Curatoriumdiscussie GG 2022
Re: Curatoriumdiscussie GG 2022
Dat vind ik niet zo'n sterke argumentatie.
Was ook mijn gedachte.Piet Puk schreef:De toelating van de heer De Jong geeft maar weer eens aan dat insinuaties als dat bepaalde personen niet zouden worden toegelaten uit plaats, werkomgeving of wat dan ook, niet aan de orde zijn.
Blijkbaar word binnen het curatorium geluisterd naar bekering en roeping en niets anders.
-
bestaat er hier een lijst van hen die zijn afgewezen bij het / een curatorium en die later wel in een andere kerk predikant zijn geworden?
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Re: RE: Re: Curatoriumdiscussie GG 2022
Zo is dat. Ook speelt de gemeente van herkomst geen rol.Piet Puk schreef:De toelating van de heer De Jong geeft maar weer eens aan dat insinuaties als dat bepaalde personen niet zouden worden toegelaten uit plaats, werkomgeving of wat dan ook, niet aan de orde zijn.
Blijkbaar word binnen het curatorium geluisterd naar bekering en roeping en niets anders.
Een heel grote zegen en een heel groot wonder, zeker ook deze toelating weer.
Waarom lijkt het toch ZO moeilijk om dat uit te spreken voor sommigen? Wat is dat toch? Teleurgesteld dat je vooroordeel niet uitkomt? Jaloezie? Spijt van eigen vertrek uit het kerverband? Misschien zelfs wroeging?
Het is niet uit te leggen.
Hypocriet is inderdaad wel te heftig. Toch vind ik het wel bijzonder. Op zijn site is niets vinden over zijn christen-zijn. Zover ik weet is het namelijk heel gebruikelijk dat bij zulke trainingen hele harde, wereldse muziek wordt gebruikt. Ik ben heel benieuwd hoe hij dat doet.HersteldHervormd schreef:Hypocriet?Hendrien schreef: Is hij het wel echt dan? Of iemand met dezelfde naam? Als hij het echt is, moet het gewoon vermeld worden. Anders vind ik het echt hypocriet….
-
Re: RE: Re: Curatoriumdiscussie GG 2022
Waar moet iemand jaloers op zijn dan? Ik begrijp het niet echt.Job schreef:Zo is dat. Ook speelt de gemeente van herkomst geen rol.Piet Puk schreef:De toelating van de heer De Jong geeft maar weer eens aan dat insinuaties als dat bepaalde personen niet zouden worden toegelaten uit plaats, werkomgeving of wat dan ook, niet aan de orde zijn.
Waarom lijkt het toch ZO moeilijk om dat uit te spreken voor sommigen? Wat is dat toch? Teleurgesteld dat je vooroordeel niet uitkomt? Jaloezie? Spijt van eigen vertrek uit het kerverband? Misschien zelfs wroeging?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Ga het ervaren zou ik zeggen.Hendrien schreef:Hypocriet is inderdaad wel te heftig. Toch vind ik het wel bijzonder. Op zijn site is niets vinden over zijn christen-zijn. Zover ik weet is het namelijk heel gebruikelijk dat bij zulke trainingen hele harde, wereldse muziek wordt gebruikt. Ik ben heel benieuwd hoe hij dat doet.HersteldHervormd schreef:Hypocriet?Hendrien schreef: Is hij het wel echt dan? Of iemand met dezelfde naam? Als hij het echt is, moet het gewoon vermeld worden. Anders vind ik het echt hypocriet….

Huichelaar, haal eerst de balk uit uw oog en dan zult u goed kunnen zien om de splinter uit het oog van uw broeder te halen.
Re: RE: Re: RE: Re: Curatoriumdiscussie GG 2022
Op het feit dat dit kan blijkbaar, in de Gereformeerde Gemeenten. Tegen alle vooroordelen in. Jaloers op hen die er blij mee (kunnen) zijn. Jaloers dat men zelf niet meer in het kerkverband zit. En dan maar lelijk gaat doen; zeuren. Ik vraag me echt af wat diverse forumleden überhaupt in dit topic (durven) doen, de zaken als ex-gergemmer negatief (blijven) becommentarieren, nota bene zelfs bij positief nieuws! Dan ben je ziek hoor. Ziek van jaloezie, van spijt of ziek van weet-ik-het-wat..HersteldHervormd schreef:Waar moet iemand jaloers op zijn dan? Ik begrijp het niet echt.Job schreef:Zo is dat. Ook speelt de gemeente van herkomst geen rol.Piet Puk schreef:De toelating van de heer De Jong geeft maar weer eens aan dat insinuaties als dat bepaalde personen niet zouden worden toegelaten uit plaats, werkomgeving of wat dan ook, niet aan de orde zijn.
Hendrien schreef:Hypocriet is inderdaad wel te heftig. Toch vind ik het wel bijzonder. Op zijn site is niets vinden over zijn christen-zijn. Zover ik weet is het namelijk heel gebruikelijk dat bij zulke trainingen hele harde, wereldse muziek wordt gebruikt. Ik ben heel benieuwd hoe hij dat doet.HersteldHervormd schreef:Hypocriet?Hendrien schreef: Is hij het wel echt dan? Of iemand met dezelfde naam? Als hij het echt is, moet het gewoon vermeld worden. Anders vind ik het echt hypocriet….
Op de website van TMC wonen toch ook niet?
En ik train niet bij hem, maar wel ergens waar geen harde muziek aanstaat. Die plekken zijn er voldoende.

Waarom please? Het is niet echt een refo wereld, zo’n sportstudio.
-
Toevallig heb ik een project in Lisse, ik zal het eerdaags eens vragen.deschpin schreef:Ga het ervaren zou ik zeggen.Hendrien schreef:Hypocriet is inderdaad wel te heftig. Toch vind ik het wel bijzonder. Op zijn site is niets vinden over zijn christen-zijn. Zover ik weet is het namelijk heel gebruikelijk dat bij zulke trainingen hele harde, wereldse muziek wordt gebruikt. Ik ben heel benieuwd hoe hij dat doet.HersteldHervormd schreef:Hypocriet?Hendrien schreef: Is hij het wel echt dan? Of iemand met dezelfde naam? Als hij het echt is, moet het gewoon vermeld worden. Anders vind ik het echt hypocriet….
Dan ga ik met zo'n plastic bekertje tegen de muur. Dan hoor ik of een DJ, of Pieter Heijkoop.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
Hendrien schreef:Waarom please? Het is niet echt een refo wereld, zo’n sportstudio.
De meesten van ons werken toch op plaatsen waar het niet echt een refo wereld is?
Dit hokjes denken als 'op zijn site is niets vinden over zijn christen-zijn' en sporten kan alleen met 'harde, wereldse muziek'.
Dat is toch sneu allemaal? Alsof iedereen die buiten de refokring werkt geen christen kan zijn op zijn werk...
Mogen refo's niet sporten?
Ik sport als refo wel en gewoon op een plek zonder muziek.
Als een medesporter vloekt is het mijn taak om daar iets van te (durven) zeggen.
Wellicht gebruikt hij zijn studio ook zo richting zijn PT-ers. Dat hoeft bij voorbaat echt niet op zijn website te staan.
Zover ik het kan inschatten wordt daar geen muziek gedraaid. Of het moet orgel of koormuziek zijnHendrien schreef:Hypocriet is inderdaad wel te heftig. Toch vind ik het wel bijzonder. Op zijn site is niets vinden over zijn christen-zijn. Zover ik weet is het namelijk heel gebruikelijk dat bij zulke trainingen hele harde, wereldse muziek wordt gebruikt. Ik ben heel benieuwd hoe hij dat doet.HersteldHervormd schreef:Hypocriet?Hendrien schreef: Is hij het wel echt dan? Of iemand met dezelfde naam? Als hij het echt is, moet het gewoon vermeld worden. Anders vind ik het echt hypocriet….

Overigens doen dit soort reacties me enigszins begrip opbrengen voor het niet noemen van zijn job.
Blijkbaar is er een hoop onkunde op dit gebied.
Overigens is op de meeste site's van refo ondernemers weinig terug te zien van het christen zijn. Of je moet de melding "op zondag gesloten" bij een fysieke winkel, als een getuigenis willen zien.
Mijn werkplek heeft ook helemaal niets met de refowereld te maken. Toch heb ik een heel fatsoenlijk, geoorloofd beroep. En ik zie het als mijn roeping om uit te stralen waar ik voor sta, juist op die plek, waar alleen maar vooroordelen over christenen zijn.Hendrien schreef:Waarom please? Het is niet echt een refo wereld, zo’n sportstudio.
Zo God voor ons is, wie zal tegen ons zijn? ~ Romeinen 8:31b
Neem me niet kwalijk. Zonder jouw link naar zijn bedrijf had deze discussie nu niet plaatsgevondenBezorgd schreef:
Zover ik het kan inschatten wordt daar geen muziek gedraaid. Of het moet orgel of koormuziek zijn :)
Overigens doen dit soort reacties me enigszins begrip opbrengen voor het niet noemen van zijn job.
Blijkbaar is er een hoop onkunde op dit gebied.
Overigens is op de meeste site's van refo ondernemers weinig terug te zien van het christen zijn. Of je moet de melding "op zondag gesloten" bij een fysieke winkel, als een getuigenis willen zien.