Gereformeerde Gemeenten

Jantje
Verbannen

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Jantje »

Amstelodamense schreef:
Jantje schreef:@Amstelodamense,

Dan stem ik Stoffer en dien ik een aanklacht in bij het hoofdbestuur dat Van der Staaij van de kieslijst afgehaald moet worden.
Volgens mij heb je weinig begrepen van de uitspraak “wie zonder zonde is, werpe de eerste steen”.

Kees is geen heilige, Gert-Jan is dat niet. Ik heb dat zeker niet en Jantje denk ik ook niet
Nee, ik ook zéker niet. Dat wil ik nog wel even met klem benadrukken.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Amstelodamense

Bericht door Amstelodamense »

Jantje schreef:
Amstelodamense schreef:

Dan stem ik Stoffer en dien ik een aanklacht in bij het hoofdbestuur dat Van der Staaij van de kieslijst afgehaald moet worden.
Volgens mij heb je weinig begrepen van de uitspraak “wie zonder zonde is, werpe de eerste steen”.

Kees is geen heilige, Gert-Jan is dat niet. Ik heb dat zeker niet en Jantje denk ik ook niet
Maar je moet uitkijken dat je geen sfeer van heilig boontjes gaat creëren.
Hollander

Bericht door Hollander »

Amstelodamense schreef:Volgens mij heb je weinig begrepen van de uitspraak “wie zonder zonde is, werpe de eerste steen”. (...)

@Amstelodamense, die Bijbeltekst is exegetisch niet bedoeld als argument tegen het aanwijzen van zonden. Het is dus niet bedoeld iemand monddood te maken. Het lijkt mij evident dat je deze tekst daar dan ook niet voor moet willen gebruiken.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Amstelodamense schreef:
Jantje schreef:
Amstelodamense schreef:

Maar je moet uitkijken dat je geen sfeer van heilig boontjes gaat creëren.
Als leider van een christelijke partij heb je wel een voorbeeldfunctie. En dat vergeet jij gemakshalve maar even.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Amstelodamense

Hollander schreef:
Amstelodamense schreef:Volgens mij heb je weinig begrepen van de uitspraak “wie zonder zonde is, werpe de eerste steen”. (...)

@Amstelodamense, die Bijbeltekst is exegetisch niet bedoeld als argument tegen het aanwijzen van zonden. Het is dus niet bedoeld iemand monddood te maken. Het lijkt mij evident dat je deze tekst daar dan ook niet voor moet willen gebruiken.
Okay, dan zal het een volgende keer iets met een splinter en een balk zijn
Amstelodamense

Jantje schreef:Als leider van een christelijke partij heb je wel een voorbeeldfunctie. En dat vergeet jij gemakshalve maar even.
Mensen met een voorbeeldfunctie zetten we dan gemakshalve maar in een glazen huisje.

Vind het jammer dat je met name inzoomt op het voetbal topic maar niets zegt over zijn getuigenis richting Lilian
BJD

Bericht door BJD »

Oeh dan voldoe ik ook niet Jantje. Ik houd van voetbal, ben lid GG en ik stem CU. Uit overtuiging.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Het moet me even van het hart, en ik hoop dat ik eerlijk mag zijn! Er zijn hier een paar mensen die het reformatorisch erfgoed lijken te verkwanselen, en is een reden dat ik me steeds vreemder voel op dit forum. Je moet het reformatorisch gedachtengoed uitleggen, en je wordt zo omver gepraat. Daarentegen zijn er zaken die niet passen die gewoon hier gepost mogen worden. Mag dan in verband op de grondslag van dit forum wijzen? Of is dat te veel en moeten we de waarheid binnenkamers houden en uit het publieke leven weren? Je moet de kracht hebben en de wijsheid om zulke zaken te zien en de weerstaan. Beide mis ik en dat nekt vaak de meest dicht bij het reformatorische blijvende mensen. Als dit te veel is gezegd, en buiten de vrijheid van meningsuiting en godsdienstvrijheid valt mag dit weggehaald worden.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
DDD

Bericht door DDD »

-DIA- schreef:Het moet me even van het hart, en ik hoop dat ik eerlijk mag zijn! Er zijn hier een paar mensen die het reformatorisch erfgoed lijken te verkwanselen, en is een reden dat ik me steeds vreemder voel op dit forum. Je moet het reformatorisch gedachtengoed uitleggen, en je wordt zo omver gepraat. Daarentegen zijn er zaken die niet passen die gewoon hier gepost mogen worden. Mag dan in verband op de grondslag van dit forum wijzen? Of is dat te veel en moeten we de waarheid binnenkamers houden en uit het publieke leven weren? Je moet de kracht hebben en de wijsheid om zulke zaken te zien en de weerstaan. Beide mis ik en dat nekt vaak de meest dicht bij het reformatorische blijvende mensen. Als dit te veel is gezegd, en buiten de vrijheid van meningsuiting en godsdienstvrijheid valt mag dit weggehaald worden.
Natuurlijk mag je eerlijk zijn. Ik zie daar geen probleem in.
Amstelodamense

BJD schreef:Oeh dan voldoe ik ook niet Jantje. Ik houd van voetbal, ben lid GG en ik stem CU. Uit overtuiging.
Foei :D :D
Amstelodamense

-DIA- schreef:Het moet me even van het hart, en ik hoop dat ik eerlijk mag zijn! Er zijn hier een paar mensen die het reformatorisch erfgoed lijken te verkwanselen, en is een reden dat ik me steeds vreemder voel op dit forum. Je moet het reformatorisch gedachtengoed uitleggen, en je wordt zo omver gepraat. Daarentegen zijn er zaken die niet passen die gewoon hier gepost mogen worden. Mag dan in verband op de grondslag van dit forum wijzen? Of is dat te veel en moeten we de waarheid binnenkamers houden en uit het publieke leven weren? Je moet de kracht hebben en de wijsheid om zulke zaken te zien en de weerstaan. Beide mis ik en dat nekt vaak de meest dicht bij het reformatorische blijvende mensen. Als dit te veel is gezegd, en buiten de vrijheid van meningsuiting en godsdienstvrijheid valt mag dit weggehaald worden.
Als ik eerlijk ben, snap ik helemaal niks van jouw post
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Amstelodamense schreef:
Als ik eerlijk ben, snap ik helemaal niks van jouw post
Eigenlijk zegt @DIA gewoon dat je niet op CU moet stemmen.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
DDD

Bericht door DDD »

Nee, hij zegt dat het niet goed is om te accepteren dat mensen van voetbal houden.
Amstelodamense

Maar even serieus: SGP=goed en CU=fout?

Dus economisch rechts is per definitie wel bijbels?
Guy

Bericht door Guy »

Amstelodamense schreef:Maar even serieus: SGP=goed en CU=fout?

Dus economisch rechts is per definitie wel bijbels?
Helemaal goed. Je bent door naar de volgende ronde: Met een potloodje een vakje rood kleuren. Wanneer: Woendag. Welk vakje? Achter Kees.
Ik zit uiterst links. Zodoende lukt het alleen nog maar om naar rechts kijken.
Plaats reactie