- toen dacht je: van je rom bom, wat Mahl ik erom...MarthaMartha schreef:Ben ooit naar een of andere mahler-dag geweest... (met een leuke jongen, dus ja, daar heb je wat voor over)
Welke muziek beluister je nu? [5]
Re: Welke muziek beluister je nu? [5]
- MarthaMartha
Hendrikus schreef:- toen dacht je: van je rom bom, wat Mahl ik erom...MarthaMartha schreef:Ben ooit naar een of andere mahler-dag geweest... (met een leuke jongen, dus ja, daar heb je wat voor over)

Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Voor mij was het een eerste kennismaking met Mahler. Ik moet zeggen dat het me heel erg meeviel. Het eerste deel is nog het meest 'chaotisch' in de zin dat er meerdere keren naar een soort climax wordt toegewerkt waarbij meer muzikale lijnen door elkaar heen lopen zonder 'oorschijnlijk' enig logisch verband; en dat met veel volume. Maar atonaal is het niet, volgens mij.MarthaMartha schreef: Wat vinden jullie daar heerlijk aan?
Het klinkt mij als het toppunt van chaos in de oren............
Maar verder zitten er ook heel goed verteerbare (en beslist mooie) stukken muziek tussen die in de verste verten niet op chaos lijken (zelfs even een melodie die lijkt op de eerste regel van 'Blijf bij mij Heer'). De symfonie eindigt heel verstild en dat werd zo 'spannend' gebracht dat het muisstil was in de concertzaal.
Laatst gewijzigd door wim op 05 mei 2008, 17:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Pfff. Voor ons was het gratis. En als ik wil kan ik ook altijd voor 5 euro....Gian schreef:Voor jou maar 5 euroJongere schreef:Vanavond ga ik hierheen.

Een tijd terug hoorden we deze zo vaak op de radio dat we 'm een beetje zat werden.
- Wilma van den Berg
Ik heb zojuist de muziek bewust uitgezet en luister nu naar het wonderschone gezang van de vogels. Prachtig en zeer wonderlijk!
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
God of the moon and stars
Do´nt give up - You are loved Josh Groban
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
- Wilma van den Berg
Blijf mij nabij (instrumentaal) in combinatie met het fluiten van de vogeltjes 

Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
Laat me nu toch niet alleen.
Moet de dirigent nog met de trein mee of zo? [3:30 en verder]
Hendrikus schreef:Moet de dirigent nog met de trein mee of zo? [3:30 en verder]
Die stond te wachten . Klopt hahahahah. Zaterdag is deel 2 erop.
is wel een heel mooi nummer! (hebben wij ooit een keer gezongen met schoolkoor, vroeguh toen ik daar op zat)