Bert Mulder schreef:Mara schreef:Bert: op deze wijze stop ik de discussie met jou. Dit is zo hatelijk steeds.

Jammer dat je het zo vind, want het is helemaal niet hatelijk bedoeld....
Ik kom hier weer terug op wat ik al veel eerder uit de Schrift aanhaalde, dat wat in het hart leeft belangrijk is, niet of men een net zwart pakje draagt....
Zo te zien bij een kerkenraad die allemaal netjes in een zwart pak lopen, terwijl ze hun WERK als kerkenraad NIET doen.....
Je had het over praat, gewaad en daad....
Dan hebben ze dus de praat (doe als ik zeg....)
en wel het gewaad.... (lijkt een beetje hypocriet..... farizeeer?)
Maar helemaal niet de daad (doe als ik zeg, niet als ik doe dus)...
En DAT is mijn punt....
Als je een kerkenraad alleen aan het zwarte pakje kunt herkennen, het spijt me, maar dan heb je een waardeloze kerkenraad, en die kerkenraad zal daar eens rekenschap van af moeten leggen....
Ik zal je nog even antwoorden. Ik had het niet over praat gewaad en daad, je verwart me met iemand anders.
Op elke posting komt er een nare reactie van jou (zwart pak, data is engels) ik herken die trucjes, het is iemand onzeker maken in een discussie. Je kunt het wel of niet eens zijn over een zwart kostuum, maar zeg het wel respectvol en niet met een duidelijk denigrerende ondertoon. Dat kun je misschien wel doen in een gezelschap thuis, maar niet op een openbaar forum.
Als ik een dominee in een zwart pak zie, vind ik dat eerbaar. Dat zegt niet alles over hem als persoon, maar het straalt wel wat uit ! Dat ben je toch wel met me eens ? Je herkent de man direct. Zo ook met de k.r. leden. Je schreef dat dat bij jullie niet aan de orde is, dat kan, ik ken Canada niet.
Maar dan ga ik niet op dezelfde wijze over jullie k.r. leden schrijven, in de trant van: nou dat zal wel niks zijn, zo licht als......
Ik hoop dat je mijn teleurstelling kan begrijpen ?
En over dat werk goed doen. Misschien hebben ze zich vrijgemaakt, door het te zeggen, maar men doet het niet. Ik schreef toch: zelfs de dominee lukte het niet ! Hij bleef voet bij stuk houden, de meisjes kwamen niet meer. De ouders moet je in deze de schuld geven, zij ontkrachten het gezag van de dominee !