Jongerenavond Doorn

Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Jongerenavond Doorn

Bericht door MarthaMartha »

henriët schreef:
helma schreef:
jvdg schreef:
Gian schreef:
Let vooral niet op de boodschap. De sfeer is veel belangrijker.
Eerlijk gezegd, Gian, dat begrijp ik niet.
Voor mij is de boodschap belangrijker dan de sfeer.
Is de boodschap niet goed, dan is de sfeer menselijk en dus buiten God.
Maar ik hoop dat ik je verkeerd begrijp.
Tuurlijk. Gian bedoelt dat je niet het gevaar moet lopen de boodschap naast je neer te leggen omdat de sfeer je minder aanstaat/vertrouwd is.
Dat klopt, maar het een kan wel met t ander samenhangen.
Eerlijk gezegd snap ik niet dat Arjan die kandidaat is niet gewoon zich beroepbaar laat stellen, dat is gewoonweg de normale weg.
Verder gaat hij te ver door in het heiligmakingsleven en daar is ook alles op gestoeld.
Maar een mens is en blijft zondig tot de laatste minuut.
Ook ondanks het aanhalen van de 3 form. plaats ik kantekeningen bij jij daar, omdat zij die niet willen ondertekenen.

Daarnaast .. nee, ik stop erover.
Een ieder mag weten wat hij of zij denkt.
Maar geef mij dan toch maar de zondagse eredienst.
jammer deze reactie.

volgens mij haal je ook een en ander door elkaar nu.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Jongerenavond Doorn

Bericht door eilander »

Gelukkig dat de zondagse eredienst boven een jij-daaravond gaat...

Ik heb deze avond niet beluisterd of bekeken. Maar positief is wel dat ook een onderwerp als "de hel" wordt behandeld. Onlangs nog maakte ik het mee dat zeer rechtse mensen beweerden dat er in andere kerkverbanden dan het hunne al snel "verdoezelend" over de hel wordt gesproken.
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Jongerenavond Doorn

Bericht door MarthaMartha »

eilander schreef:Gelukkig dat de zondagse eredienst boven een jij-daaravond gaat...

Ik heb deze avond niet beluisterd of bekeken. Maar positief is wel dat ook een onderwerp als "de hel" wordt behandeld. Onlangs nog maakte ik het mee dat zeer rechtse mensen beweerden dat er in andere kerkverbanden dan het hunne al snel "verdoezelend" over de hel wordt gesproken.
mee eens, was een ernstige en zeer radicale boodschap, juist ook voor jongeren als ze soms denken dat het "allemaal wel mee zal vallen".
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Ander
Berichten: 3548
Lid geworden op: 20 mar 2007, 20:50

Re: Jongerenavond Doorn

Bericht door Ander »

Ik heb een stukje meegekeken, totdat internet er even mee stopte bij mij. Toeval? :)
Ik vond dat Arjan een goede boodschap had. In de beantwoording van de eerste vraag bekritiseerde hij impliciet het zingen van al die opwekkingsliederen. Weten die jongemensen wel wat ze zingen. De sfeer vind ik erg opzwepend en ongereformeerd. Maar goed, het ging om de boodschap en die was goed, zover ik kan beoordelen. Dat heb ik wel eens anders gezien/gehoord.
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: Jongerenavond Doorn

Bericht door Gian »

henriët schreef: Verder gaat hij te ver door in het heiligmakingsleven en daar is ook alles op gestoeld.
Maar een mens is en blijft zondig tot de laatste minuut.
Praat je nu niet een beetje anderen na?
Misschien moet je ook het visiedocument eens doorlezen. http://www.heartcry.nl/visiedocument
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Jongerenavond Doorn

Bericht door Auto »

Gian schreef:
henriët schreef: Verder gaat hij te ver door in het heiligmakingsleven en daar is ook alles op gestoeld.
Maar een mens is en blijft zondig tot de laatste minuut.
Praat je nu niet een beetje anderen na?
Misschien moet je ook het visiedocument eens doorlezen. http://www.heartcry.nl/visiedocument
Lees dan ook even http://www.cgk-genemuiden.nl/files/Broc ... artCry.pdf

En we gaan weer over tot de orde van de dag.
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Jongerenavond Doorn

Bericht door MarthaMartha »

henriët schreef:
Dat klopt, maar het een kan wel met t ander samenhangen.
Eerlijk gezegd snap ik niet dat Arjan die kandidaat is niet gewoon zich beroepbaar laat stellen, dat is gewoonweg de normale weg.
Verder gaat hij te ver door in het heiligmakingsleven en daar is ook alles op gestoeld.
Maar een mens is en blijft zondig tot de laatste minuut.
Ook ondanks het aanhalen van de 3 form. plaats ik kantekeningen bij jij daar, omdat zij die niet willen ondertekenen.

Daarnaast .. nee, ik stop erover.
Een ieder mag weten wat hij of zij denkt.
Maar geef mij dan toch maar de zondagse eredienst.
Lieve Jet, ik mag je graag, dat weet je, maar hoe langer ik hierover nadenk hoe minder ik het begrijp.

Heb je wel geluisterd naar zijn enorm ernstige boodschap?

Dat hij wel of niet beroepbaar is heeft niks met deze boodschap te maken.
Het heiligingsleven is niet eens genoemd in deze lezing....

Ik begrijp het werkelijk niet.

Als Luther dwaalt op punt van HA, dan lezen we met genoegen zijn andere boeken.
Als (ik denk dat) Bunyan dwaalt op het punt van de doop, dan staan zijn boeken nog steeds bovenaan mijn lijstje.

En als ik de boeken van Ryle makkelijker te lezen vind dan die van Boston, dan waardeer ik die van Boston nog steeds ook!

Waarom deze lezing afkeuren en afzetten tegen een kerkdienst (is geen vergelijk, het is wat anders) omdat je het in bepaalde -buiten de lezing staande- opzichten niet met hem eens bent.

Ik zou dingen ook heel graag anders zien in zijn optreden, maar deze boodschap was indrukwekkend en ernstig, en duizenden jongeren en ouderen hebben dit gehoord en gezien...

zullen we op de knieën gaan en bidden dat het dezelfde uitwerking zal hebben als de preek over de hel van Jonathan Edwards destijds?
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: Jongerenavond Doorn

Bericht door Gian »

Auto schreef:
Gian schreef:
henriët schreef: Verder gaat hij te ver door in het heiligmakingsleven en daar is ook alles op gestoeld.
Maar een mens is en blijft zondig tot de laatste minuut.
Praat je nu niet een beetje anderen na?
Misschien moet je ook het visiedocument eens doorlezen. http://www.heartcry.nl/visiedocument
Lees dan ook even http://www.cgk-genemuiden.nl/files/Broc ... artCry.pdf

En we gaan weer over tot de orde van de dag.
Auto, heb jij het visiedocument gelezen?
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Jongerenavond Doorn

Bericht door Desiree »

MarthaMartha schreef:
henriët schreef:
Dat klopt, maar het een kan wel met t ander samenhangen.
Eerlijk gezegd snap ik niet dat Arjan die kandidaat is niet gewoon zich beroepbaar laat stellen, dat is gewoonweg de normale weg.
Verder gaat hij te ver door in het heiligmakingsleven en daar is ook alles op gestoeld.
Maar een mens is en blijft zondig tot de laatste minuut.
Ook ondanks het aanhalen van de 3 form. plaats ik kantekeningen bij jij daar, omdat zij die niet willen ondertekenen.

Daarnaast .. nee, ik stop erover.
Een ieder mag weten wat hij of zij denkt.
Maar geef mij dan toch maar de zondagse eredienst.
Die zondagse eredienst bij jou mag je dankbaar voor zijn.. Ik ben een keer bij jullie geweest, het was heel, heel, erg goed vertoeven bij jullie. Echt een blijde boodschap.. Geweldig! Als je wilt dat God's koninkrijk zal komen, en je bent er verdrietig over, dan knap je daar weer helemaal op.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Wilhelm
Berichten: 3240
Lid geworden op: 13 okt 2007, 19:26

Re: Jongerenavond Doorn

Bericht door Wilhelm »

Zijn er nog meeluisteraars/kijkers met Ds JC de Groot op de Levensbronavond http://kijkdaar.jijdaar.nl/ ?
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Re: Jongerenavond Doorn

Bericht door BJD »

Wilhelm schreef:Zijn er nog meeluisteraars/kijkers met Ds JC de Groot op de Levensbronavond http://kijkdaar.jijdaar.nl/ ?
'k was te laat.. alleen het vragengedeelte meegekeken.
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Jongerenavond Doorn

Bericht door henriët »

@ mm
je hebt idd wel gelijk, ik was ook wel wat impulsief.
sorry.
En idd het vb van Luther was op zn plaats.


Ik heb wel wat bedenkingen, maar ik had dat niet op deze manier hoeven te ventileren.
En ook idd heb ik eea bij elkaar gezet wat niet goed was.

Ik trek me terug uit de hc/ jij daar discussie. Niet omdat ik er voor vluchten wil, maar omdat ik me er meer in verdiepen moet voor ik spreek.

Verder ben ik het eens met de posting van eilander.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Jongerenavond Doorn

Bericht door MarthaMartha »

henriët schreef:@ mm
je hebt idd wel gelijk, ik was ook wel wat impulsief.
sorry.
En idd het vb van Luther was op zn plaats.


Ik heb wel wat bedenkingen, maar ik had dat niet op deze manier hoeven te ventileren.
En ook idd heb ik eea bij elkaar gezet wat niet goed was.

Ik trek me terug uit de hc/ jij daar discussie. Niet omdat ik er voor vluchten wil, maar omdat ik me er meer in verdiepen moet voor ik spreek.

Verder ben ik het eens met de posting van eilander.
:super

Fijn je reactie, en dat impulsieve herken ik wel ... moet ook nog wel eens wat terugnemen ;)
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Wilhelm
Berichten: 3240
Lid geworden op: 13 okt 2007, 19:26

Re: Jongerenavond Doorn

Bericht door Wilhelm »

BJD schreef:
Wilhelm schreef:Zijn er nog meeluisteraars/kijkers met Ds JC de Groot op de Levensbronavond http://kijkdaar.jijdaar.nl/ ?
'k was te laat.. alleen het vragengedeelte meegekeken.
Dat was ook de moeite waard. De vragenbeantwoording vond ik heel duidelijk!
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33447
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Jongerenavond Doorn

Bericht door Tiberius »

MarthaMartha schreef:
henriët schreef:
Dat klopt, maar het een kan wel met t ander samenhangen.
Eerlijk gezegd snap ik niet dat Arjan die kandidaat is niet gewoon zich beroepbaar laat stellen, dat is gewoonweg de normale weg.
Verder gaat hij te ver door in het heiligmakingsleven en daar is ook alles op gestoeld.
Maar een mens is en blijft zondig tot de laatste minuut.
Ook ondanks het aanhalen van de 3 form. plaats ik kantekeningen bij jij daar, omdat zij die niet willen ondertekenen.

Daarnaast .. nee, ik stop erover.
Een ieder mag weten wat hij of zij denkt.
Maar geef mij dan toch maar de zondagse eredienst.
Lieve Jet, ik mag je graag, dat weet je, maar hoe langer ik hierover nadenk hoe minder ik het begrijp.

Heb je wel geluisterd naar zijn enorm ernstige boodschap?

Dat hij wel of niet beroepbaar is heeft niks met deze boodschap te maken.
Het heiligingsleven is niet eens genoemd in deze lezing....

Ik begrijp het werkelijk niet.

Als Luther dwaalt op punt van HA, dan lezen we met genoegen zijn andere boeken.
Als (ik denk dat) Bunyan dwaalt op het punt van de doop, dan staan zijn boeken nog steeds bovenaan mijn lijstje.

En als ik de boeken van Ryle makkelijker te lezen vind dan die van Boston, dan waardeer ik die van Boston nog steeds ook!

Waarom deze lezing afkeuren en afzetten tegen een kerkdienst (is geen vergelijk, het is wat anders) omdat je het in bepaalde -buiten de lezing staande- opzichten niet met hem eens bent.

Ik zou dingen ook heel graag anders zien in zijn optreden, maar deze boodschap was indrukwekkend en ernstig, en duizenden jongeren en ouderen hebben dit gehoord en gezien...

zullen we op de knieën gaan en bidden dat het dezelfde uitwerking zal hebben als de preek over de hel van Jonathan Edwards destijds?
:super
Plaats reactie