Klagen op een forum heeft geen zin. Wat is daar misleidend aan?Erasmiaan schreef:Waarom zeg je dan eerst: klagen heeft geen zin?! Dat is toch een misleidende boodschap! En ik mis in je laatste zin het geloof.Gian schreef:Dat ligt er nogal aan waar het om gaat.Erasmiaan schreef:Ga dat maar tegen de psalmdichters zeggen! Waarom heeft God al die klachten in Zijn Woord op laten tekenen?!Gian schreef: God ziet onze oude mens niet, Hij ziet alleen het nieuwe leven wat uit Christus is.
Daarom heeft klagen geen enkele zin. Het oude wordt toch niet beter, en als het voor God weg is, laten wij het dan ook negeren. Ik moet niet bedelen om wat ik al lang heb, ik moet uit geloof leven. Daar is God mee gediend.
Laten we onze klacht of schuldbelijdenis voor de Heere neerleggen, en niet fijntjes op forums posten. Dat dient niks. Er is geen christen die van een psalmdichter moet leren dat hij in zichzelf niets is dan zondig. Hij mag zich herkennen in de psalmdichter.
Bovendien leven we in een tijd waarin we de Geest als onderpand mogen hebben, beloften van verzoening vervuld zijn en zeker mogen weten dat niets of niemand ons uit Zijn hand zal rukken.
En waar mis je geloof? Als we het over deze dingen hebben ga ik ervan uit dat we allen door het geloof leven. Anders heb je geen enkele permissie om überhaupt over deze dingen te discuseren.