Dorsvloer vol confetti

-DIA-
Berichten: 33846
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Dorsvloer vol confetti

Bericht door -DIA- »

Kislev schreef:Mn jeugd onder De Leeuw zou nou juist veel stof bieden voor een boek al la dorsvloer vol confetti. Denk niet dat we elkaar dus verstaan.
Ik acht het een onuitsprekelijk voorrecht als zo'n dominee mag horen.
Ik heb er zelf nogal was cs's/tapes van, en die prediker is echt van Boven geleerd.
Hij weet het hart te raken. Niet alleen door de menselijke rede, maar door de bevinding.
En dat is taal vanuit de hemel geleerd.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 17047
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Dorsvloer vol confetti

Bericht door Hendrikus »

Hoorde net op de radio een interview met een schrijfster die kennelijk uit de bevindelijk gereformeerde hoek afkomstig is, en nu iets heeft gepubliceerd waarin ze haar ervaringen heeft verwerkt. Klonk niet erg positief. Wat er gevraagd en geantwoord werd, klopte soms ook gewoon niet. Heb het even opgezocht op de website:

24 Januari, 19:02 - Radio 1
Talkshow met prominenten over cultuur en media. -Rachel Visscher - schrijver. In Zwarte Dauw beschrijft ze een gemeenschap van bevindelijk gereformeerden. Rachel Visscher portretteert in haar eerste non-fictie boek op verfijnde wijze de verschillende bewoners van een oude, Hollandse stad, die een leven kennen dat doordrenkt is van tradities en rituelen. De auteur is tevens maker en schrijver van muzikale films en literaire voorstellingen. Presentatie: Jellie Brouwer.


Haar boek is blijkbaar net uit:
http://www.augustus.nl/result_titel.asp?Id=2973
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 19132
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Dorsvloer vol confetti

Bericht door huisman »

Hendrikus schreef:Hoorde net op de radio een interview met een schrijfster die kennelijk uit de bevindelijk gereformeerde hoek afkomstig is, en nu iets heeft gepubliceerd waarin ze haar ervaringen heeft verwerkt. Klonk niet erg positief. Wat er gevraagd en geantwoord werd, klopte soms ook gewoon niet. Heb het even opgezocht op de website:

24 Januari, 19:02 - Radio 1
Talkshow met prominenten over cultuur en media. -Rachel Visscher - schrijver. In Zwarte Dauw beschrijft ze een gemeenschap van bevindelijk gereformeerden. Rachel Visscher portretteert in haar eerste non-fictie boek op verfijnde wijze de verschillende bewoners van een oude, Hollandse stad, die een leven kennen dat doordrenkt is van tradities en rituelen. De auteur is tevens maker en schrijver van muzikale films en literaire voorstellingen. Presentatie: Jellie Brouwer.


Haar boek is blijkbaar net uit:
http://www.augustus.nl/result_titel.asp?Id=2973
Er staat een fragment uit het boek op de site van de uitgever, Het is (sinds Siebelink) een hype om over de bevindelijke kring te schrijven maar dit stuk is wel erg slecht.
De hemel
De baretjes op de hoofden van de tweeling zijn wit. Hun
laarsjes zijn wit, net als hun rokken en hun vesten. Alles
is wit en schoon. Op hun schoot liggen bijbeltjes, aandachtig
luisteren de meisjes naar het Woord.
Esther en Jannegje van Velden zijn een eeneiige tweeling.
De meisjes zitten in de vierde klas. Iedere dag moeten
ze driekwartier fietsen naar de reformatorische middelbare
school in een andere plaats.
School dient eigenlijk nergens voor. Later willen Esther
en Jannegje moeder worden. Leren heb je daar niet
voor nodig. Een goede man, dat is belangrijk. Voor die
man moet je lief zijn en goed zorgen. Een goede moeder
moet je ook zijn voor de kinderen die daarna komen.
Vanachter de spreekstoel loert de dominee naar de gemeente.
Zijn stem klinkt bars. ‘De wereld lacht, zingt,
geniet,’ zegt hij, ‘maar het is verkeerd. De mensen die
leven zonder God zullen verbrand worden. Wie een
vriend van de wereld is, is een vijand van God. Oh gemeente,
luister toch.’
De tweeling slikt. Nerveus schuift Jannegje het baretje
rechter op haar hoofd. De wereld trekt, ook aan haar.
Laatst nog werd ze verleid in het postkantoor. Ze kwam
er om een christelijke krant te kopen, maar haar hart
ging algauw uit naar modeblaadjes. Ze liep langs de
schrappen vol tijdschriften en kon haar ogen niet van de
glimmende blaadjes losmaken. De vrouwen op de foto’s
droegen mooie jurken met ontwerpen die ze nog nooit in
een gereformeerde kledingwinkel had gezien. Verlangend
had ze ernaar gekeken. Ze stelde zich voor dat ze
net als de vrouwen op de foto haar lichaam soepel voor
een camera bewoog. Vlug duwde ze die gedachten weer
van zich af. Dat ze zich zoiets voorstelt is eigenlijk nog
zotter dan naar tijdschriften kijken.
Esther bladert in haar bijbeltje. Verschrikt kijkt Jannegje
op. Ze let weer eens niet op. Ze spiekt bij haar zuster
waar ze zijn: Johannes 21 vers 7. Razendsnel zoekt ze
de juiste pagina’s op.
In de kerk rijst de stem van de dominee. Hij zegt: ‘Jezus
ging met Zijn discipelen naar de zee van Tiberias. In de
nacht gingen ze vissen, uitgerekend in de nacht. Het was
stikdonker op zee en de discipelen vingen niets. Ze wisten
hoe het kwam, de netten waren verkeerd geworpen.
Nogmaals wierpen ze de netten en vroegen Hem om de
vissen toe te laten stromen. Die vissen zijn het geloof. Zo
moeten wij als gemeente ook zijn. Wij moeten Jezus vragen
om een visje uit de zee. Dat visje is heerlijk. Het is
toespijs, een kruimeltje geloof.’
Jannegje knikt. Dat kruimeltje, daar gaat het om. Zelf
zou ze willen dat ze vuriger geloofde, maar het is moeilijk.
Ze kijkt naar haar zus, die begerig naar de dominee
luistert. Esther is serieuzer als het om het geloof gaat.
Jannegje gaat rechtop zitten. Ze zou net als Esther willen
zijn. Toegewijd en gefocust, precies zoals het hoort.
De stem van de dominee wordt luider. Jannegje weet
wat er nu gaat komen. Het is tijd voor de donderpreek.
De dominee haalt met harde stem uit naar de ongelovigen,
de domoren die niets willen weten van schuld en
zonde. Jannegje kijkt uit de smalle ramen van de kerk.
Opnieuw denkt ze aan de modeblaadjes in het postkantoor.
In gedachten ziet ze de modellen met hun flinterdunne
rokjes, mooie meisjes die wandelen op exotische
stranden. In hun handen houden ze drankjes waar parasolletjes
ingestoken zijn. Mannen met gewelfde buiken
slaan hun armen om de meisjes heen, lachen verleidelijk.
Jannegje zucht, naast haar geeft Esther haar een por.
‘Psalm 43,’ fluistert ze.
Vlug bladert Jannegje door haar bijbel. Als ze later in
de hemel mag komen, dan hoopt ze dat het er daar uitziet
als in die tijdschriften op het postkantoor
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10948
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Dorsvloer vol confetti

Bericht door Zita »

huisman schreef:
Hendrikus schreef:Hoorde net op de radio een interview met een schrijfster die kennelijk uit de bevindelijk gereformeerde hoek afkomstig is, en nu iets heeft gepubliceerd waarin ze haar ervaringen heeft verwerkt. Klonk niet erg positief. Wat er gevraagd en geantwoord werd, klopte soms ook gewoon niet. Heb het even opgezocht op de website:

24 Januari, 19:02 - Radio 1
Talkshow met prominenten over cultuur en media. -Rachel Visscher - schrijver. In Zwarte Dauw beschrijft ze een gemeenschap van bevindelijk gereformeerden. Rachel Visscher portretteert in haar eerste non-fictie boek op verfijnde wijze de verschillende bewoners van een oude, Hollandse stad, die een leven kennen dat doordrenkt is van tradities en rituelen. De auteur is tevens maker en schrijver van muzikale films en literaire voorstellingen. Presentatie: Jellie Brouwer.


Haar boek is blijkbaar net uit:
http://www.augustus.nl/result_titel.asp?Id=2973
Er staat een fragment uit het boek op de site van de uitgever, Het is (sinds Siebelink) een hype om over de bevindelijke kring te schrijven maar dit stuk is wel erg slecht.
De hemel
De baretjes op de hoofden van de tweeling zijn wit. Hun
laarsjes zijn wit, net als hun rokken en hun vesten. Alles
is wit en schoon. Op hun schoot liggen bijbeltjes, aandachtig
luisteren de meisjes naar het Woord.
Esther en Jannegje van Velden zijn een eeneiige tweeling.
De meisjes zitten in de vierde klas. Iedere dag moeten
ze driekwartier fietsen naar de reformatorische middelbare
school in een andere plaats.
School dient eigenlijk nergens voor. Later willen Esther
en Jannegje moeder worden. Leren heb je daar niet
voor nodig. Een goede man, dat is belangrijk. Voor die
man moet je lief zijn en goed zorgen. Een goede moeder
moet je ook zijn voor de kinderen die daarna komen.
Vanachter de spreekstoel loert de dominee naar de gemeente.
Zijn stem klinkt bars. ‘De wereld lacht, zingt,
geniet,’ zegt hij, ‘maar het is verkeerd. De mensen die
leven zonder God zullen verbrand worden. Wie een
vriend van de wereld is, is een vijand van God. Oh gemeente,
luister toch.’
De tweeling slikt. Nerveus schuift Jannegje het baretje
rechter op haar hoofd. De wereld trekt, ook aan haar.
Laatst nog werd ze verleid in het postkantoor. Ze kwam
er om een christelijke krant te kopen, maar haar hart
ging algauw uit naar modeblaadjes. Ze liep langs de
schrappen vol tijdschriften en kon haar ogen niet van de
glimmende blaadjes losmaken. De vrouwen op de foto’s
droegen mooie jurken met ontwerpen die ze nog nooit in
een gereformeerde kledingwinkel had gezien. Verlangend
had ze ernaar gekeken. Ze stelde zich voor dat ze
net als de vrouwen op de foto haar lichaam soepel voor
een camera bewoog. Vlug duwde ze die gedachten weer
van zich af. Dat ze zich zoiets voorstelt is eigenlijk nog
zotter dan naar tijdschriften kijken.
Esther bladert in haar bijbeltje. Verschrikt kijkt Jannegje
op. Ze let weer eens niet op. Ze spiekt bij haar zuster
waar ze zijn: Johannes 21 vers 7. Razendsnel zoekt ze
de juiste pagina’s op.
In de kerk rijst de stem van de dominee. Hij zegt: ‘Jezus
ging met Zijn discipelen naar de zee van Tiberias. In de
nacht gingen ze vissen, uitgerekend in de nacht. Het was
stikdonker op zee en de discipelen vingen niets. Ze wisten
hoe het kwam, de netten waren verkeerd geworpen.
Nogmaals wierpen ze de netten en vroegen Hem om de
vissen toe te laten stromen. Die vissen zijn het geloof. Zo
moeten wij als gemeente ook zijn. Wij moeten Jezus vragen
om een visje uit de zee. Dat visje is heerlijk. Het is
toespijs, een kruimeltje geloof.’
Jannegje knikt. Dat kruimeltje, daar gaat het om. Zelf
zou ze willen dat ze vuriger geloofde, maar het is moeilijk.
Ze kijkt naar haar zus, die begerig naar de dominee
luistert. Esther is serieuzer als het om het geloof gaat.
Jannegje gaat rechtop zitten. Ze zou net als Esther willen
zijn. Toegewijd en gefocust, precies zoals het hoort.
De stem van de dominee wordt luider. Jannegje weet
wat er nu gaat komen. Het is tijd voor de donderpreek.
De dominee haalt met harde stem uit naar de ongelovigen,
de domoren die niets willen weten van schuld en
zonde. Jannegje kijkt uit de smalle ramen van de kerk.
Opnieuw denkt ze aan de modeblaadjes in het postkantoor.
In gedachten ziet ze de modellen met hun flinterdunne
rokjes, mooie meisjes die wandelen op exotische
stranden. In hun handen houden ze drankjes waar parasolletjes
ingestoken zijn. Mannen met gewelfde buiken
slaan hun armen om de meisjes heen, lachen verleidelijk.
Jannegje zucht, naast haar geeft Esther haar een por.
‘Psalm 43,’ fluistert ze.
Vlug bladert Jannegje door haar bijbel. Als ze later in
de hemel mag komen, dan hoopt ze dat het er daar uitziet
als in die tijdschriften op het postkantoor
Lieve help, wat een prut. Ik krijg bijna zin om ook een boek te gaan schrijven. Als dit al uitgegeven wordt, kan ik het ook wel. :langue
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 19399
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Dorsvloer vol confetti

Bericht door helma »

komt ze wel uit bevindelijke hoek?? Ik geloof er eigenlijk niets van.
of ze heeft nooit geluisterd
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 19132
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Dorsvloer vol confetti

Bericht door huisman »

helma schreef:komt ze wel uit bevindelijke hoek?? Ik geloof er eigenlijk niets van.
of ze heeft nooit geluisterd
Precies, dit gedeelte riep geen herkenning op.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11758
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Dorsvloer vol confetti

Bericht door Mister »

huisman schreef:
Hendrikus schreef:Hoorde net op de radio een interview met een schrijfster die kennelijk uit de bevindelijk gereformeerde hoek afkomstig is, en nu iets heeft gepubliceerd waarin ze haar ervaringen heeft verwerkt. Klonk niet erg positief. Wat er gevraagd en geantwoord werd, klopte soms ook gewoon niet. Heb het even opgezocht op de website:

24 Januari, 19:02 - Radio 1
Talkshow met prominenten over cultuur en media. -Rachel Visscher - schrijver. In Zwarte Dauw beschrijft ze een gemeenschap van bevindelijk gereformeerden. Rachel Visscher portretteert in haar eerste non-fictie boek op verfijnde wijze de verschillende bewoners van een oude, Hollandse stad, die een leven kennen dat doordrenkt is van tradities en rituelen. De auteur is tevens maker en schrijver van muzikale films en literaire voorstellingen. Presentatie: Jellie Brouwer.


Haar boek is blijkbaar net uit:
http://www.augustus.nl/result_titel.asp?Id=2973
Er staat een fragment uit het boek op de site van de uitgever, Het is (sinds Siebelink) een hype om over de bevindelijke kring te schrijven maar dit stuk is wel erg slecht.
De hemel
De baretjes op de hoofden van de tweeling zijn wit. Hun
laarsjes zijn wit, net als hun rokken en hun vesten. Alles
is wit en schoon. Op hun schoot liggen bijbeltjes, aandachtig
luisteren de meisjes naar het Woord.
Esther en Jannegje van Velden zijn een eeneiige tweeling.
De meisjes zitten in de vierde klas. Iedere dag moeten
ze driekwartier fietsen naar de reformatorische middelbare
school in een andere plaats.
School dient eigenlijk nergens voor. Later willen Esther
en Jannegje moeder worden. Leren heb je daar niet
voor nodig. Een goede man, dat is belangrijk. Voor die
man moet je lief zijn en goed zorgen. Een goede moeder
moet je ook zijn voor de kinderen die daarna komen.
Vanachter de spreekstoel loert de dominee naar de gemeente.
Zijn stem klinkt bars. ‘De wereld lacht, zingt,
geniet,’ zegt hij, ‘maar het is verkeerd. De mensen die
leven zonder God zullen verbrand worden. Wie een
vriend van de wereld is, is een vijand van God. Oh gemeente,
luister toch.’
De tweeling slikt. Nerveus schuift Jannegje het baretje
rechter op haar hoofd. De wereld trekt, ook aan haar.
Laatst nog werd ze verleid in het postkantoor. Ze kwam
er om een christelijke krant te kopen, maar haar hart
ging algauw uit naar modeblaadjes. Ze liep langs de
schrappen vol tijdschriften en kon haar ogen niet van de
glimmende blaadjes losmaken. De vrouwen op de foto’s
droegen mooie jurken met ontwerpen die ze nog nooit in
een gereformeerde kledingwinkel had gezien. Verlangend
had ze ernaar gekeken. Ze stelde zich voor dat ze
net als de vrouwen op de foto haar lichaam soepel voor
een camera bewoog. Vlug duwde ze die gedachten weer
van zich af. Dat ze zich zoiets voorstelt is eigenlijk nog
zotter dan naar tijdschriften kijken.
Esther bladert in haar bijbeltje. Verschrikt kijkt Jannegje
op. Ze let weer eens niet op. Ze spiekt bij haar zuster
waar ze zijn: Johannes 21 vers 7. Razendsnel zoekt ze
de juiste pagina’s op.
In de kerk rijst de stem van de dominee. Hij zegt: ‘Jezus
ging met Zijn discipelen naar de zee van Tiberias. In de
nacht gingen ze vissen, uitgerekend in de nacht. Het was
stikdonker op zee en de discipelen vingen niets. Ze wisten
hoe het kwam, de netten waren verkeerd geworpen.
Nogmaals wierpen ze de netten en vroegen Hem om de
vissen toe te laten stromen. Die vissen zijn het geloof. Zo
moeten wij als gemeente ook zijn. Wij moeten Jezus vragen
om een visje uit de zee. Dat visje is heerlijk. Het is
toespijs, een kruimeltje geloof.’
Jannegje knikt. Dat kruimeltje, daar gaat het om. Zelf
zou ze willen dat ze vuriger geloofde, maar het is moeilijk.
Ze kijkt naar haar zus, die begerig naar de dominee
luistert. Esther is serieuzer als het om het geloof gaat.
Jannegje gaat rechtop zitten. Ze zou net als Esther willen
zijn. Toegewijd en gefocust, precies zoals het hoort.
De stem van de dominee wordt luider. Jannegje weet
wat er nu gaat komen. Het is tijd voor de donderpreek.
De dominee haalt met harde stem uit naar de ongelovigen,
de domoren die niets willen weten van schuld en
zonde. Jannegje kijkt uit de smalle ramen van de kerk.
Opnieuw denkt ze aan de modeblaadjes in het postkantoor.
In gedachten ziet ze de modellen met hun flinterdunne
rokjes, mooie meisjes die wandelen op exotische
stranden. In hun handen houden ze drankjes waar parasolletjes
ingestoken zijn. Mannen met gewelfde buiken
slaan hun armen om de meisjes heen, lachen verleidelijk.
Jannegje zucht, naast haar geeft Esther haar een por.
‘Psalm 43,’ fluistert ze.
Vlug bladert Jannegje door haar bijbel. Als ze later in
de hemel mag komen, dan hoopt ze dat het er daar uitziet
als in die tijdschriften op het postkantoor
Als dit echt is, is het sowieso heel slecht geschreven. Ik ga maar eens gauw aan een boek beginnen, dat kan ik minstens net zo goed, zo niet beter. ;)
Exegetisch klopt het ook niet echt.
Prutswerk, kan niet anders zeggen.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 19132
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Dorsvloer vol confetti

Bericht door huisman »

Mister schreef:
huisman schreef:
Hendrikus schreef:Hoorde net op de radio een interview met een schrijfster die kennelijk uit de bevindelijk gereformeerde hoek afkomstig is, en nu iets heeft gepubliceerd waarin ze haar ervaringen heeft verwerkt. Klonk niet erg positief. Wat er gevraagd en geantwoord werd, klopte soms ook gewoon niet. Heb het even opgezocht op de website:

24 Januari, 19:02 - Radio 1
Talkshow met prominenten over cultuur en media. -Rachel Visscher - schrijver. In Zwarte Dauw beschrijft ze een gemeenschap van bevindelijk gereformeerden. Rachel Visscher portretteert in haar eerste non-fictie boek op verfijnde wijze de verschillende bewoners van een oude, Hollandse stad, die een leven kennen dat doordrenkt is van tradities en rituelen. De auteur is tevens maker en schrijver van muzikale films en literaire voorstellingen. Presentatie: Jellie Brouwer.


Haar boek is blijkbaar net uit:
http://www.augustus.nl/result_titel.asp?Id=2973
Er staat een fragment uit het boek op de site van de uitgever, Het is (sinds Siebelink) een hype om over de bevindelijke kring te schrijven maar dit stuk is wel erg slecht.
De hemel
De baretjes op de hoofden van de tweeling zijn wit. Hun
laarsjes zijn wit, net als hun rokken en hun vesten. Alles
is wit en schoon. Op hun schoot liggen bijbeltjes, aandachtig
luisteren de meisjes naar het Woord.
Esther en Jannegje van Velden zijn een eeneiige tweeling.
De meisjes zitten in de vierde klas. Iedere dag moeten
ze driekwartier fietsen naar de reformatorische middelbare
school in een andere plaats.
School dient eigenlijk nergens voor. Later willen Esther
en Jannegje moeder worden. Leren heb je daar niet
voor nodig. Een goede man, dat is belangrijk. Voor die
man moet je lief zijn en goed zorgen. Een goede moeder
moet je ook zijn voor de kinderen die daarna komen.
Vanachter de spreekstoel loert de dominee naar de gemeente.
Zijn stem klinkt bars. ‘De wereld lacht, zingt,
geniet,’ zegt hij, ‘maar het is verkeerd. De mensen die
leven zonder God zullen verbrand worden. Wie een
vriend van de wereld is, is een vijand van God. Oh gemeente,
luister toch.’
De tweeling slikt. Nerveus schuift Jannegje het baretje
rechter op haar hoofd. De wereld trekt, ook aan haar.
Laatst nog werd ze verleid in het postkantoor. Ze kwam
er om een christelijke krant te kopen, maar haar hart
ging algauw uit naar modeblaadjes. Ze liep langs de
schrappen vol tijdschriften en kon haar ogen niet van de
glimmende blaadjes losmaken. De vrouwen op de foto’s
droegen mooie jurken met ontwerpen die ze nog nooit in
een gereformeerde kledingwinkel had gezien. Verlangend
had ze ernaar gekeken. Ze stelde zich voor dat ze
net als de vrouwen op de foto haar lichaam soepel voor
een camera bewoog. Vlug duwde ze die gedachten weer
van zich af. Dat ze zich zoiets voorstelt is eigenlijk nog
zotter dan naar tijdschriften kijken.
Esther bladert in haar bijbeltje. Verschrikt kijkt Jannegje
op. Ze let weer eens niet op. Ze spiekt bij haar zuster
waar ze zijn: Johannes 21 vers 7. Razendsnel zoekt ze
de juiste pagina’s op.
In de kerk rijst de stem van de dominee. Hij zegt: ‘Jezus
ging met Zijn discipelen naar de zee van Tiberias. In de
nacht gingen ze vissen, uitgerekend in de nacht. Het was
stikdonker op zee en de discipelen vingen niets. Ze wisten
hoe het kwam, de netten waren verkeerd geworpen.
Nogmaals wierpen ze de netten en vroegen Hem om de
vissen toe te laten stromen. Die vissen zijn het geloof. Zo
moeten wij als gemeente ook zijn. Wij moeten Jezus vragen
om een visje uit de zee. Dat visje is heerlijk. Het is
toespijs, een kruimeltje geloof.’
Jannegje knikt. Dat kruimeltje, daar gaat het om. Zelf
zou ze willen dat ze vuriger geloofde, maar het is moeilijk.
Ze kijkt naar haar zus, die begerig naar de dominee
luistert. Esther is serieuzer als het om het geloof gaat.
Jannegje gaat rechtop zitten. Ze zou net als Esther willen
zijn. Toegewijd en gefocust, precies zoals het hoort.
De stem van de dominee wordt luider. Jannegje weet
wat er nu gaat komen. Het is tijd voor de donderpreek.
De dominee haalt met harde stem uit naar de ongelovigen,
de domoren die niets willen weten van schuld en
zonde. Jannegje kijkt uit de smalle ramen van de kerk.
Opnieuw denkt ze aan de modeblaadjes in het postkantoor.
In gedachten ziet ze de modellen met hun flinterdunne
rokjes, mooie meisjes die wandelen op exotische
stranden. In hun handen houden ze drankjes waar parasolletjes
ingestoken zijn. Mannen met gewelfde buiken
slaan hun armen om de meisjes heen, lachen verleidelijk.
Jannegje zucht, naast haar geeft Esther haar een por.
‘Psalm 43,’ fluistert ze.
Vlug bladert Jannegje door haar bijbel. Als ze later in
de hemel mag komen, dan hoopt ze dat het er daar uitziet
als in die tijdschriften op het postkantoor
Als dit echt is, is het sowieso heel slecht geschreven. Ik ga maar eens gauw aan een boek beginnen, dat kan ik minstens net zo goed, zo niet beter. ;)
Exegetisch klopt het ook niet echt.
Prutswerk, kan niet anders zeggen.
Het is echt, komt van de site van de uitgever van dit fraaie boek.
http://www.augustus.nl/result_titel.asp?Id=2973
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 17047
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Dorsvloer vol confetti

Bericht door Hendrikus »

Sjongejonge, dit is inderdaad wel echt bagger. Dat de feiten niet erg klopten, maakte ik uit het radio-interview al wel op. Maar ze schrijft ook nog belabberd. Nee, dan liever Siebelink, die kan wél schrijven!
~~Soli Deo Gloria~~
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Dorsvloer vol confetti

Bericht door Mara »

De boeken van Siebelink zijn een stuk boeiender. En beter geschreven !
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Dorsvloer vol confetti

Bericht door jvdg »

Mara schreef:De boeken van Siebelink zijn een stuk boeiender. En beter geschreven !
Ik lees nu: En de herfst zal schitterend wezen (1980), maar ik begrijp er nog weinig van.
Maar na 30 blz. kan ik er nog weinig van zeggen.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10948
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Dorsvloer vol confetti

Bericht door Zita »

de tweeling slikt...
Tjonge, dan ben je als tweeling wel enorm goed op elkaar ingespeeld, als je zelfs synchroon kunt slikken. :jongle
Wie bovendien gereformeerd en reformatorisch door elkaar haalt, heeft weinig kaas van de subcultuur gegeten. En van al dat wit klopt ook niet zoveel.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 19132
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Dorsvloer vol confetti

Bericht door huisman »

Zita schreef:
de tweeling slikt...
Tjonge, dan ben je als tweeling wel enorm goed op elkaar ingespeeld, als je zelfs synchroon kunt slikken. :jongle
Wie bovendien gereformeerd en reformatorisch door elkaar haalt, heeft weinig kaas van de subcultuur gegeten. En van al dat wit klopt ook niet zoveel.
Wij hebben twee tweelingen (1x ééneiieg 1x tweeeiieg) en ze zijn nog reformatorisch ook (zijn wij nu erg slecht :huhu )
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Jongere
Berichten: 7763
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Dorsvloer vol confetti

Bericht door Jongere »

Vreselijk zeg.
Sowieso snap ik niet dat je zo'n thema kiest voor je debuut. Franca-na-aperij, noem ik dat.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 17047
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Dorsvloer vol confetti

Bericht door Hendrikus »

huisman schreef:
Zita schreef:
de tweeling slikt...
Tjonge, dan ben je als tweeling wel enorm goed op elkaar ingespeeld, als je zelfs synchroon kunt slikken. :jongle
Wie bovendien gereformeerd en reformatorisch door elkaar haalt, heeft weinig kaas van de subcultuur gegeten. En van al dat wit klopt ook niet zoveel.
Wij hebben twee tweelingen (1x ééneiieg 1x tweeeiieg) en ze zijn nog reformatorisch ook (zijn wij nu erg slecht :huhu )
zo lang ze niet met z'n allen synchroon gaan slikken vind ik het allemaal prima ;)
~~Soli Deo Gloria~~
Plaats reactie