Beroepingswerk, deel 6
Re: Beroepingswerk, deel 6
Het is inderdaad een slag voor de OGG
Ds. Gerritsen is een stabiele factor van de OGG.
Hij zou ook de opleiding van de twee studenten op zich nemen.
Maar bij alles zal de Heere over Zijn kerk blijven waken.
Salford, Ontario, Canada werd in oktober 1968 door ds Mieras geinstitueerd als Vrije Oud Gereformeerde Gemeente. Zij was rond 1967 ontstaan doordat een aantal personen uit de Gereformeerde Gemeente te Norwich getreden was. In februari 1969 werd de vrije gemeente opgenomen in het kerkverband van de OGGN. Sindsdien werd de gemeente ieder jaar voor een aantal weken bediend door OGGN predikanten die daarvoor overkwamen uit Nederland. Ds Gerritsen wordt dus haar eerste eigen predikant.caprice schreef:Ligt Salford niet in Engeland? Wie weet meer van deze gemeente?
Atze
- Reformer
Met dat laatste ben ik het zeker eens!Oude Paden schreef:Het is inderdaad een slag voor de OGG
Maar dat Ds. Gerritsen een stabiele factor is voor de OGGiN, nee dat kan ik niet beamen. Ik heb heel wat te maken gehad met deze predikant en op pastoraal gebied schiet hij ernstig tekort.
Voor de overige predikanten is het wel een zware klap, want op deze manier blijven er weinig predikanten over in de OGGiN. En met een gemiddelde leeftijd van de predikanten/proponenten (?) van +/- 55 ziet de toekomst er ook niet heel rooskleurig uit.......
En de zaligheid is in geen ander, want er is onder de hemel geen andere Naam onder de mensen gegeven waardoor wij zalig moeten worden.
Je eerste en laatste zin getuigen niet van een overtuigend geloof in het eerste!
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
En weer wordt er op kwalijke wijze oneerbiedig gesproken over een persoon. Onbegrijpelijk.
laat uw woorden weinig zijn; pred. 5: 1b
MOD OPMERKINGJanneman schreef:En weer wordt er op kwalijke wijze oneerbiedig gesproken over een persoon. Onbegrijpelijk.
Dat vind ik ook.
Ik verzoek een ieder dienaangaande de forumregels in acht te nemen.
Ik doelde ook niet zozeer op zijn pastoraat. Zo goed ken ik hem niet.Reformer schreef:Met dat laatste ben ik het zeker eens!Oude Paden schreef:Het is inderdaad een slag voor de OGG
Maar dat Ds. Gerritsen een stabiele factor is voor de OGGiN, nee dat kan ik niet beamen. Ik heb heel wat te maken gehad met deze predikant en op pastoraal gebied schiet hij ernstig tekort.
Voor de overige predikanten is het wel een zware klap, want op deze manier blijven er weinig predikanten over in de OGGiN. En met een gemiddelde leeftijd van de predikanten/proponenten (?) van +/- 55 ziet de toekomst er ook niet heel rooskleurig uit.......
Het is een predikant met heldere kennis van zaken, ordelijk en stichtelijk.
Is een sterke voorstander van een ordelijk kerkelijk leven.
En zonder schop te geven of dit perse negatief te duiden: De overige predikanten zijn meer de echte gunnende OGG predikanten waar leerstukken er minder toedoen.
Het woordje 'weer' is stemmingmakerij.Janneman schreef:En weer wordt er op kwalijke wijze oneerbiedig gesproken over een persoon. Onbegrijpelijk.
Er wordt gewoon iemands tekort aangehaald. Dat is helemaal niet erg, ook ik heb tekorten net als Janneman. Kwalijk is dus niet het goede woord, en het woord oneerbiedig kan ik helemaal niet thuisbrengen. Ds Gerritsen is niet goddelijk.
Ongetwijfeld heeft deze man ook zijn sterke kanten. Zo werkt dat.
Bovendien heeft Reformer persoonlijk Ds Gerritsen gekend. Vergeet niet dat er in sommige geschiedenissen jammerlijke dingen kunnen blijven hangen waar een ander niets van weet. Dan is het misschien alsnog beter om het niet kenbaar te maken.
Vooralsnog is de reactie erg overdreven Janneman.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
- Reformer
Dankjewel voor deze reactie Gian. Inderdaad heb ik persoonlijk heel veel te maken gehad met deze predikant. Er is veel gepasseerd en hier weid ik verder ook maar niet over uit, want dan beschadig ik alleen maar personen. Laat ik het hierop houden dat ik op mijn 17e al werd gedwongen de OGGiN te verlaten. Ik had geen andere keus.Gian schreef:
Het woordje 'weer' is stemmingmakerij.
Er wordt gewoon iemands tekort aangehaald. Dat is helemaal niet erg, ook ik heb tekorten net als Janneman. Kwalijk is dus niet het goede woord, en het woord oneerbiedig kan ik helemaal niet thuisbrengen. Ds Gerritsen is niet goddelijk.
Ongetwijfeld heeft deze man ook zijn sterke kanten. Zo werkt dat.
Bovendien heeft Reformer persoonlijk Ds Gerritsen gekend. Vergeet niet dat er in sommige geschiedenissen jammerlijke dingen kunnen blijven hangen waar een ander niets van weet. Dan is het misschien alsnog beter om het niet kenbaar te maken.
Vooralsnog is de reactie erg overdreven Janneman.
Excuses voor degenen die zich aan mijn eerste reactie hebben gestoord.
En de zaligheid is in geen ander, want er is onder de hemel geen andere Naam onder de mensen gegeven waardoor wij zalig moeten worden.
Bij deze dan weer on-topic. Dat houdt in dat verdere reacties hierover in dit topic worden verwijderd.
Donderdag 3 april word er in Holten gestemd over het beroepen van een dominee.
Holten is sinds 22 januari vacant door het aanbreken van het emeritaat van Ds. H.P. Mulder.
Ds. H.P. Mulder heeft Holten 14 jaar gediend.
Donderdag avond word pas bekend gemaakt voor welke dominee er gestemd kan worden.
Wanneer 2/3 van de gemeente voor is wordt de dominee beroepen.
Holten is sinds 22 januari vacant door het aanbreken van het emeritaat van Ds. H.P. Mulder.
Donderdag avond word pas bekend gemaakt voor welke dominee er gestemd kan worden.
voor alle duidelijkheid: we hebben het dan over de oud gereformeerde gemeente buiten verband in holtendavid o schreef:Donderdag 3 april word er in Holten gestemd over het beroepen van een dominee.
niet dus
het is de gereformeerde kerk
Moet zeggen dat Stavenisse hun predikanten niet lang mag houden. Volgens mij staat ds. Gerritsen er ongeveer 3 jaar. De vorige predikant heeft er 2 jaar gestaan.albion schreef:Ds. Gerritsen heeft het beroep aangenomen naar de gemeente Salford
Wie was de vorige predikant en hoe lang is dat al geleden?JALP schreef:Moet zeggen dat Stavenisse hun predikanten niet lang mag houden. Volgens mij staat ds. Gerritsen er ongeveer 3 jaar. De vorige predikant heeft er 2 jaar gestaan.albion schreef:Ds. Gerritsen heeft het beroep aangenomen naar de gemeente Salford
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
ds. Schinkelshoek, is in 1981 overleden, dus 27 jaar geleden.albion schreef:Wie was de vorige predikant en hoe lang is dat al geleden?JALP schreef:Moet zeggen dat Stavenisse hun predikanten niet lang mag houden. Volgens mij staat ds. Gerritsen er ongeveer 3 jaar. De vorige predikant heeft er 2 jaar gestaan.albion schreef:Ds. Gerritsen heeft het beroep aangenomen naar de gemeente Salford