Preken beluisteren op internet
Re: Preken beluisteren op internet
Dat weet ik niet, maar het waren "gewone" kerkdiensten voor zover ik weet.
Arnemuiden ligt mij bij, dat het daar o.a. was.
Volgens mij staat er dan bij : tijdrede.
Dan mocht je in een andere kerk preken toch ?
Arnemuiden ligt mij bij, dat het daar o.a. was.
Volgens mij staat er dan bij : tijdrede.
Dan mocht je in een andere kerk preken toch ?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
- sweelinck 25
Dhr. Stuurman heeft inderdaad deze opleiding gedaan. En gaat iedere zondag nog 2 of 3 keer voor in Hersteld Hervormde Gemeenten. Ook vaak hier op het eiland in Ooltgensplaat en Nieuwe-Tonge. Verder komt hij nog in plaatsen als Groenekan, Voorschoten, Scheveningen(Thabor), Kockengen en Doorn.Auto schreef:Die had toch de catecheten opleiding gedaan? En ik denk dat het volgens de kerkorde van de NHK dat je dan wel een stichtelijk woord mocht spreken.Mara schreef:Mijn vader ging destijds wel eens naar de heer L. Stuurman, godsdienstleraar op de driestar.
Had ook geen domineediploma.
Echt waar ? Hij moet toch zeker boven de 80 zijn nu ?
Die man was altijd zo vol vuur. Strijdvaardig ook.
hij preekt volgens mij gewoon thuis voor zijn eigen ik luister liever een preekje van Ds. Poel op zijn siteBJD schreef:Preekoefeningen van een medeforummer DJK
Hier te beluisteren...
http://www.dewoesteweg.nl/preken-op-mp3-2/
Lijkt op een klein groepering ofzo.. of zijn er ook kerkverbanden waar je zonder studie mag gaan preken?
- sweelinck 25
82 of 83 inderdaad. En nog steeds zo vurig!Mara schreef:Echt waar ? Hij moet toch zeker boven de 80 zijn nu ?
http://www.kerkomroep.nl/?mp=11108
Dit is de HHK van Voorschoten, op 18 juli ging hij in de middagdienst voor.
Tegen een mp3-spelertje op je keukentafel mag iedereen zonder studie preken.Diederik schreef:hij preekt volgens mij gewoon thuis voor zijn eigen (...)BJD schreef:.. of zijn er ook kerkverbanden waar je zonder studie mag gaan preken?
Tiberius schreef:Tegen een mp3-spelertje op je keukentafel mag iedereen zonder studie preken.Diederik schreef:hij preekt volgens mij gewoon thuis voor zijn eigen (...)BJD schreef:.. of zijn er ook kerkverbanden waar je zonder studie mag gaan preken?

Thanks, ik ga zeker een keer luisteren !sweelinck 25 schreef:82 of 83 inderdaad. En nog steeds zo vurig!Mara schreef:Echt waar ? Hij moet toch zeker boven de 80 zijn nu ?
http://www.kerkomroep.nl/?mp=11108
Dit is de HHK van Voorschoten, op 18 juli ging hij in de middagdienst voor.
Hij dook een paar jaar geleden (nou ja, paar jaar) ineens op tijdens een demonstratie bij een homohuwelijk.
Ik keek naar het journaal.
Ik dacht: nou man, je hebt nog niks aan strijdvaardigheid ingeboet, maar volgens mij is dat wel een poos geleden. Time flies

dit is helemaal bijzonder, onze eigen DJK aan het woord, kon je dat niet even melden ?Diederik schreef:hij preekt volgens mij gewoon thuis voor zijn eigen ik luister liever een preekje van Ds. Poel op zijn siteBJD schreef:Preekoefeningen van een medeforummer DJK
Hier te beluisteren...
Lijkt op een klein groepering ofzo.. of zijn er ook kerkverbanden waar je zonder studie mag gaan preken?

Maar het is niet aan de keukentafel volgens mij. Ik hoor met zingen meerdere stemmen.
Waar worden deze diensten gehouden ? Kunnen we er met een aantal forummers niet een keer heengaan ? Hebben we direct een meeting.
Onze vriend uit Canada doet het ook, maar dat is een beetje ver weg.Wilhelm schreef:dit is helemaal bijzonder, onze eigen DJK aan het woord, kon je dat niet even melden ?Diederik schreef:hij preekt volgens mij gewoon thuis voor zijn eigen ik luister liever een preekje van Ds. Poel op zijn siteBJD schreef:Preekoefeningen van een medeforummer DJK
Hier te beluisteren...
Maar het is niet aan de keukentafel volgens mij. Ik hoor met zingen meerdere stemmen.
Waar worden deze diensten gehouden ? Kunnen we er met een aantal forummers niet een keer heengaan ? Hebben we direct een meeting.
Mss. iets voor de Canadese tak van het RF.

Tja, ik weet niet of hij doordeweeks ook oefent. Op zondag reizen we niet.Wilhelm schreef:dit is helemaal bijzonder, onze eigen DJK aan het woord, kon je dat niet even melden ?Diederik schreef:hij preekt volgens mij gewoon thuis voor zijn eigen ik luister liever een preekje van Ds. Poel op zijn siteBJD schreef:Preekoefeningen van een medeforummer DJK
Hier te beluisteren...
Ik denk dat 'ie zichzelf eerst heeft opgenomen en daarna met zichzelf meezingt. En een kale keuken wil al gauw een beetje galmen.Wilhelm schreef: Maar het is niet aan de keukentafel volgens mij. Ik hoor met zingen meerdere stemmen.
Of misschien staat de mp3-recorder wel in de badkamer: die galmt nog fijner.
Dat zingen....
~~Soli Deo Gloria~~
Thuislezer?Ander schreef:Tja, ik weet niet of hij doordeweeks ook oefent. Op zondag reizen we niet.Wilhelm schreef:dit is helemaal bijzonder, onze eigen DJK aan het woord, kon je dat niet even melden ?Diederik schreef:hij preekt volgens mij gewoon thuis voor zijn eigen ik luister liever een preekje van Ds. Poel op zijn siteBJD schreef:Preekoefeningen van een medeforummer DJK
Hier te beluisteren...
Bijdehant?Mister schreef:Thuislezer?

-
Gezien zijn 'Kanttekeningen bij mijn preekoefeningen' is het serieus. Soort gezelschapsdienst ofzo?! Ik heb vooralsnog alleen zingen gehoord, hoop dat de preek meer verheffend is.Hendrikus schreef:Ik denk dat 'ie zichzelf eerst heeft opgenomen en daarna met zichzelf meezingt. En een kale keuken wil al gauw een beetje galmen.Wilhelm schreef: Maar het is niet aan de keukentafel volgens mij. Ik hoor met zingen meerdere stemmen.
Of misschien staat de mp3-recorder wel in de badkamer: die galmt nog fijner.
Dat zingen....
Hier beneden is het niet.