Wat doen we vandaag?
Re: Wat doen we vandaag?
Vandaag een forummer op bezoek gehad. Het was erg leuk. En ik ben blij dat we zo open met elkaar konden praten.
Vanochtend eerst overzomerende ganzen geteld op scheelhoek. Nu met dochter naar de Flipjes
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
de nesteldrang van vrouwlief wat proberen af te remmen...
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Veel teken van de hond halen. Benieuwd of andere hondenbezitters hier ook veel mee te maken hebben.
- Lilian1975
Ok, daar denken we nu ook wel over ja. Tabletten ofzo? Ik zag dat er ook halsbanden zijn die goed zijn tegen teken. Op vakantie in Duitsland was het ook al van de gekke.Lilian1975 schreef: ↑22 jul 2024, 16:27Nee, maar wij geven hem een middel.wat echt werkt. Ook tegen zandvliegen en vlooien. Wel handig in Zuid-Frankrijk (zandvliegen)
- Lilian1975
Pipetjes. Die doe je op de huid tussen de nekbladen. Werkt een.maand. Nooit een vlo of teek. Je moet wel even kijken naar het gewicht van de hond. Advantix .De vlooienbanden heb ik mijn twijfels over. Die piperjes moet je niet binnen drie dagen voor wasbeurt op doen en ook daarna even rust.Zeeuw schreef: ↑22 jul 2024, 18:33Ok, daar denken we nu ook wel over ja. Tabletten ofzo? Ik zag dat er ook halsbanden zijn die goed zijn tegen teken. Op vakantie in Duitsland was het ook al van de gekke.Lilian1975 schreef: ↑22 jul 2024, 16:27Nee, maar wij geven hem een middel.wat echt werkt. Ook tegen zandvliegen en vlooien. Wel handig in Zuid-Frankrijk (zandvliegen)
Maar daar zit bijvoorbeeld Fipronil of zo in. Dat kennen we nog van de fipronil-affaire. Ik vraag me af of zoiets niet heel ongezond is voor de mensen in de buurt van de hond.
Dat vind ik ook nog wel n spannende. Is het gewoon vies spul waar teken niet van houden, of is het echt een soort gif?
-
- Verbannen
Nee, natuurlijk is het gif. Men zegt dat het niet schadelijk is voor mensen, maar het is wel schadelijk voor de natuur en het is nog maar de vraag of de teken niet resistent worden.
Gif, wat schadelijk is voor de natuur. In de UK zijn interessante studieresultaten naar voren gekomen over met fipronil behandelde honden die in water zwemmen.
Hier een artikel wat misschien wat gemakkelijker leest dan een rapport.
De dosis destijds in de Nederlandse eieren was veel lager, wat bij gewone consumptie niet direct schadelijk is voor de mens - maar feit blijft dat zoiets totaal niet in voedsel thuis hoort.
Dat vind ik ook wel wat boosaardig, om een hond met zo'n band in het water te laten zwemmen. Je kunt toch op je klompen aanvoelen dat daar de vliegen van dood gaan.