huisman schreef:Zefanja schreef:JolandaOudshoorn schreef:De Algemene genade van God zorgt ervoor dat we - nog - niet blindelings de koran volgen.
Klopt.
JolandaOudshoorn schreef:Ik begrijp Solipsis ook niet zo goed. Wat is je doel?? Wil jij hier begrip of aanhang krijgen voor de religie "islam"? Ik denk dan dat je hier echt op het verkeerde forum zit. De Islam als religie behoort afgewezen te worden door alle christenen! Dat wil niet zeggen dat wij de moslims als personen afwijzen! Ik denk dat jij dit verward, Solipsis.
Het zou de mensen hier op dit forum ontzettend verbazen dat ik een collega heb, die moslim is.
Werkelijk, ik hou van deze persoon.
Zeldzaam, zoveel sympathie voel ik voor deze persoon. Hoewel geen symphatie voor de Islam, vanzelfsprekend.
Maar het zou niet in me opkomen om deze persoon evt. proberen te overtuigen van de onjuistheid van Islam!
Ik zou simpelweg geen kans maken, dat voel ik aan en daarom probeer ik het ook maar niet.
Ik wil zeggen, dat er niet omheen gelezen moet worden dat het hier gaat om de Islam, NIET om de Islamieten!
Volgens mij wordt ons ook geleerd geen medemens te haten.
Dan neem je hoop ik dit ook terug "
In hun hart is elke moslim een terrorist ja." want zo'n uitspraak gaat dan ook op voor je collega.
Nee want de duivels aanhangen is vreselijk en dat is een ieder die God en de Zoon loochent.
In hun hart zijn het terroristen ja, want ze keuren de hatelijke, geweldadige uitspraken van Mohammed goed ja en weet je niet welke uitspraken dat zijn, lees je in zou ik zeggen.
Maar volgens mij kan je meer van de helft ook vinden online, probeer google eens.
Maar wat vind je nou precies zo 'onacceptabel' aan de uitspraak: in hun harten zijn het terroristen?
Wij zijn ook zondaars in onze harten nietwaar? Of durf je dat niet te zeggen van jezelf? Of WIL je dat niet zeggen van jezelf?
Een terrorist is ook niet te extreem voor ons hoor, want in principe zijn wij dat ook!
Lees de Bijbel.