Wat doen we vandaag?

newton

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door newton »

Ad Anker schreef: 23 jul 2024, 19:06 Met mijn gezin de Ben Nevis-top bereikt. Wat leuk om dat met elkaar te doen. We zijn trots op onszelf.
Wow, 1345m stijgen en weer dalen, in ruim 17 kilometer. Een uur of 8 onderweg geweest? Da's een pittig eind. Terechte trots voor zo'n prestatie!

We zijn hier ook al 2 dagen aan het sjouwen in de bergen. Gisteren een kleine 10km met 700 hoogtemeters. Vandaag naar de Wildkogel op 2224, maar tot 2000 comfortabel met de kabelbaan. Terug wel lopend gedaan, maar dalen vind ik eigenlijk nog lastiger dan klimmen.

En hoe kan het ook anders, ook bij O&S wordt er gevolleybald, dus vanavond nog gezellig in het zand lopen springen, en uiteindelijk met prijs er vandoor gegaan.
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

GerefGemeente-lid schreef: 23 jul 2024, 22:27
Ad Anker schreef: 23 jul 2024, 22:05
merel schreef: 23 jul 2024, 22:00
Ad Anker schreef: 23 jul 2024, 19:06 Met mijn gezin de Ben Nevis-top bereikt. Wat leuk om dat met elkaar te doen. We zijn trots op onszelf.
Leuk Ad! Hoe bevalt Schotland? Trekken jullie rond?
Nu 5 dagen Fort William, morgen nog een nachtje Edinburgh en dan donderdagmiddag met de boot richting IJmuiden voor een weekje Friesland. Dus het is een bijzondere rondreis ja. ;)
Aha, dat Friesland lijkt me beter. Kun je mooi op de camping uitrusten.

Maak je maandag weer een post van je zondagse ervaring? Dat heb je al eens vaker gedaan.
Wij hadden nu een goede zondag met een dienst in de Free church. Altijd mooi dat ondanks verschillen in uiterlijkheden en stijl het Woord verbindt. Meer hoef ik daar niet over te zeggen.
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

newton schreef: 23 jul 2024, 23:10
Wow, 1345m stijgen en weer dalen, in ruim 17 kilometer. Een uur of 8 onderweg geweest? Da's een pittig eind. Terechte trots voor zo'n prestatie!

We zijn hier ook al 2 dagen aan het sjouwen in de bergen. Gisteren een kleine 10km met 700 hoogtemeters. Vandaag naar de Wildkogel op 2224, maar tot 2000 comfortabel met de kabelbaan. Terug wel lopend gedaan, maar dalen vind ik eigenlijk nog lastiger dan klimmen.
We deden het in 6 uur. Stijgen was zwaar; vooral laatste steile stuk en na elk bochtje zien dat je er nóg niet was. Terugweg minder zwaar maar lastiger. Bij elke stap opletten waar je je voet zet. ;)
Ararat

Bericht door Ararat »

Chrisje72 schreef: 23 jul 2024, 22:46
Ararat schreef:Volledig ontharen. In de badkamer, niet buiten. :D
🫣 Gaat dit nog over de hond of is dit een antwoord op de topictitel?
och heden! :haha Over die hond!!!
Erskinees

Bericht door Erskinees »

Ad Anker schreef: 23 jul 2024, 23:10
GerefGemeente-lid schreef: 23 jul 2024, 22:27
Ad Anker schreef: 23 jul 2024, 22:05
merel schreef: 23 jul 2024, 22:00

Leuk Ad! Hoe bevalt Schotland? Trekken jullie rond?
Nu 5 dagen Fort William, morgen nog een nachtje Edinburgh en dan donderdagmiddag met de boot richting IJmuiden voor een weekje Friesland. Dus het is een bijzondere rondreis ja. ;)
Aha, dat Friesland lijkt me beter. Kun je mooi op de camping uitrusten.

Maak je maandag weer een post van je zondagse ervaring? Dat heb je al eens vaker gedaan.
Wij hadden nu een goede zondag met een dienst in de Free church. Altijd mooi dat ondanks verschillen in uiterlijkheden en stijl het Woord verbindt. Meer hoef ik daar niet over te zeggen.
Mooi! Continuing of de "normale" Free Church? Overigens met beide zeer goede ervaringen hoor, gewoon interesse.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Vandaag rodelen en voetgolf.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Ambtenaar schreef: 24 jul 2024, 10:58 Vandaag rodelen en voetgolf.
Mooi man! :)
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Erskinees schreef: 24 jul 2024, 10:44 Mooi! Continuing of de "normale" Free Church? Overigens met beide zeer goede ervaringen hoor, gewoon interesse.
De 'normale'.
merel

Bericht door merel »

File rijden
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

Verona rond gesjokt. Wat konden die oude Italianen bouwen.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Delftenaar

Bericht door Delftenaar »

Terwijl iedereen toch in Italië, Frankrijk of waar dan ook zit gewoon doorgewerkt vandaag.
Tijdens de zomervakantie doorwerken is heerlijk: het is zowel onderweg als op kantoor lekker rustig en 's avonds is het nog lang licht en eventueel mooi weer.
Allemaal prima. Ik ga wel een keer buiten se de zomervakantie op pad.

En ja: veel mensen kunnen niet anders .
Anselmus

Bericht door Anselmus »

Maanenschijn schreef: 24 jul 2024, 15:43 Verona rond gesjokt. Wat konden die oude Italianen bouwen.
Verona is een prachtige stad! In die stad woonde ik voor de eerste keer een opera bij. We wilden graag het amfitheater bezichtigen en de enige optie was inclusief opera van (natuurlijk) Romeo en Juliet. Best aardig om eens bij te wonen. In ieder geval hadden we alle tijd om de akoestiek te ervaren en het theater goed te bekijken en ons in te leven hoe dat in die tijd geweest moest zijn. Daarna natuurlijk nog langs het balkonnetje van Juliet gelopen en tussen alle bewonderaars bedenken dat het slechts een verhaal uit Shakespeare is.
Fides Quaerens Intellectum
Als gast hier

Bericht door Als gast hier »

Getwijfeld of ik naar de Terdege fair zou gaan maar er toch voor gekozen om met het gezin van de natuur te genieten. Wat een prachtig weer en een kostelijke schepping deze periode van het jaar.
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

Anselmus schreef:
Maanenschijn schreef: 24 jul 2024, 15:43 Verona rond gesjokt. Wat konden die oude Italianen bouwen.
Verona is een prachtige stad! In die stad woonde ik voor de eerste keer een opera bij. We wilden graag het amfitheater bezichtigen en de enige optie was inclusief opera van (natuurlijk) Romeo en Juliet. Best aardig om eens bij te wonen. In ieder geval hadden we alle tijd om de akoestiek te ervaren en het theater goed te bekijken en ons in te leven hoe dat in die tijd geweest moest zijn. Daarna natuurlijk nog langs het balkonnetje van Juliet gelopen en tussen alle bewonderaars bedenken dat het slechts een verhaal uit Shakespeare is.
Het was voor het huis van Juliet een drukte van belang, veel mensen die het balkonnetje wilden bekijken. Wij hebben overgeslagen.

De Arena is inderdaad indrukwekkend, maar heel de stad wel. Waar je ook kijkt, door welk poortje of straatje ook gluurt, overal indrukwekkende gebouwen en oudheden. Ik probeer me voor te stellen hoe dat een paar eeuwen geleden er aan toe ging.

Verona is niet mooier dan Rome, dat is bijna niet te overtreffen, maar heeft wel meer ‘oude-stad-gevoel’ en is veel knusser.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
parsifal

Bericht door parsifal »

Een daagje met familie in Apenheul, ons kereltje van twee-en-een-half houdt van klimmen en overschat zijn vermogens on in hoge klimkastelen etc zich te verplaatsen. Maar goed, geen ongelukken en de kinderen hebben een geweldige dag gehad.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Plaats reactie