Bezwaren Elsrock-festival Rijssen
Re: Bezwaren Elsrock-festival Rijssen
Ik denk dat een gesprek met deze mensen op de avond zelf niet veel zinnigs oplevert, al weet je uiteraard niet wat het uitwerkt. Juist in deze situatie lijkt een eenvoudige folder afgeven beter. Mensen worden de volgende dag met een kater wakker, vissen ze vervolgens een bijbeltekst uit hun broekzak; 'Ik ben de Weg, de Waarheid en het Leven'
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Ja kom op, sta jij er ook ?Germanicus schreef:Ja, kom op?!? Als we zo gaan redeneren!! Heeft hij ze dan wel nodig om kerkmensen te bekeren?Mara schreef:De Heere heeft daar geen mensen voor nodig.Germanicus schreef:Hij haalt ze vanuit de heggen en steggen, toch?!Mara schreef:Ik heb geen kritiek !
Maar we leven in een vrij land, we kunnen alle kerken vrijelijk inlopen.
Hoe werkt de Heere?
Kun je dat ? Wat zeg je dan ?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
-
Nee, ik gaf net al aan dat ik er niet sta en dat ik dat waarschijnlijk ook niet zou kunnen.Mara schreef:Ja kom op, sta jij er ook ?
Jouw redenatie over dat God mensen niet nodig heeft, is nogal flauw.
Hier beneden is het niet.
Flauw ? Volgens mij is het juist overmoed als je denkt dat God jou nodig heeft om mensen toe te brengen.Germanicus schreef:Nee, ik gaf net al aan dat ik er niet sta en dat ik dat waarschijnlijk ook niet zou kunnen.Mara schreef:Ja kom op, sta jij er ook ?
Zeker niet, nochtans gebruikt hij mensen.Mara schreef:De Heere heeft daar geen mensen voor nodig.Germanicus schreef:Hij haalt ze vanuit de heggen en steggen, toch?!Mara schreef:Ik heb geen kritiek !
Maar we leven in een vrij land, we kunnen alle kerken vrijelijk inlopen.
Hoe werkt de Heere?
In jouw optiek moeten we dus maar stoppen met evangelisatie en zending?
Dat is immers maar mensenwerk en heeft geen waarde voor de uitbreiding van Zijn Koninkrijk.
Laat de moslim, jood, atheïst etc.. het zelf maar uitzoeken?
De tekst die je aanhaalt is niet van toepassing.
Hij liet mensen die heggen- en steggenbewoners daaruit halen.
Nogmaals, Hij gebruikt mensen.
Het schijnt zelfs dat Hij herders en leraars heeft uitgezonden om zondaren tot bekering te roepen. Of ontken je dat ook?
Ik denk dat ik je niet goed begrijp.
Maar wat je nu geponeerd hebt is, dat we maar moeten afwachten wie God rechtstreeks tot Hem brengt, zonder Christus en de Heilige Geest.
Ik hoop vurig dat ik je verkeerd begrepen hebt.
En dat zal wel.
Maar ik hoop op een eerlijk antwoord.
-
Deze discussie leidt nergens toe.Mara schreef:Flauw ? Volgens mij is het juist overmoed als je denkt dat God jou nodig heeft om mensen toe te brengen.Germanicus schreef:Nee, ik gaf net al aan dat ik er niet sta en dat ik dat waarschijnlijk ook niet zou kunnen.Mara schreef:Ja kom op, sta jij er ook ?
Jij mag er van overtuigd zijn dat de mensen van Naar House overbodig zijn, ik vind het meer dan moedig als je naar zoiets toegaat om te evangeliseren!
Ik geloof niet dat één van de mensen daar het idee heeft dat God niet zonder hem of haar kan, maar ze mogen wellicht wel een middel zijn. Ik snap niet dat je dat overmoed vindt. Morgen staat er bij jullie toch ook iemand op de preekstoel?!
Hier beneden is het niet.
Oftewel, hoe je op een refoforum al langs elkaar heen praat en elkaar niet eens verstaat
Laat staan hoe dat dan gaat met mensen met een slok teveel op, doodmoe van een nacht dansen en zuipen.
Als onze dominee morgenochtend de preekstoel beklimt en wij zaten daar al knikkebollend, kotsend, lachend en zeer verbaasd, vermoed ik dat hij rechtsomkeert gaat.
Of niet.
Er is overal een tijd voor.
Als hier op zondagmorgen 8 uur gebeld wordt en er staat een jeh get. voor de deur, ben ik ook chagrijnig.
Wegwezen zeg, zo vroeg.
Nou, zo moet je dat zien denk ik.
Die jongens en meiden zouden heus bevattelijk voor Het Woord kunnen zijn, maar op een andere tijd en plaats.

Laat staan hoe dat dan gaat met mensen met een slok teveel op, doodmoe van een nacht dansen en zuipen.
Als onze dominee morgenochtend de preekstoel beklimt en wij zaten daar al knikkebollend, kotsend, lachend en zeer verbaasd, vermoed ik dat hij rechtsomkeert gaat.
Of niet.
Er is overal een tijd voor.
Als hier op zondagmorgen 8 uur gebeld wordt en er staat een jeh get. voor de deur, ben ik ook chagrijnig.
Wegwezen zeg, zo vroeg.
Nou, zo moet je dat zien denk ik.
Die jongens en meiden zouden heus bevattelijk voor Het Woord kunnen zijn, maar op een andere tijd en plaats.
Is dit niet de ultieme smoes om op de bank te blijven zitten?Mara schreef:Flauw ? Volgens mij is het juist overmoed als je denkt dat God jou nodig heeft om mensen toe te brengen.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Nee ! Ik blijf ook niet op de bank zitten, maar pretendeer niet dat ik mensen zou kunnen helpen bekeren.
In mijn werk heb ik gesprekken met mensen die n.b. graag zouden willen, hoe moeizaam gaat het dan nog !
Soms kan ik in alle ootmoed denken, misschien kan de Heere mij gebruiken, maar mij ? Moet ik uit de leegheid van mijn eigen hart de volheid gaan verkondigen ?
En DAT bedoel ik steeds.
Maar kennelijk hebben veel mensen een zak vol, mijn zakken zijn leeg.
In mijn werk heb ik gesprekken met mensen die n.b. graag zouden willen, hoe moeizaam gaat het dan nog !
Soms kan ik in alle ootmoed denken, misschien kan de Heere mij gebruiken, maar mij ? Moet ik uit de leegheid van mijn eigen hart de volheid gaan verkondigen ?
En DAT bedoel ik steeds.
Maar kennelijk hebben veel mensen een zak vol, mijn zakken zijn leeg.
Ja, er doorheen moet wel eens, maar laat dan de 'omstreken' wel achter je.Joannah schreef:Of ik het begrijp, maar om bij het centrum te komen zul je toch door de omstreken moeten.-DIA- schreef:Gijs83 schreef:Ik weet daar Naar House vanavond weer evangeliseert!tukkertje schreef:
Heb je niet zien staan aan de Enterstraat.
Ze zullen het zeker met de beste bedoelingen doen. Toch geloof ik niet
dat dit de manier is om ze te bereiken. De boodschap die Naar House brengt
ken ik eerlijk gezgd niet, maar heb wel mijn ergens twijfels over de inhoud.
Normaal gesproken, als het goed lag, zou je denken dar er dan toch een 'gerucht',
een 'naam' van uit zou gaan.
En dat heb ik niet gehoord jammer genoeg.
Ik vrees soms ook dat zo'n actie-bekeringsgroep vaker meer naar de Omstreken neigt.
Ik bedoel de EO...
Ds. Venema zei dat eens zo: EO, dat is toch 'En Omstreken'? (ter verklaring van de
term 'omstreken', die waarschijnlijk niet iedereen zou begrijpen.)
Gedenkt aan de vrouw van Lot... kwam zo zo tebinnen.
Ze is in de 'omsteken' wel omgekomen.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Ik ga nu met grote stappen.Mara schreef:Die jongens en meiden zouden heus bevattelijk voor Het Woord kunnen zijn, maar op een andere tijd en plaats.
Maar heden, zo gij Mijn Stemme hoort, verhardt u niet, maar laat u leiden.
Heden, stoned of niet.
Die boodschap is compleet ontnuchterend.
Daar "strijden" de naar-House commissies voor.
Wil je dit aub niet ondermijnen.
Mijn hart schreit als ik die verhalen hoor.
Het ontroert mij, maar ik doe, tot mijn schuld, niet mee met het getuigen van het Verlossingswerk van Christus.
Andere tijd, andere plaats?
Ken je die gelijkenis niet van: Ik heb een vrouw gekregen, een juk ossen gekocht, moet mijn vader begraven....
En voor deze tijd: ik ben stoned, dronken of anderzins....
-DIA- schreef:Ze is in de 'omsteken' wel omgekomen.
wat is omkomen in de steken nou weer?
@Mara, ook mijn zakken zijn leeg.
Maar dat kan nooit een verontschuldiging zijn.
Wij hebben toch het Woord wat vleesgeworden is.
Zelfs al kennen wij Hem niet, we kennen Hem toch wel vanuit Zijn Woord.
Een rijk woord, laat ons dat verkondigen aan onze geliefde naasten, die niet minder zijn dan wij.
Ook al zijn wij wij voor uitbrekende zonden bewaard, alle zonden zijn in ons hart aanwezig.
Maar dat kan nooit een verontschuldiging zijn.
Wij hebben toch het Woord wat vleesgeworden is.
Zelfs al kennen wij Hem niet, we kennen Hem toch wel vanuit Zijn Woord.
Een rijk woord, laat ons dat verkondigen aan onze geliefde naasten, die niet minder zijn dan wij.
Ook al zijn wij wij voor uitbrekende zonden bewaard, alle zonden zijn in ons hart aanwezig.
Nou ja. de conclusie is wel zo ongeveer: de wereld heeft niets met ons. En wij hebben ze ook niet zoveel te vertellen.
Dan ook niet gaan zuchten dat de wereld zo weinig rekening met 'ons' houdt, terwijl we toch zo het goede voorhebben. We zijn het contact kwijtgeraakt. En dat kan alleen aan ons liggen. De 'wereld' blijft altijd zichzelf, die verandert niet.
Dan ook niet gaan zuchten dat de wereld zo weinig rekening met 'ons' houdt, terwijl we toch zo het goede voorhebben. We zijn het contact kwijtgeraakt. En dat kan alleen aan ons liggen. De 'wereld' blijft altijd zichzelf, die verandert niet.
-DIA- schreef:Gijs83 schreef:Ik weet daar Naar House vanavond weer evangeliseert!tukkertje schreef:
Heb je niet zien staan aan de Enterstraat.
Ze zullen het zeker met de beste bedoelingen doen. Toch geloof ik niet
dat dit de manier is om ze te bereiken. De boodschap die Naar House brengt
ken ik eerlijk gezgd niet, maar heb wel mijn ergens twijfels over de inhoud.
Normaal gesproken, als het goed lag, zou je denken dar er dan toch een 'gerucht',
een 'naam' van uit zou gaan.
En dat heb ik niet gehoord jammer genoeg.
Ik vrees soms ook dat zo'n actie-bekeringsgroep vaker meer naar de Omstreken neigt.
Ik bedoel de EO...
Ds. Venema zei dat eens zo: EO, dat is toch 'En Omstreken'? (ter verklaring van de
term 'omstreken', die waarschijnlijk niet iedereen zou begrijpen.)