Verkiezingen Tweede Kamer NL 2025

MGG

Re: Verkiezingen Tweede Kamer NL 2025

Bericht door MGG »

parsifal schreef: Gisteren, 21:46
MGG schreef: Gisteren, 21:08
parsifal schreef: Gisteren, 18:52
huisman schreef: Gisteren, 13:32

Het land gesloopt. Ga je schamen. We wonen in een zeer welvarend land die zich kan veroorloven om crisis zelf te creëeren en dan het niet kunnen oplossen. Stikstof is zo’n voorbeeld. Door onze zelf verzonnen belachelijke norm (KDW) kunnen we niets meer terwijl die norm niets doet aan de instandhouding van de natuur. Steeds meer wetenschappers zeggen dit maar de politiek beweegt nog niet.
Ik doelde niet op stikstof, ik doelde meer op muren bouwen tussen mensen zoals je in VS ziet, waarbij samenwerking wordt uitgesloten en inderdaad geen besluiten nemen die voor lange termijn nodig zijn (energietransitie zonder infrastructuur enz.)
Muren bouwen is wel zo verstandig als je ook in de toekomst veiligheid wil.

De overheid komt met een energietransitie en beseft veel te laat wat dit van het netwerk vraagt. Het linkse idealisme strookt niet met de praktijk. Zie ook gevangenissen en samenstelling van de mensen in de bijstand.
Ik doelde ook op figuurlijke muren. En nee, Yesilgoz is daar niet schuldiger aan dan bijvoorbeeld jongeren van GL/PvdA. Maar ze heeft wel meer invloed.

En gezeur over links is vrij absurd na jaren Rutte. En ook daarvoor eigenlijk: zelfs paars was qua beleid best rechts. Maar daar gaat het niet over. Ik denk dat betrouwbaarheid en langetermijnvisie nu van politici gevraagd moet worden en dat wordt m.i. gesloopt door types als Yesilgoz en eerder Rutte of De Jonge. En ja ook Wilders, al is bij hem ook gebrek aan constructief zijn een probleem (en ja zijn mening staat mij ook tegen, maar ik heb een stuk minder problemen met Meloni of Åkesson).
Ik zie dat best rechts vooral terug in financiën en ook dan is het maar de vraag of dat rechts te noemen is. Qua ongelijkheid in inkomen en vermogen zou je niet zeggen dat Nederland rechts beleid heeft gehad.

Qua migratie was Rutte vooral in woorden voor de verkiezingen rechts. Meerdere keren kinderpardon een stimulans voor asielzoekers om kinderen te misbruiken voor eigen voordeel. Pas recent is er iets gedaan aan de ruime nareisregeling. Illegalen kunnen rustig in Nederland blijven. De kans dat je uitgezet wordt, is minimaal. Kinderen kunnen gewoon naar school en elke illegale kan gratis naar het ziekenhuis. Opzich prima, maar zet iemand daarna uit. De 'rechtse' regering voerde op het gebied van massamigratie links beleid. Net als de 'rechtse' Merkel die Duitsland liet overspoelen met moslims. De aanslagen zijn op de koop toegenomen.
Profesto

Re: Verkiezingen Tweede Kamer NL 2025

Bericht door Profesto »

Wim Anker schreef: Gisteren, 19:34
Profesto schreef: Bij die partij heeft het dus gevolgen als je iets onfatsoenlijks zegt.
Bij D66 heeft onfatsoen pas gevolgen als het uitkomt (openbaar wordt) en als de publieke opinie zich tegen hen keert. Dat zijn de feiten.
Ja dus wordt er gehandeld als iets openbaar wordt. Kom daar nog maar eens om bij bijvoorbeeld de AI-PVV'ers, de FvD-pubers en de VVD-leugenaar.
Wim Anker schreef: Gisteren, 19:34
Profesto schreef: Dat Yesilgöz na al haar leugens nog VVD leider blijft geeft te denken over het fatsoen bij die partij.
De frustratie is nu toch vooral dat ze niet wil liegen en haar belofte aan de kiezer gestand wil doen?

(Al snap ik het onbegrip wel bij GL en D66. Die vinden liegen een strategisch middel in te zetten als het voordeel oplevert.)
[/quote]
Nee, de frustratie op links is vooral dat mw. Yesilgöz tijdens de vorige formatie zei dat ze geen kiezers wilde uitsluiten door de PVV niet mee te laten doen, maar nu wel kiezers uitsluit door PvdA-GL uit te sluiten. Blijkbaar is het niet erg als linkse kiezers worden uitgesloten.
Plaats reactie