melktanden nog, hopelijk? (zijn er ook melkkiezen?)JolandaOudshoorn schreef:Mijn zoon, vanmorgen moesten er onvewachts twee kiezen worden getrokken omdat er een flinke ontsteking boven zat. Nu ligt hij in bed een filmpje te kijken met waterijs en warme chocomel, in plaats van op school een natuuronderwijs toets te maken. Redelijke compensatie dacht ik zo.
Waar denk je op dit moment aan? [3]
Re: Waar denk je op dit moment aan? [3]
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
- Oswald Chambers -
- JolandaOudshoorn
Ja,het waren twee melkkiezen. De grote tanden kwamen er al aan, dus is alleen het natuurlijke proces versnelt.Simon schreef:melktanden nog, hopelijk? (zijn er ook melkkiezen?)JolandaOudshoorn schreef:Mijn zoon, vanmorgen moesten er onvewachts twee kiezen worden getrokken omdat er een flinke ontsteking boven zat. Nu ligt hij in bed een filmpje te kijken met waterijs en warme chocomel, in plaats van op school een natuuronderwijs toets te maken. Redelijke compensatie dacht ik zo.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Aan ds. Tuinier en vrouw die gisteren een ongeluk kregen bij Aagtekerke
Ik hoop alleen blikschade? 

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
http://hvzeeland.nl/Nieuws/Item?nid=19554Mara schreef:Ik hoop alleen blikschade? :fi
- MarthaMartha
aan zieke kleine demo die bij vrienden in een vreemd bedje ligt... (wat is loslaten lastig)
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
- JolandaOudshoorn
Hoe ik mijn leven opnieuw moet indelen.
Opdracht: maak een schema van maandagmorgen t/m zaterdagmorgen. Elk dagdeel (morgen, middag, avond) mag max. twee klussen bevatten. Huishouden, zorg voor kinderen, studie, gemeentewerk, het telt allemaal mee. Zorg dat je twee uur per dag vrij plant, en twee dagdelen per week. Let op: de avond is na 21.00 eigenlijk afgelopen (het is niet meer de bedoeling dat je doorgaat tot na middernacht)
Dit schijnt een normaal ritme te zijn.... heb ik nu echt zo abnormaal geleefd dat dit voor mij moeilijk te realiseren valt?
Opdracht: maak een schema van maandagmorgen t/m zaterdagmorgen. Elk dagdeel (morgen, middag, avond) mag max. twee klussen bevatten. Huishouden, zorg voor kinderen, studie, gemeentewerk, het telt allemaal mee. Zorg dat je twee uur per dag vrij plant, en twee dagdelen per week. Let op: de avond is na 21.00 eigenlijk afgelopen (het is niet meer de bedoeling dat je doorgaat tot na middernacht)
Dit schijnt een normaal ritme te zijn.... heb ik nu echt zo abnormaal geleefd dat dit voor mij moeilijk te realiseren valt?
Misschien niet abnormaal, maar wel ongezond.....het is echt goed om regelmatig te ontspannen.JolandaOudshoorn schreef:Hoe ik mijn leven opnieuw moet indelen.
Ik vond het ook super moeilijk en bleef maar draven. Toch is het goed om 21.00 uur beiden(!!) te stoppen en dan te ontspannen door bijv. een boek te lezen, te praten, vroeg naar bed te gaan. Hierdoor voelden wij ons veel uitgeruster. De dingen die je dan doet zijn productiever. Daarnaast krijg je vroeg of laat gezondheidsklachten: hoge bloeddruk, hartkloppingen, obstipatie of zo je hebt ervaren uitvalsverschijnselen.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Het plannen is voor mij de moeilijkheid niet. Maar het eraan houden...JolandaOudshoorn schreef:Hoe ik mijn leven opnieuw moet indelen.

Ik ben het licht der wereld; die Mij volgt, zal in de duisternis niet wandelen, maar zal het licht des levens hebben. (Joh 8:12b)
- JolandaOudshoorn
Toch vind ik het lastig. "Van hard werken ga je niet dood" zeggen ze wel eens. En als ik kijk naar de wereld in nood, dan kan je door blijven gaan. Daarnaast: als christen offer je je leven op aan het Koninkrijk, hoe is dat dan te rijmen met "lekker niets doen". Allemaal dingen die het voor mij soms best moeilijk maken.vlinder schreef:Misschien niet abnormaal, maar wel ongezond.....het is echt goed om regelmatig te ontspannen.JolandaOudshoorn schreef:Hoe ik mijn leven opnieuw moet indelen.
Ik vond het ook super moeilijk en bleef maar draven. Toch is het goed om 21.00 uur beiden(!!) te stoppen en dan te ontspannen door bijv. een boek te lezen, te praten, vroeg naar bed te gaan. Hierdoor voelden wij ons veel uitgeruster. De dingen die je dan doet zijn productiever. Daarnaast krijg je vroeg of laat gezondheidsklachten: hoge bloeddruk, hartkloppingen, obstipatie of zo je hebt ervaren uitvalsverschijnselen.
Zelfs de Heere-Jezus roept zijn discipelen regekmatig op te rusten. Onze tijd is lichamelijk minder zwaar geworden, maar psychisch zeer zwaar. Je weet alles wat er in de wereld afspeelt. Vroeger kreeg je een brief van tante, nu 15 berichtjes perdag via verschillende media. Vroeger werden mensen niet oud. Niet dat dat een doel op zich is, maar ontspannen is gezond en daarom keven mensen langer. Daarnaast is qualitytime in het gezin enorm ondergesneeuwd door mediagebruik. Belangrijk om er voor elkaar te zijn. Dat is niet niks doen, dat is lrioriteiten verleggen.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Wat wat meer, denk ik. Alleen RF al gemiddeld 200 berichten per dag, las ik zaterdag. Dan de andere media nog niet meegerekend.vlinder schreef:nu 15 berichtjes perdag via verschillende media.
- J.C. Philpot
Sommige mensen zijn wellicht sterker, maar ik zelf kan ook weinig hebben. Ik ben na een gewone werkdag mentaal vaak helemaal op. Dan heb je nog vergaderingen en afspraken 's avonds. Ik moet elke week bewust ontspannen met een boek of in het bos gaan lopen, anders ga ik slecht slapen en gaat het bergafwaards met mij.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Onze familie...een oom is overleden (2e broer van mijn moeder in 7 maanden tijd)
vroeger heb ik veel bij hen gelogeerd. Gedachten vermenigvuldigen.
Ik denk ook aan een van onze beste vrienden. Gister een ernstige boodschap gekregen, vandaag al geopereerd.
Ook heftig.
Ik denk ook aan een van onze beste vrienden. Gister een ernstige boodschap gekregen, vandaag al geopereerd.
Ook heftig.
-
Van harte sterkte Helma, in deze omstandigheden!helma schreef:Onze familie...een oom is overleden (2e broer van mijn moeder in 7 maanden tijd)
Ook heftig.
Gecondoleerd!
~ Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag ~ (Loesje)