertje21
Dat heb je al gezien. Het bestaat al 14 jaar en zelfs het RD heeft er veelvuldig over bericht...Afgewezen schreef:Moet ik het gaypride-gebeuren ook eerst gezien hebben voor ik er een oordeel over mag hebben?
Dus dit kun je weten.
Hoewel elke krant er weer een eigen kleur aan geeft
Leer mij volgen mét mijn vragen...
Het is van tweeën één: óf ze houden zich aan de aankondiging en dan is het een blasfemisch (godslasterlijk dus) programma; óf het is geen godslasterlijk programma, maar dan is de aankondiging één grote, misselijkmakende leugen.denkertje21 schreef:Tiberius schreef:Nee, niet om het aan het woord komen van een atheïst, maar het programma is godslasterlijk omdat er een voorstelling over Jezus gemaakt wordt door iemand die God loochent.Zosinus schreef:Is zo'n programma dan per definitie godslasterlijk omdat een atheist aan het woord komt?
Ow, heb je 't al gezien dan?
Dus kies maar.
In beide gevallen zeer verwerpelijk.
Bij andere kranten weet ik niet, maar in het RD overheerst roze. Maar dat terzijde.denkertje21 schreef:Hoewel elke krant er weer een eigen kleur aan geeft
Inderdaad.Ander schreef:Wat een armoe dat zelfs op een refoforum deze discussie nodig is.
Wat me niet alleen oprecht verbaast, maar ook een gruwel en een doorn in mijn oog is, dat mensen zonder blikken of blozen de registratievoorwaarden van dit forum onderschrijven en vervolgens zo'n godslasterlijk programma goed gaan zitten praten.
Ik werk niet bij de EO nee
.
Met andere woorden: waar zit 'em de kneep: in het feit dat het cabaret is, in het feit dat een atheïst zijn mening mag geven, of in beiden?
Bij mij: in het feit dat het cabaret is, omdat ik me moeilijk kan voorstellen dat je een goed gesprek over het evangelie kunt krijgen door iemand te vragen om grappen te maken met het Evangelie Marcus als leidraad. Maar goed, ik hoop nog steeds op een positieve verrassing. Het uitnodigen van iemand als Dawkins zou ik heel goed vinden.

Kennelijk is er met die registratievoorwaarden meer mogelijk dan jij denkt. Maar goed, ontopic: wat zouden jullie ervan vinden als de EO in een praatprogramma een atheïst als bijv. Richard Dawkins uitnodigd, hem zijn zegje laat doen en vervolgens met hem in gesprek treedt?Tiberius schreef:Inderdaad.Ander schreef:Wat een armoe dat zelfs op een refoforum deze discussie nodig is.
Wat me niet alleen oprecht verbaast, maar ook een gruwel en een doorn in mijn oog is, dat mensen zonder blikken of blozen de registratievoorwaarden van dit forum onderschrijven en vervolgens zo'n godslasterlijk programma goed gaan zitten praten.
Met andere woorden: waar zit 'em de kneep: in het feit dat het cabaret is, in het feit dat een atheïst zijn mening mag geven, of in beiden?
Bij mij: in het feit dat het cabaret is, omdat ik me moeilijk kan voorstellen dat je een goed gesprek over het evangelie kunt krijgen door iemand te vragen om grappen te maken met het Evangelie Marcus als leidraad. Maar goed, ik hoop nog steeds op een positieve verrassing. Het uitnodigen van iemand als Dawkins zou ik heel goed vinden.
Het ligt er maar aan met welk doel je kijkt. Ik zou zeker niet kijken om vermaakt te worden, maar primair om me een oordeel te vormen over het programma en secundair om meer te leren over hoe 'de wereld' denkt over de persoon van Jezus Christus.Bert Mulder schreef:Tevens is het zonde om zo'n programma te kijken, in de eerste plaats tegen het tweede gebod, daar God eist dat wij Hem alleen dienen op de manier door Hem voorgeschreven. Verder is het zonde om ons te 'vermaken' met een anders zonde:
@het vetgemaakte gedeelte: kom kom, niet zulke zware woorden gebruiken. Zo kun je iedere reclameuiting een grote, misselijkmakende leugen noemen.Tiberius schreef:Het is van tweeën één: óf ze houden zich aan de aankondiging en dan is het een blasfemisch (godslasterlijk dus) programma; óf het is geen godslasterlijk programma, maar dan is de aankondiging één grote, misselijkmakende leugen.
Dus kies maar.
In beide gevallen zeer verwerpelijk.
- jakobmarin
Het blijft altijd een lastig punt: aan de ene kant zover 'meegaan' met het aantrekkelijk maken van de omlijsting van je Boodschap om zoveel mogelijk hoorders/kijkers te hebben en aan de andere kant niet inboeten op de Boodschap.
Zelf ervaar ik dat al op de Jeugdvereniging. Je wilt dat er zoveel mogelijk jongelui komt, maar dat ze dan ook een Bijbels geluid horen, al dan niet met discussie.
Ik denk dat dit in dezelfde hoek zit, al is het mijn mening dat de EO te ver is doorgeschoten naar het 'aantrekkelijk maken'.
Termen als 'kwetsbaar opstellen' e.d. klinken wel mooi, transparant en openhartig, maar er is op een gegeven moment een ogenblik dat je het stof van de voeten moet schudden en niet je paarlen voor zwijnen moet blijven gooien.
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de intentie van de Barie Oomsma röring veroorzaken, shockeren is. En gebruikt daar dan zijn huidige positie in. Zie zijn andere TC-programma en de fotoreportage.
Overigens vind ik hem in de radio-programma's wel goed en integer.
Zelf ervaar ik dat al op de Jeugdvereniging. Je wilt dat er zoveel mogelijk jongelui komt, maar dat ze dan ook een Bijbels geluid horen, al dan niet met discussie.
Ik denk dat dit in dezelfde hoek zit, al is het mijn mening dat de EO te ver is doorgeschoten naar het 'aantrekkelijk maken'.
Termen als 'kwetsbaar opstellen' e.d. klinken wel mooi, transparant en openhartig, maar er is op een gegeven moment een ogenblik dat je het stof van de voeten moet schudden en niet je paarlen voor zwijnen moet blijven gooien.
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de intentie van de Barie Oomsma röring veroorzaken, shockeren is. En gebruikt daar dan zijn huidige positie in. Zie zijn andere TC-programma en de fotoreportage.
Overigens vind ik hem in de radio-programma's wel goed en integer.
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Als je de aankondiging van de eo leest dan denk je meteen: wat maak je me nou, eo??!! De reactie van refo-NL is dan ook meteen afwijzend. En dat verwacht iedereen ook wel. Zonder zich in de materie te verdiepen weten ze nu al dat het programma godslasterlijk is. Ze vinden het zelfs wel fijn: zie je wel, de eo glijdt steeds verder af. We hebben het altijd wel gezegd. Een reactie als: dat we dat uit moeten leggen, is veelzeggend.
Als het tekenen van de forumregels een standpunt verbiedt dat toch positieve kanten uit het (toekomstige) programma worden gepeurd, dan kunnen beter alle topics gesloten worden. Iemand stelt een vraag of maakt een opmerking en de forumleiding plaatst de gangbare opvatting en sluit het af.
Ik zie wel mogelijkheden om het op vorhand positief te waarderen.
Het evangelisatiewerk van refo-NL kan wel als failliet beschouwd worden.
Men maakt zich druk genoeg, maar instroom min uitstroom blijft onveranderd negatief. Alleen het geboorteoverschot zorgt voor een geringe groei.
Dat heeft alles te maken met de aanbod van genade discussie van de afgelopen eeuw. Daarmee zijn ze intern tot op het bot en nog verder verdeeld, maar zijn ze hun aansluiting met ‘de wereld’ kwijt geraakt. De wereld kan nog wel volgen dat je gelooft, maar als je vervolgens aangeeft niet geheel zeker te zijn van je eigen heil?
Net als in de marketing: als je geen product hebt (aanbod van het heil) , helpt reclame niet, want je hebt geen afnemers.
De eo ziet nog wel een product. Die meent de wereld iets te kunnen bieden: join the club en verwerf (zo) een plaats bij God. Hij houdt zeker van je!
Neem daarbij het gegeven dat de cabaretier voor veel mensen de plaats van de klassieke dominee als opinieleider heeft ingenomen (oudejaarsuitzending).
Als het tekenen van de forumregels een standpunt verbiedt dat toch positieve kanten uit het (toekomstige) programma worden gepeurd, dan kunnen beter alle topics gesloten worden. Iemand stelt een vraag of maakt een opmerking en de forumleiding plaatst de gangbare opvatting en sluit het af.
Ik zie wel mogelijkheden om het op vorhand positief te waarderen.
Het evangelisatiewerk van refo-NL kan wel als failliet beschouwd worden.
Men maakt zich druk genoeg, maar instroom min uitstroom blijft onveranderd negatief. Alleen het geboorteoverschot zorgt voor een geringe groei.
Dat heeft alles te maken met de aanbod van genade discussie van de afgelopen eeuw. Daarmee zijn ze intern tot op het bot en nog verder verdeeld, maar zijn ze hun aansluiting met ‘de wereld’ kwijt geraakt. De wereld kan nog wel volgen dat je gelooft, maar als je vervolgens aangeeft niet geheel zeker te zijn van je eigen heil?
Net als in de marketing: als je geen product hebt (aanbod van het heil) , helpt reclame niet, want je hebt geen afnemers.
De eo ziet nog wel een product. Die meent de wereld iets te kunnen bieden: join the club en verwerf (zo) een plaats bij God. Hij houdt zeker van je!
Neem daarbij het gegeven dat de cabaretier voor veel mensen de plaats van de klassieke dominee als opinieleider heeft ingenomen (oudejaarsuitzending).
Verkeerde analyse. Helaas willen mensen zoals jij het maar zien in uiterlijk gelaat, maar zo komt het Koninkrijk niet, heeft Christus gezegd. Hij heeft zich zelfs afgevraagd of Hij geloof zal vinden op de aarde als Hij terug zal komen. Daarom komt er een grote streep door al jouw rekensommetjes; die doen niet ter zake en daar moeten we niet naar kijken. Dit heeft alles verder niets te maken met de aanbod van genade-discussie. Andere kerken hadden die discussie niet en zijn nog sneller leeggestroomd. Als je het zo bekijkt zou je kunnen zeggen: de aanbod van genade-discussie houdt mensen beter bij de kerk. Dat is natuurlijk ook onzin maar het toont ook het zotte van jouw redenering aan.lexd schreef:maar instroom min uitstroom blijft onveranderd negatief. Alleen het geboorteoverschot zorgt voor een geringe groei.
Dit weerlegd hebbende stort m.i. heel je redenering in elkaar.
Met het aanmelden (wat je drie dagen geleden gedaan hebt, dus nog redelijk vers in je geheugen zou moeten liggen) heeft iedereen verklaard, dat hij de Bijbel en de 3FvE als grondslag erkend, wil staan in de lijn van Reformatie en Nadere Reformatie, lid is van één der met name genoemde kerkverbanden, niet weggegroeid is van de grondslag, etc.lexd schreef:Als het tekenen van de forumregels een standpunt verbiedt dat toch positieve kanten uit het (toekomstige) programma worden gepeurd, dan kunnen beter alle topics gesloten worden. Iemand stelt een vraag of maakt een opmerking en de forumleiding plaatst de gangbare opvatting en sluit het af.
Dat laat inderdaad geen ruimte om een dergelijk godslasterlijk programma te verdedigen.