GerGem Kruiningen

keesjanm

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door keesjanm »

JCRyle schreef:[Dus zou men met Ds. Bredeweg nog gesprekken voeren om hem op andere gedachten te brengen? Ik krijg de indruk dat men hem gewoon laat gaan, zie daarvoor alleen al de website van de GG.

Natuurlijk heeft men al die tijd gepoogd hem op andere gedachten te brengen en gevraagd om schuld te belijden.
Als dan toch bewust een andere weg gekozen wordt, heeft ds Bredeweg blijkbaar geen behoefte meer aan gesprekken.
Je kunt niet door blijven gaan als classis of PS.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

JCRyle schreef:Ik krijg de indruk dat men hem gewoon laat gaan, zie daarvoor alleen al de website van de GG.
Daarmee overvraag je de website/webmaster: die levert alleen actuele GG-informatie.
JCRyle

Bericht door JCRyle »

refo schreef:Daar heb je het al: Als het niet van de Heere geweest is, dan zal de Heere er op terug komen. Als het wel van de Heere geweest, dan zal Ds. Bredeweg daar rust over krijgen. Dat is volstrekt subjectief en door geen mens te toetsen.

Intussen zitten de gemeenten met de gebakken peren. Dus het kan niet waar zijn.
Dit is geen weerlegging, aangezien je zelf pleit voor subjectiviteit: het door mensen toetsen. En wat daarmee samenhangt is dat je het toetsen van de mens boven het spreken van de Heere zet. Als dit de weg van de Heere niet is, dan zal de Heere er op terug komen. Daar is niks subjectiefs aan, dat is Bijbels spreken.
JCRyle

Bericht door JCRyle »

Tiberius schreef:
JCRyle schreef:Ik krijg de indruk dat men hem gewoon laat gaan, zie daarvoor alleen al de website van de GG.
Daarmee overvraag je de website/webmaster: die levert alleen actuele GG-informatie.
Hij is in dienst van de GG. Het is niet meer zijn eigen projectje.
JCRyle

Bericht door JCRyle »

keesjanm schreef:
JCRyle schreef:[Dus zou men met Ds. Bredeweg nog gesprekken voeren om hem op andere gedachten te brengen? Ik krijg de indruk dat men hem gewoon laat gaan, zie daarvoor alleen al de website van de GG.

Natuurlijk heeft men al die tijd gepoogd hem op andere gedachten te brengen en gevraagd om schuld te belijden.
Als dan toch bewust een andere weg gekozen wordt, heeft ds Bredeweg blijkbaar geen behoefte meer aan gesprekken.
Ik denk niet dat Ds. Bredeweg gedurende het proces telkens heeft gedreigd om het kerkverband te verlaten. Het gaat over de periode na maandag, dus nadat hij de GG verlaten heeft.
mcgk

GerGem Kruiningen

Bericht door mcgk »

Hoe weet je dat? Zou zomaar kunnen en slim zijn om dat wel te doen
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

JCRyle schreef:
Tiberius schreef:
Ja, dus?
JCRyle

Bericht door JCRyle »

mcgk schreef:Hoe weet je dat? Zou zomaar kunnen en slim zijn om dat wel te doen
Die indruk krijg ik in ieder geval niet vanuit diverse soorten berichtgeving. En ik vraag mij of dat slim zou zijn geweest, aangezien je dan met zekerheid je eigen glazen ingooit.
Mistig

Bericht door Mistig »

JCRyle schreef: Naar mijn weten is dat gewoon kerkordelijk vastgelegd dat de predikant de voorzitter is van de kerkenraad. Al laat ik mij graag corrigeren als dit fout is. En dan gelijk de vraag waarom dit foutief zou zijn?
Toch gebeurt het niet altijd standaard dat predikanten dit ook willen doen.
Ds. P.G. Heijkamp te Emmeloord wilde geen voorzitter van de kerkenraad zijn.
Zie http://www.gergememmeloord.nl/?p=12
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
JCRyle

Bericht door JCRyle »

Tiberius schreef:
JCRyle schreef:
Tiberius schreef:
Ja, dus?
Denk na Tiberius. Met dergelijke teksten gooi je de deur vanuit de kant van de GG definitief dicht. Tenminste dat is wat je uitstraalt. En ik denk niet dat de webmaster een dergelijke verandering zonder overleg doorvoert.
Johannes 3:16

Bericht door Johannes 3:16 »

JCRyle schreef: Denk na Tiberius. Met dergelijke teksten gooi je de deur vanuit de kant van de GG definitief dicht. Tenminste dat is wat je uitstraalt. En ik denk niet dat de webmaster een dergelijke verandering zonder overleg doorvoert.
Ds. Bredeweg heeft zijn lidmaatschap opgezegd. Wat kun je als GG nu nog doen?
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

JCRyle schreef:Denk na Tiberius. Met dergelijke teksten gooi je de deur vanuit de kant van de GG definitief dicht. Tenminste dat is wat je uitstraalt. En ik denk niet dat de webmaster een dergelijke verandering zonder overleg doorvoert.
Mogelijk mis ik dan wat. Ik lees alleen een bericht met de melding dat er geen mededelingen gedaan worden totdat de classis Goes met wat komt. Ik zie niet goed in welke deur je dan dicht gooit.
Johannes 3:16

Bericht door Johannes 3:16 »

keesjanm schreef:

Ik ben benieuwd of de overgebleven leden van de kerkenraad nu wel schuld gaan belijden. Ik bedoel: het besluit om Jansen onder censuur te zetten is toch niet alleen door (voormalig) ds. Bredeweg genomen?
JCRyle

Bericht door JCRyle »

Tiberius schreef:
JCRyle schreef:Denk na Tiberius. Met dergelijke teksten gooi je de deur vanuit de kant van de GG definitief dicht. Tenminste dat is wat je uitstraalt. En ik denk niet dat de webmaster een dergelijke verandering zonder overleg doorvoert.
Mogelijk mis ik dan wat. Ik lees alleen een bericht met de melding dat er geen mededelingen gedaan worden totdat de classis Goes met wat komt. Ik zie niet goed in welke deur je dan dicht gooit.
Zoals:
- Ds. G. Bredeweg heeft op maandag 13 november de Gereformeerde Gemeenten verlaten en is derhalve geen predikant meer van de gemeente Kruinigen.
- Ds. Bredeweg heeft maandag 13 november de Gereformeerde Gemeenten verlaten.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

JCRyle schreef:
Tiberius schreef:
Zoals:
- Ds. G. Bredeweg heeft op maandag 13 november de Gereformeerde Gemeenten verlaten en is derhalve geen predikant meer van de gemeente Kruinigen.
- Ds. Bredeweg heeft maandag 13 november de Gereformeerde Gemeenten verlaten.
Ja teksten lezen lukt mij wel. Maar in welk opzicht vind je dat een deur dicht gooien? Dit zijn toch feiten?
Plaats reactie