Uitlegbijbel in SV
Re: Uitlegbijbel in SV
Deze laatstelijk nog bijvoorbeeld: http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 88#p674288
(Ik weet overigens niet of Floppy dominee is).
(Ik weet overigens niet of Floppy dominee is).
- FlyingEagle
Het grote generaliseren is weer eens begonnen 

Nou bewoordingen als duivels werk richting de HSV lijken mij behoorlijk hard.
Sent from my iPad using Tapatalk
Bovengenoemde gedachte kunnen we denk wel gevoeglijk aannemen, denk ik. Iets wat je als een onwankelbaar fundament hebt meegekregen aan de kant schuiven, dat gaat doorgaans niet zomaar zonder slag of stoot. Persoonlijk heb ik het loslaten van de SV als het treurigste dieptepunt gevoeld sinds de 8 jaren (meen ik) dat ik hier post. Ons gemeenschappelijk fundament is hier als het ware aangeraakt, en dat heeft onherroepelijke gevolgen gehad, en wat zal er nog volgen? Soms vrees ik met grote vreze ziende op de ontwikkelingen in de kerken.Tiberius schreef:Klopt; richting de SV worden er hier hardere woorden geuit vanuit het HSV-kamp dan andersom.huisman schreef:Wilhelm schreef:Ik zie niet zoveel negatieve reacties. Ik denk dat de scherpte in de discussie in de HSV -SV vooral ingegeven is door de scherpe en venijnig reacties vanuit het GBS kamp. En ja, daar ligt nog wat. Er is nogal wat gezegd.....huisman schreef: Je ziet aan de reacties dat men zo ontzettend opgelucht is dat men eindelijk die SV kwijt is. Mensen die zo spreken moeten eens teruggaan naar het begin van het HSV-project...alleen maar lovende woorden over de SV(van vooral PKN predikanten)...moeten wij behouden en daarom iets herzien maar absoluut niet kwijtraken....en nu alleen maar afgeven op de SV en degenen die de SV zijn blijven gebruiken. Zelfs dit mooie initiatief (Uitlegbijbel) wordt betwist.,... Wie zou niet wenen.
Helaas menen sommige HSV voorstanders op dezelfde manier terug te moeten slaan. Dat is m.i. de oplossing niet.
Wat een onzin, de uitlegbijbel is niet van het GBS maar van "de Banier". Ik vond het ook schandalig hoe sommige predikanten over de HSV spraken maar begrijp echt niet waarom dan de SV en zijn gebruiker dan gebasht moeten worden.
Want dat gebeurd keer op keer op dit geliefde forum.
Ik denk dat dat komt, omdat men diep van binnen wel beseft, dat er toch wel erg van de veel betrouwbaarheid is opgeofferd voor de verstaanbaarheid.
De vergelijking met de weerstand die de SV destijds ontving ten opzichte van de Deux Aes gaat evenmin op: van Deux Aes naar SV is richting een meer betrouwbare vertaling, terwijl van SV naar HSV richting een minder betrouwbare vertaling is.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Waar zie je een posting met die inhoud?Martijn schreef:Nou bewoordingen als duivels werk richting de HSV lijken mij behoorlijk hard.
Druk daar even op de report knop, aub.

Er zijn wel predikanten geweest die dit hebben uitgedrukt.Tiberius schreef:Waar zie je een posting met die inhoud?Martijn schreef:Nou bewoordingen als duivels werk richting de HSV lijken mij behoorlijk hard.
Druk daar even op de report knop, aub.
Ik geloof niet dat het meer op dit forum staat.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Hier is het niet te vinden, voor zover het mij bekend is.
Er zijn predikanten die dit in 2010 zo noemden in de media.
1 predikant en 1 die er mee instemde maar nooit zo verwoord heeft.Mister schreef:Hier is het niet te vinden, voor zover het mij bekend is.
Nogmaals, je hoeft de sv niet weg te doen. Je kunt het naast elkaar gebruiken.-DIA- schreef:Bovengenoemde gedachte kunnen we denk wel gevoeglijk aannemen, denk ik. Iets wat je als een onwankelbaar fundament hebt meegekregen aan de kant schuiven, dat gaat doorgaans niet zomaar zonder slag of stoot. Persoonlijk heb ik het loslaten van de SV als het treurigste dieptepunt gevoeld sinds de 8 jaren (meen ik) dat ik hier post. Ons gemeenschappelijk fundament is hier als het ware aangeraakt, en dat heeft onherroepelijke gevolgen gehad, en wat zal er nog volgen? Soms vrees ik met grote vreze ziende op de ontwikkelingen in de kerken.Tiberius schreef:Klopt; richting de SV worden er hier hardere woorden geuit vanuit het HSV-kamp dan andersom.huisman schreef:Wilhelm schreef: Ik zie niet zoveel negatieve reacties. Ik denk dat de scherpte in de discussie in de HSV -SV vooral ingegeven is door de scherpe en venijnig reacties vanuit het GBS kamp. En ja, daar ligt nog wat. Er is nogal wat gezegd.....
Helaas menen sommige HSV voorstanders op dezelfde manier terug te moeten slaan. Dat is m.i. de oplossing niet.
Wat een onzin, de uitlegbijbel is niet van het GBS maar van "de Banier". Ik vond het ook schandalig hoe sommige predikanten over de HSV spraken maar begrijp echt niet waarom dan de SV en zijn gebruiker dan gebasht moeten worden.
Want dat gebeurd keer op keer op dit geliefde forum.
Ik denk dat dat komt, omdat men diep van binnen wel beseft, dat er toch wel erg van de veel betrouwbaarheid is opgeofferd voor de verstaanbaarheid.
De vergelijking met de weerstand die de SV destijds ontving ten opzichte van de Deux Aes gaat evenmin op: van Deux Aes naar SV is richting een meer betrouwbare vertaling, terwijl van SV naar HSV richting een minder betrouwbare vertaling is.
Iets wat de meeste forummers doen die voor de HSV zijn volgens mij.
Wel in een preek.Auto schreef:1 predikant en 1 die er mee instemde maar nooit zo verwoord heeft.Mister schreef:Hier is het niet te vinden, voor zover het mij bekend is.
Volgens mij niet. Termen als opzadelen wijzen m.i. een andere kant op.
Het is mij onduidelijk wat nu de stelling is, maar ik zie toch weinig overeenkomsten met de eerdere discussie over de HSV.
Jammer dat je dit nog steeds blijft noemen. Het is gewoon niet waar. Maar wellicht is het beter dat je eerst de grondtalen gaat leren.Tiberius schreef:De vergelijking met de weerstand die de SV destijds ontving ten opzichte van de Deux Aes gaat evenmin op: van Deux Aes naar SV is richting een meer betrouwbare vertaling, terwijl van SV naar HSV richting een minder betrouwbare vertaling is.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
"Ik zweer mij als een getrouw en wakker ridder te zullen gedragen, mijn leven altoos te zullen veil hebben voor Koning en Vaderland en door al mijn vermogen mij steeds trachten waardig te maken de onderscheiding, mij door de koning toegestaan."WimA schreef:Hebben jullie de tekst gelezen waarmee de nieuwe drager van de Willemsorde zijn eed deed?
Ik hoorde het onze koning lezen. Ik moet bij deze gelegenheden altijd even aan discussies als deze denken.
Wellicht komt er nog eens een herziene eed.
Dat lijkt me geen goed argument, temeer daar ik aardig bekend ben met de grondtalen.Luther schreef:Jammer dat je dit nog steeds blijft noemen. Het is gewoon niet waar. Maar wellicht is het beter dat je eerst de grondtalen gaat leren.Tiberius schreef:De vergelijking met de weerstand die de SV destijds ontving ten opzichte van de Deux Aes gaat evenmin op: van Deux Aes naar SV is richting een meer betrouwbare vertaling, terwijl van SV naar HSV richting een minder betrouwbare vertaling is.
Ik zou zeggen: bekijk de talloze voorbeelden eens die Zonderling op dit forum geplaatst heeft.