Mister schreef:Een ander liedje maken/bestaand lied aanpassen op de melodie. Creatief avondje met het VBW team bij elkaar zitten.Ichtus schreef: Oké, daar kunnen we het over hebben.
Maar wat doe je als je (hoofd)leiding bent van een afdeling waar de VBW wordt gehouden en je krijgt dit van de landelijke organisatie. Je wilt de kinderen een bijbelse boodschap meegeven waar het evenwicht wel in te vinden is. En je zit gebonden aan wat je van bovenaf krijgt, zoals bijvoorbeeld dit liedje.
Ga je het dan van top tot teen afkraken, of zie je de mogelijkheid om door de middelen (die gebrekkig zijn) te evangeliseren. Want dat is uiteindelijk het doel van zo'n VBW.
Houd wel in je achterhoofd dat het lied niet het enige is wat je ze meegeeft.Ichtus schreef:Oké, daar kunnen we het over hebben.Mister schreef:Klopt. Maar God wordt hier ook als een soort 'toverdokter' afgeschilderd. Maakt niet uit wat je hebt/voelt etc. Vlucht naar Jezus en het is vrede/veiligheid etc. Iets als een doorn in het vlees en onverhoorde gebeden en kruisdragen kennen we ook nog.henriët schreef:dat bedoel ik nou juist....Mister schreef: Hmm, zo Bijbels evenwichtig is dit liedje anders niet...
tuurlijk mogen we de kinderen de liefde van de Heere Jezus vertellen..
maar dat Hij ook toornt over de zonden/ als je niet in Hem gelooft.... mis ik steeds vaker..
Maar wat doe je als je (hoofd)leiding bent van een afdeling waar de VBW wordt gehouden en je krijgt dit van de landelijke organisatie. Je wilt de kinderen een bijbelse boodschap meegeven waar het evenwicht wel in te vinden is. En je zit gebonden aan wat je van bovenaf krijgt, zoals bijvoorbeeld dit liedje.
Ga je het dan van top tot teen afkraken, of zie je de mogelijkheid om door de middelen (die gebrekkig zijn) te evangeliseren. Want dat is uiteindelijk het doel van zo'n VBW.
en ik maar denken dat het in dit topic over muziek ging-DIA- schreef:Een lezing van ds. Schot over de bezwaren tegen de HSV
Ik kan het iedereen aanbevelen! De link staat ergens op dit forum.
Die lezing klinkt jou niet als muziek in de oren, begrijp ik.Hendrikus schreef:en ik maar denken dat het in dit topic over muziek ging-DIA- schreef:Een lezing van ds. Schot over de bezwaren tegen de HSV
da's een Schot voor de boegTiberius schreef:Die lezing klinkt jou niet als muziek in de oren, begrijp ik.Hendrikus schreef:en ik maar denken dat het in dit topic over muziek ging-DIA- schreef:Een lezing van ds. Schot over de bezwaren tegen de HSV
Of het muziek is weet ik niet. Ik luisterde er iig naar, en daar hoorde ik toch klanken die niet verkeerd in mijn oren klonken. Helder en duidelijk, zakelijk en klaar. Dan treft mij een eenvoudige lezing soms meer als een kunstige uitvoering van The Messiah van Händel or whatever (zoals ds. de Leeuw het eens uitdrukte)Tiberius schreef:Die lezing klinkt jou niet als muziek in de oren, begrijp ik.Hendrikus schreef:en ik maar denken dat het in dit topic over muziek ging-DIA- schreef:Een lezing van ds. Schot over de bezwaren tegen de HSV
Een lezing van ds. Schot over de bezwaren tegen de HSV-DIA- schreef:Een lezing van ds. Schot over de bezwaren tegen de HSV
Samken verschillen. Maar in een topic "Welke MUZIEK beluister je nu?" is een lezing over de HSV sowieso niet op z'n plek, of 'ie nou vóór is of tegen.-DIA- schreef:Of het muziek is weet ik niet. Ik luisterde er iig naar, en daar hoorde ik toch klanken die niet verkeerd in mijn oren klonken. Helder en duidelijk, zakelijk en klaar. Dan treft mij een eenvoudige lezing soms meer als een kunstige uitvoering van The Messiah van Händel or whatever (zoals ds. de Leeuw het eens uitdrukte)Tiberius schreef:Die lezing klinkt jou niet als muziek in de oren, begrijp ik.Hendrikus schreef:en ik maar denken dat het in dit topic over muziek ging-DIA- schreef:Een lezing van ds. Schot over de bezwaren tegen de HSV
En toch klinkt de waarheid mij zeker wel als MUZIEK in de oren...Hendrikus schreef: Samken verschillen. Maar in een topic "Welke MUZIEK beluister je nu?" is een lezing over de HSV sowieso niet op z'n plek, of 'ie nou vóór is of tegen.