PvS schreef:Mara schreef:Ik eet liever één keer per week eerlijk vlees, dat mals is en waarvan ik de herkomst weet, dan elke dag die vage kiloknallers.
Wanneer je in de buurt bent krijg jij van mij een malse biefstuk.
I Know, ik weet dat ik een eind bij je uit de buurt woon, anders was ik één van je vaste klanten geworden
Ik reageer misschien wat fel, maar heb het meegemaakt dat mijn hardwerkende zwager, met een supermarkt, voorbij werd gelopen door de gemeenteleden.
Want ja, je moet begrijpen, het is bij jou allemaal 2 cent duurder per produkt.
Maar.... als op zondag de melk zuur/op was, of de babyvoeding op, wisten ze hem te vinden!
Of op zaterdagavond laat voor een krat bier, voor onverwachte visite.
Alles op de pof, want mijn zwager zei: betaal later maar, het is nu (bijna) zondag.
Die extra aandacht, service, dat blijde gevoel, dat is mij meer waard dan die paar centen.
Als je een hardwerkende middenstander in je kerkelijke gemeente hebt, loop je die dan keihard voorbij, om bij de Duitse super een paar centen te besparen?
Als het een betrokken middenstander is, en dat zijn ze meestal, weten ze dat je het niet breed hebt en zullen ze het des te meer waarderen dat je bij hen koopt.
Mijn ouders hadden AOW en een piepklein pensioen. ze kochten ook zoveel mogelijk bij die middenstanders, ze hebben er nooit minder door gegeten.
Ze konden van hun "armoede" alles missen. Ze konden nog weggeven zelfs.