Natuurlijk. Maar dat betekent niet dat alles dan maar geoorloofd is. Dat is een dooddoener.Goudleus schreef:Niet helemaal. Ik geloof dat de Here mee kan voelen in onze pijn en onze zwakheden. En dat Hij genadiger is dan wij.Thuisvrouw schreef:Alle dingen zijn mogelijk degenen die gelooft.
Bedoel je dat? @goudleus?
Nashville-verklaring (vh: Transgender)
-
- Verbannen
Re: Wist je dat........[7]
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
-
- Verbannen
Nee.DDD schreef:@Jantje:
Dat is geen antwoord op wat ik schreef. Maar als het hart en de mond van een man in een vrouwenlichaam van mannelijkheid overlopen, dan heb je geen bezwaar tegen een operatie, als ik het goed begrijp?
Ik bedoel ermee te zeggen dat als zo iemand met Gods hulp dit kruis probeert te dragen dat aan de buitenkant te zien is.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
-
- Verbannen
Inderdaad. Dit vind ik wel heel erg opvallend. Wellicht dat @Goudleus hierop antwoord kan geven?Thuisvrouw schreef:Ik kan hier wel de conclusie trekken in ieder geval, dat de mensen die eerst geen mening hadden, gaandeweg toch wel blijken geven van een mening.
Apart
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Wat opvalt is dat er niet hard en naar over mensen gesproken wordt wie het treft,maar dat er gewezen wordt op de grote Rustaanbrenger.
Daar ben ik heel blij om. dat is de plek waar we allen naar toe moeten, of we nu beperkingen hebben pf ons in verkeerd lichaam voelen zitten of iets anders.
Daar ben ik heel blij om. dat is de plek waar we allen naar toe moeten, of we nu beperkingen hebben pf ons in verkeerd lichaam voelen zitten of iets anders.

Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
-
Antwoorden op morele kwesties zou ik als ik jouw was, ook niet zoeken in een discussie. En je mening laten vormen door de twistgesprekken van een ander, dus wat jij vindt, al helemaal niet.DDD schreef:@Thuisvrouw:
Ik lees in deze discussie in ieder geval duidelijk wat ik níet vindt. Zo vorm je je mening. Dat is een heel normale en gezonde manier van doen. Eerst luisteren, dan nadenken, en dan pas iets vinden.
Ik kan het iedereen aanbevelen.
Volgens mij zou dat toch de Schrift moeten zijn. Daar ging de hele discussie over. Is ons gevoel bepalend of de Schrift? Dat zou een goed startpunt zijn voor de beantwoording van de hele vraagstelling in dit topic.
Het zou goed zijn als je vanuit dat punt ging redeneren. Dat zou het echt een beetje refoforum maken.
Ik heb nog niet veel anders gehoord dan vinden en voelen.
-
En dat ben ik met je eensliz boer schreef:Wat opvalt is dat er niet hard en naar over mensen gesproken wordt wie het treft,maar dat er gewezen wordt op de grote Rustaanbrenger.
Je leest werkelijk niet wat er staat. Ik heb het woord gevoel niet in de mond genomen. Ik vind in ieder geval dat jouw mening niet bijbels is onderbouwd en verder ook niet erg doordacht is, dus daar ben ik het dan niet mee eens. Dat lijkt me verder heel duidelijk.Thuisvrouw schreef:Antwoorden op morele kwesties zou ik als ik jouw was, ook niet zoeken in een discussie. En je mening laten vormen door de twistgesprekken van een ander, dus wat jij vindt, al helemaal niet.DDD schreef:@Thuisvrouw:
Ik lees in deze discussie in ieder geval duidelijk wat ik níet vindt. Zo vorm je je mening. Dat is een heel normale en gezonde manier van doen. Eerst luisteren, dan nadenken, en dan pas iets vinden.
Ik kan het iedereen aanbevelen.
Volgens mij zou dat toch de Schrift moeten zijn. Daar ging de hele discussie over. Is ons gevoel bepalend of de Schrift? Dat zou een goed startpunt zijn voor de beantwoording van de hele vraagstelling in dit topic.
Het zou goed zijn als je vanuit dat punt ging redeneren. Dat zou het echt een beetje refoforum maken.
Ik heb nog niet veel anders gehoord dan vinden en voelen.
En voor het overige heb ik geen enkele reden om mij hier druk om te maken, het is een middelmatige kwestie en ik hoef niet over alles een mening te hebben, tenslotte.
Waar kan ik antwoord op geven?Jantje schreef:Inderdaad. Dit vind ik wel heel erg opvallend. Wellicht dat @Goudleus hierop antwoord kan geven?Thuisvrouw schreef:Ik kan hier wel de conclusie trekken in ieder geval, dat de mensen die eerst geen mening hadden, gaandeweg toch wel blijken geven van een mening.
Apart
Voor mij persoonlijk klinkt het nogal grof om dit als een dooddoener te kwalificeren. Het is een enorme troost dat je Schepper je helemaal kent en liefheeft.Jantje schreef:Natuurlijk. Maar dat betekent niet dat alles dan maar geoorloofd is. Dat is een dooddoener.Goudleus schreef:Niet helemaal. Ik geloof dat de Here mee kan voelen in onze pijn en onze zwakheden. En dat Hij genadiger is dan wij.Thuisvrouw schreef:Alle dingen zijn mogelijk degenen die gelooft.
- Wandelende
- Inactief
Ja hoor. Dat kan.Wandelende schreef:Kan ik het eens zijn met mijn Schepper?
-
- Verbannen
Nou, dat zegt @Thuisvrouw toch? Je beweerde aan het begin van deze discussie geen mening te hebben. Uit je reacties vind ik dat niet blijken.Goudleus schreef:Waar kan ik antwoord op geven?Jantje schreef:Inderdaad. Dit vind ik wel heel erg opvallend. Wellicht dat @Goudleus hierop antwoord kan geven?Thuisvrouw schreef:Ik kan hier wel de conclusie trekken in ieder geval, dat de mensen die eerst geen mening hadden, gaandeweg toch wel blijken geven van een mening.
Apart
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
-
- Verbannen
Je kan niet onder het mom van jouw bovenstaande reactie zeggen dat in dat licht alles geoorloofd is. De Heere heeft wel medelijden met onze zwakheden, maar dat betekent niet dat wij dan maar alles kunnen doen wat we zelf menen te mogen en in ons eigen oog goed is. Het gaat er allereerst om: Heere, wat wilt Gij dat ik doen zal? En dan kan dat inderdaad betekenen dat mijn meningen verstommen en de hand op de mond moet.Goudleus schreef:Voor mij persoonlijk klinkt het nogal grof om dit als een dooddoener te kwalificeren. Het is een enorme troost dat je Schepper je helemaal kent en liefheeft.Jantje schreef:Natuurlijk. Maar dat betekent niet dat alles dan maar geoorloofd is. Dat is een dooddoener.Goudleus schreef:Niet helemaal. Ik geloof dat de Here mee kan voelen in onze pijn en onze zwakheden. En dat Hij genadiger is dan wij.Thuisvrouw schreef:Alle dingen zijn mogelijk degenen die gelooft.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Of een geslachtsveranderende operatie mag, daar ben ik niet uit nee. Maar dat het zo stellig en zwart-wit zou zijn, dat weet ik zeker van niet.Jantje schreef:Nou, dat zegt @Thuisvrouw toch? Je beweerde aan het begin van deze discussie geen mening te hebben. Uit je reacties vind ik dat niet blijken.Goudleus schreef:Waar kan ik antwoord op geven?Jantje schreef:Inderdaad. Dit vind ik wel heel erg opvallend. Wellicht dat @Goudleus hierop antwoord kan geven?Thuisvrouw schreef:Ik kan hier wel de conclusie trekken in ieder geval, dat de mensen die eerst geen mening hadden, gaandeweg toch wel blijken geven van een mening.
Apart
Het klinkt vooral heel rechtzinnig.Jantje schreef:Je kan niet onder het mom van jouw bovenstaande reactie zeggen dat in dat licht alles geoorloofd is. De Heere heeft wel medelijden met onze zwakheden, maar dat betekent niet dat wij dan maar alles kunnen doen wat we zelf menen te mogen en in ons eigen oog goed is. Het gaat er allereerst om: Heere, wat wilt Gij dat ik doen zal? En dan kan dat inderdaad betekenen dat mijn meningen verstommen en de hand op de mond moet.Goudleus schreef:Voor mij persoonlijk klinkt het nogal grof om dit als een dooddoener te kwalificeren. Het is een enorme troost dat je Schepper je helemaal kent en liefheeft.Jantje schreef:Natuurlijk. Maar dat betekent niet dat alles dan maar geoorloofd is. Dat is een dooddoener.Goudleus schreef:
Niet helemaal. Ik geloof dat de Here mee kan voelen in onze pijn en onze zwakheden. En dat Hij genadiger is dan wij.