Kleding ambtsdragers

Bert Mulder
Contacteer:

Re: Kleding ambtsdragers

Bericht door Bert Mulder »

Mara schreef:
Bert Mulder schreef:
Mara schreef: En zijn kostuum hoeft hij voor mij niet aan te trekken, hij is nog geen k.r lid !
Onze jongens dragen allen een kostuum naar de kerk, en de hele zondag! Alleen onze 5-jarige alleen een 'dress' broek, met een trui in plaats van een jas. Maar ook een stropdas meestal.
Dan zijn ze dus nog beter gekleed dan de k.r. :oO bij jullie

Hoe dat zo?

Nee, school uniformen gebruiken ze hier niet..... sommige scholen wel (onze kinderen worden thuis geschoold.....)
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Bert Mulder
Contacteer:

Mara schreef:En zelfs die data zeggen ze nog vaak verkeerd.

Goed voorbeeld van het verengelsen....
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Mara

Bericht door Mara »

vlinder schreef:
Mara schreef: Waarom voel je je aangevallen,
Grappig, je weet meer dan ik. Ik voel me namelijk niet aangevallen. :)
ik zeg er toch bij dat het mij opvalt dat in echte refokledingwinkels (dure) spijkerjackjes hangen en ik die ook in de kerk zie, onder een hoed ! Was een aantal jaren geleden absoluut not done.
Mijn man en ik dragen ook geen spijkergoed naar de kerk, maar ik heb het over mijn puberzoon. Bij ons in de kerk zou hij de enige zijn met een "ouwemannenpantalon". Van ons mag hij dan deze winter een nette spijkerbroek aan naar de kerk ja.
Ik heb hier een omslag in moeten maken, geef ik toe. Toen mijn oudste zoon die leeftijd had, was het niet aan de orde, maar toen hoefde dit ook niet. Er was genoeg winterkatoen te krijgen. Ik weet niet of er andere moeders meelezen van puberzoons ? Of zij dit probleem (her)kennen ?
Ah, als moeder tel je mee, maar als (schoon) zus niet. Zoals ik al schreef: mijn zwagers (en broers trouwens ook) dragen geen spijkergoed naar de kerk. En dat heeft niets met lieve brave jongens te maken, want mijn broer gaat mee omdat hij moet en verder niet.
En er is heus wat anders te koop dan spijker of een "ouwemannenpantalon", gewoon een kwestie van goed zoeken.
Omdat je zei: ik snap niet waarom je die vraag stelt :)
Ik denk dat het ook nog een verschil is als je een kerk vol jongeren hebt, die (vrijwel) allemaal nette kleding dragen. Bij ons is er al betrekkelijk weinig jeugd en die er zitten dragen de laatste mode. Mijn dochter zit vaak als enig meisje met een rok in de kerk. Waarschijnlijk vinden die andere jongens de spijkerbroek van mijn zoon wel te netjes. Want wat ik nu in de etalages zie hangen, word ik niet vrolijk van. Je bent m.i. van het padje af als je een spijkerbroek van 200 euro koopt en er zitten fabrieksmatig gemaakte scheuren en gaten in :oO
Dus je bent in je eigen kerk al een minderheid. Dat begint al jong.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mara

Bericht door Mara »

Bert Mulder schreef:

Volgens mij is het meervoud van datum: DATA, of is het datums :quoi
Faramir

Bericht door Faramir »

Mara schreef:
Bert Mulder schreef:

Beide kan. Het ene is het Latijnse meervoud, het andere het Nederlandse. Maar beiden worden geaccepteerd in de Nederlandse taal.
'Dit geloof dat wij van de kerk ontvangen hebben, bewaren wij met zorg; als een kostbare inhoud in een goed vat bewaard, wordt dit geloof onder de werking van de heilige Geest telkens weer jong en verjongt het ook het vat waarin het zit'.
Mara

Bericht door Mara »

Bert Mulder schreef:
Mara schreef:
Bert Mulder schreef:
Mara schreef: En zijn kostuum hoeft hij voor mij niet aan te trekken, hij is nog geen k.r lid !
Onze jongens dragen allen een kostuum naar de kerk, en de hele zondag! Alleen onze 5-jarige alleen een 'dress' broek, met een trui in plaats van een jas. Maar ook een stropdas meestal.
Dan zijn ze dus nog beter gekleed dan de k.r. :oO bij jullie

Hoe dat zo?

Nee, school uniformen gebruiken ze hier niet..... sommige scholen wel (onze kinderen worden thuis geschoold.....)
Omdat je geschreven hebt dat nette kleding genoeg is, de k.r. leden gewoon tussen de rest zit.
En dan kinderen in een kostuum, ik vind het eerlijk gezegd de wereld op zn kop. Als k.r. lid zou ik me zitten schamen dan.
Mara

Bericht door Mara »

Faramir schreef:
Mara schreef:
Bert Mulder schreef:

Beide kan. Het ene is het Latijnse meervoud, het andere het Nederlandse. Maar beiden worden geaccepteerd in de Nederlandse taal.
Dank je wel, daarmee is een "gevatte" opmerking dus onjuist gemaakt :)
Bert Mulder
Contacteer:

Mara schreef:Ik denk dat het ook nog een verschil is als je een kerk vol jongeren hebt, die (vrijwel) allemaal nette kleding dragen. Bij ons is er al betrekkelijk weinig jeugd en die er zitten dragen de laatste mode. Mijn dochter zit vaak als enig meisje met een rok in de kerk. Waarschijnlijk vinden die andere jongens de spijkerbroek van mijn zoon wel te netjes. Want wat ik nu in de etalages zie hangen, word ik niet vrolijk van. Je bent m.i. van het padje af als je een spijkerbroek van 200 euro koopt en er zitten fabrieksmatig gemaakte scheuren en gaten in :oO
Dan heeft de kerkenraad dus haar werk verzuimd.....

Kunnen ze wel allemaal hun zwarte pakje aan trekken, maar dat is geen kerkenraad werk doen...

Hun WERK is toezicht op de gemeente te houden, en alles wat daaraan verbonden is....
Mara

Bericht door Mara »

Bert Mulder schreef:
Mara schreef:Ik denk dat het ook nog een verschil is als je een kerk vol jongeren hebt, die (vrijwel) allemaal nette kleding dragen. Bij ons is er al betrekkelijk weinig jeugd en die er zitten dragen de laatste mode. Mijn dochter zit vaak als enig meisje met een rok in de kerk. Waarschijnlijk vinden die andere jongens de spijkerbroek van mijn zoon wel te netjes. Want wat ik nu in de etalages zie hangen, word ik niet vrolijk van. Je bent m.i. van het padje af als je een spijkerbroek van 200 euro koopt en er zitten fabrieksmatig gemaakte scheuren en gaten in :oO
Dan heeft de kerkenraad dus haar werk verzuimt.....

Kunnen ze wel allemaal hun zwarte pakje aan trekken, maar dat is geen kerkenraad werk doen...

Hun WERK is toezicht op de gemeente te houden, en alles wat daaraan verbonden is....
Een kerkenraad die de ouders op de vingers tikt om hun kids andere kleding aan te laten trekken. Dat lukte de dominee niet eens ! Toen hij meisjes met een broek van de catechisatie wegstuurde, kreeg hij verontwaardigde ouders op zijn dak en dan kwamen ze helemaal niet meer.
ZO wordt alles ontkracht. Een ambtsdrager MAG niet eens wat zeggen.
Bert Mulder
Contacteer:

Mara schreef:
Bert Mulder schreef:

Een kerkenraad die de ouders op de vingers tikt om hun kids andere kleding aan te laten trekken. Dat lukte de dominee niet eens ! Toen hij meisjes met een broek van de catechisatie wegstuurde, kreeg hij verontwaardigde ouders op zijn dak en dan kwamen ze helemaal niet meer.
En ondertussen dragen ze een zwart pak.....
Mara

Bericht door Mara »

vlinder schreef:
Mara schreef: Waarom voel je je aangevallen,
Grappig, je weet meer dan ik. Ik voel me namelijk niet aangevallen. :)
ik zeg er toch bij dat het mij opvalt dat in echte refokledingwinkels (dure) spijkerjackjes hangen en ik die ook in de kerk zie, onder een hoed ! Was een aantal jaren geleden absoluut not done.
Mijn man en ik dragen ook geen spijkergoed naar de kerk, maar ik heb het over mijn puberzoon. Bij ons in de kerk zou hij de enige zijn met een "ouwemannenpantalon". Van ons mag hij dan deze winter een nette spijkerbroek aan naar de kerk ja.
Ik heb hier een omslag in moeten maken, geef ik toe. Toen mijn oudste zoon die leeftijd had, was het niet aan de orde, maar toen hoefde dit ook niet. Er was genoeg winterkatoen te krijgen. Ik weet niet of er andere moeders meelezen van puberzoons ? Of zij dit probleem (her)kennen ?
Ah, als moeder tel je mee, maar als (schoon) zus niet. Zoals ik al schreef: mijn zwagers (en broers trouwens ook) dragen geen spijkergoed naar de kerk. En dat heeft niets met lieve brave jongens te maken, want mijn broer gaat mee omdat hij moet en verder niet.
En er is heus wat anders te koop dan spijker of een "ouwemannenpantalon", gewoon een kwestie van goed zoeken.
Nou Vlinder, ik denk dat je als schoonzus je niet mag bemoeien met de kleding van neef ? Ik tenminste niet. Het zou ook niet in me opkomen eerlijk gezegd. Elke ouder met pubers weet precies wat ik bedoel. En dan heb ik nog makkelijke :) maar elke ouder heeft soms een verschil van mening over de kleding. Dat hoeft echt niet extreem te zijn, maar kan gaan over een korte broek naar de kerk, wel effen, geen hippe bloemetjes, mouwloos/kort mouwtje. Dat soort dingen. Eigenlijk dezelfde dingen die zo af en toe worden vermeld in een brief van de reform school, als de regels weer aangescherpt moeten worden.
Mara

Bericht door Mara »

Bert Mulder schreef:
Mara schreef:
Bert Mulder schreef:

En ondertussen dragen ze een zwart pak.....
Bert: op deze wijze stop ik de discussie met jou. Dit is zo hatelijk steeds. ::bye
Bert Mulder
Contacteer:

Mara schreef:Bert: op deze wijze stop ik de discussie met jou. Dit is zo hatelijk steeds. ::bye
Jammer dat je het zo vind, want het is helemaal niet hatelijk bedoeld....

Ik kom hier weer terug op wat ik al veel eerder uit de Schrift aanhaalde, dat wat in het hart leeft belangrijk is, niet of men een net zwart pakje draagt....

Zo te zien bij een kerkenraad die allemaal netjes in een zwart pak lopen, terwijl ze hun WERK als kerkenraad NIET doen.....

Je had het over praat, gewaad en daad....

Dan hebben ze dus de praat (doe als ik zeg....)

en wel het gewaad.... (lijkt een beetje hypocriet..... farizeeer?)

Maar helemaal niet de daad (doe als ik zeg, niet als ik doe dus)...

En DAT is mijn punt....

Als je een kerkenraad alleen aan het zwarte pakje kunt herkennen, het spijt me, maar dan heb je een waardeloze kerkenraad, en die kerkenraad zal daar eens rekenschap van af moeten leggen....
Mara

Bericht door Mara »

Bert Mulder schreef:
Mara schreef:Bert: op deze wijze stop ik de discussie met jou. Dit is zo hatelijk steeds. ::bye
Jammer dat je het zo vind, want het is helemaal niet hatelijk bedoeld....

Ik kom hier weer terug op wat ik al veel eerder uit de Schrift aanhaalde, dat wat in het hart leeft belangrijk is, niet of men een net zwart pakje draagt....

Zo te zien bij een kerkenraad die allemaal netjes in een zwart pak lopen, terwijl ze hun WERK als kerkenraad NIET doen.....

Je had het over praat, gewaad en daad....

Dan hebben ze dus de praat (doe als ik zeg....)

en wel het gewaad.... (lijkt een beetje hypocriet..... farizeeer?)

Maar helemaal niet de daad (doe als ik zeg, niet als ik doe dus)...

En DAT is mijn punt....

Als je een kerkenraad alleen aan het zwarte pakje kunt herkennen, het spijt me, maar dan heb je een waardeloze kerkenraad, en die kerkenraad zal daar eens rekenschap van af moeten leggen....
Ik zal je nog even antwoorden. Ik had het niet over praat gewaad en daad, je verwart me met iemand anders.
Op elke posting komt er een nare reactie van jou (zwart pak, data is engels) ik herken die trucjes, het is iemand onzeker maken in een discussie. Je kunt het wel of niet eens zijn over een zwart kostuum, maar zeg het wel respectvol en niet met een duidelijk denigrerende ondertoon. Dat kun je misschien wel doen in een gezelschap thuis, maar niet op een openbaar forum.
Als ik een dominee in een zwart pak zie, vind ik dat eerbaar. Dat zegt niet alles over hem als persoon, maar het straalt wel wat uit ! Dat ben je toch wel met me eens ? Je herkent de man direct. Zo ook met de k.r. leden. Je schreef dat dat bij jullie niet aan de orde is, dat kan, ik ken Canada niet.
Maar dan ga ik niet op dezelfde wijze over jullie k.r. leden schrijven, in de trant van: nou dat zal wel niks zijn, zo licht als......
Ik hoop dat je mijn teleurstelling kan begrijpen ?

En over dat werk goed doen. Misschien hebben ze zich vrijgemaakt, door het te zeggen, maar men doet het niet. Ik schreef toch: zelfs de dominee lukte het niet ! Hij bleef voet bij stuk houden, de meisjes kwamen niet meer. De ouders moet je in deze de schuld geven, zij ontkrachten het gezag van de dominee !
Bert Mulder
Contacteer:

Mara schreef:Ik zal je nog even antwoorden. Ik had het niet over praat gewaad en daad, je verwart me met iemand anders.
Op elke posting komt er een nare reactie van jou (zwart pak, data is engels) ik herken die trucjes, het is iemand onzeker maken in een discussie. Je kunt het wel of niet eens zijn over een zwart kostuum, maar zeg het wel respectvol en niet met een duidelijk denigrerende ondertoon. Dat kun je misschien wel doen in een gezelschap thuis, maar niet op een openbaar forum.
Als ik een dominee in een zwart pak zie, vind ik dat eerbaar. Dat zegt niet alles over hem als persoon, maar het straalt wel wat uit ! Dat ben je toch wel met me eens ? Je herkent de man direct. Zo ook met de k.r. leden. Je schreef dat dat bij jullie niet aan de orde is, dat kan, ik ken Canada niet.
Maar dan ga ik niet op dezelfde wijze over jullie k.r. leden schrijven, in de trant van: nou dat zal wel niks zijn, zo licht als......
Ik hoop dat je mijn teleurstelling kan begrijpen ?
Dan geef je mijn woorden een verkeerde uitleg, want zo is het niet bedoeld.....

En heb ik jouw woorden misschien een verkeerde uitleg gegeven, want wat ik hier van mensen op dit onderwerp lees, is 'als de kerkenraad niet allemaal altijd in een zwart pak lopen, dan zijn ze waardeloos... dat zou ik dan een oordeel over ons als kerkenraad zien, en een persoonlijk oordeel over mij..... (en zodoende zou ik DAT ad hominem kunnen vinden.....)

Dus, zand erover....

Maar mijn punt blijft... je moet een kerkenraad niet aan hun kleren oordelen, maar oordeel over hoe ze hun werk doen... als de gemeente schunnig in de kerk zit, heeft de kerkenraad problemen, ook al zitten ze in het zwarte pakje....
Gesloten