Ja die begrijp ik zeker.Ad Anker schreef:Mijn conclusie is dat het wat genuanceerder ligt dan jij het brengt. Dat in een bepaalde casus een keuze van jou als egoïsme wordt betiteld betekent toch niet dat dit voor alles en iedereen geldt?
Ik ben ook pittig aan de tand gevoeld over mijn vaccinatiestandpunt. Daarmee is de hele wereld echt niet tegen mij.
Maar we keren terug naar de GG. Wellicht is er in Waterlandkerkje wel smalend gelachen om een GG-vader die weigerde een kerk-met-kerstboom te betreden. Dat betekent toch niet dat het nu feitelijk is dat er smalend wordt gelachen om zo'n vader?
Begrijp je mijn nuance?
En wellicht kwam het op je over dat het allerwegen is, maar zo heb ik dat niet bedoeld.
Nogmaals, ik kende ouders, en die kinderen haalden destijds de kerstboom weg omdat ze niet wilden dat hun vader daarom thuisbleef.Mara schreef:Ik kende ouders die met de kerst niet naar hun kinderen gingen, omdat deze een kerstboom hadden staan. En daar wilde vader beslist niet onder zitten. Nu wordt daar smalend om gelachen, denk ik.
Gezien de reakties die je vaak leest en hoort, denk ik dat daar wel lacherig over gedaan wordt, in bepaalde gevallen.
Ik hoop dat ik het nu beter verwoord heb.