Waar ging de preek van afgelopen zondag over?
Ik ook. En wat het gemeentelid bedoelde is dat uit de eenvoud van het getuigenis wat in de presentatie zat, die paar zinnen en stukje film met het meest eenvoudige belijden wat je maar kan bedenken, hem juist zo raakte, dat dat het meest leerzaam was. Daar kan soms geen preek tegenopErasmiaan schreef:Gods Woord en de uitleg daarvan zijn minder noodzakelijk als een powerpointpresentatie?Marnix schreef:Na afloop kwam er iemand naar me toe en zei: Na die presentatie was er eigenlijk helemaal geen preek meer nodig. Dat was nog het leerzaamst van de hele dienst.
Dat vind ik altijd bijzonder!Mijn gehandicapte broertje, Jan Bernard, deed (samen met 12 andere jongeren) belijdenis

Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Wat is de prediking dan maar een dwaas iets, he?Marnix schreef:Ik ook. En wat het gemeentelid bedoelde is dat uit de eenvoud van het getuigenis wat in de presentatie zat, die paar zinnen en stukje film met het meest eenvoudige belijden wat je maar kan bedenken, hem juist zo raakte, dat dat het meest leerzaam was. Daar kan soms geen preek tegenopErasmiaan schreef:Gods Woord en de uitleg daarvan zijn minder noodzakelijk als een powerpointpresentatie?Marnix schreef:Na afloop kwam er iemand naar me toe en zei: Na die presentatie was er eigenlijk helemaal geen preek meer nodig. Dat was nog het leerzaamst van de hele dienst.
Dat vind ik altijd bijzonder!Mijn gehandicapte broertje, Jan Bernard, deed (samen met 12 andere jongeren) belijdenis
Hehe Unionist
Je moest eens weten 
En nee, dat maakt de preek niet overbodig ofzo. Meer kan ik er ook niet over zeggen, want ik kwam daar niet mee maar een gemeentelid. Ik vond de preek ook heel mooi en leerzaam. Maar ik moet eerlijk zeggen dat die presentatie me ook wel erg raakte. Maar misschien is dat wat subjectief, het betrof natuurlijk wel mijn lieve kleine broertje 

Nee hoor. Absoluut niet. Maar soms is een simpel getuigenis, en vooral daarin het zichtbare werk van de Geest en de genade en liefde van God nog meer dan een hele preekTiberius schreef:Wat is de prediking dan maar een dwaas iets, he?Marnix schreef:Ik ook. En wat het gemeentelid bedoelde is dat uit de eenvoud van het getuigenis wat in de presentatie zat, die paar zinnen en stukje film met het meest eenvoudige belijden wat je maar kan bedenken, hem juist zo raakte, dat dat het meest leerzaam was. Daar kan soms geen preek tegenopErasmiaan schreef:Gods Woord en de uitleg daarvan zijn minder noodzakelijk als een powerpointpresentatie?Marnix schreef:Na afloop kwam er iemand naar me toe en zei: Na die presentatie was er eigenlijk helemaal geen preek meer nodig. Dat was nog het leerzaamst van de hele dienst.

Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Dat boekje heb ik pas in mijn bezit.Kislev schreef:Leespreek van ds. Huisman en Vreugdenhil.
Preek van Huisman (voorbereiding HA) was erg mooi. Komt volgens mij uit het nieuw verschenen boekje 'met lege handen'.
Het is een heel mooi boekje met duidelijke eenvoudige preken!
Christus is net zo gewillig om een vluchtende zondaar die tot Hem komt te vergeven, als dat wij gewillig zijn om te zondigen.
- J.C. Philpot
Ik heb gisteren de volgende preken mogen beluisteren:
's Morgens (via de scanner): Prof. dr. A. de Reuver - Galaten 4:6: En overmits gij kinderen zijt, zo heeft God den Geest Zijns Zoons uitgezonden in uw harten, Die roept: Abba, Vader!
's Middags: ds. M.A. van de Berg - Galaten 5:25: Indien wij door den Geest leven, zo laat ons ook door den Geest wandelen.
's Avonds: ds G. Wassinkmaat - Openbaringen 22:17a: En de Geest en de Bruid zeggen: Kom! En die het hoort, zegge: Kom!
's Morgens (via de scanner): Prof. dr. A. de Reuver - Galaten 4:6: En overmits gij kinderen zijt, zo heeft God den Geest Zijns Zoons uitgezonden in uw harten, Die roept: Abba, Vader!
's Middags: ds. M.A. van de Berg - Galaten 5:25: Indien wij door den Geest leven, zo laat ons ook door den Geest wandelen.
's Avonds: ds G. Wassinkmaat - Openbaringen 22:17a: En de Geest en de Bruid zeggen: Kom! En die het hoort, zegge: Kom!
is dat niet een beetje véél van het goede? 2 preken, ok, prima.....maar DRIE???J.C. Philpot schreef:Ik heb gisteren de volgende preken mogen beluisteren:
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
- J.C. Philpot
en te weinig tijd om te eten en drinken + het nodige "loswerk"J.C. Philpot schreef:Het hadden er van mij ook VIER mogen zijnRens schreef:is dat niet een beetje véél van het goede? 2 preken, ok, prima.....maar DRIE???![]()
Alleen dan heb ik denk ik te weinig tijd ter overpeinzing.
Moderatorbericht:
- Oude-Waarheid
- J.C. Philpot