Waar ging de preek van afgelopen zondag over?
Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over?
's ochtends (NGK):
Efeze 1, Ons bekend gemaakt hebbende de verborgenheid van Zijn wil, naar Zijn welbehagen, hetwelk Hij voorgenomen had in Zichzelven. Om in de bedeling van de volheid der tijden, wederom alles tot een te vergaderen in Christus, beide dat in den hemel is, en dat op de aarde is.
's middags (GG):
Zondag 21, Vr.56. Wat gelooft gij van de vergeving der zonden?
Antw. Dat God om des genoegdoens van Christus wil al mijn zonden, ook mijn zondigen aard, waarmede ik al mijn leven lang te strijden heb, nimmermeer wil gedenken, maar mij uit genade de gerechtigheid van Christus schenken, opdat ik nimmermeer in het gericht Gods kome.
Efeze 1, Ons bekend gemaakt hebbende de verborgenheid van Zijn wil, naar Zijn welbehagen, hetwelk Hij voorgenomen had in Zichzelven. Om in de bedeling van de volheid der tijden, wederom alles tot een te vergaderen in Christus, beide dat in den hemel is, en dat op de aarde is.
's middags (GG):
Zondag 21, Vr.56. Wat gelooft gij van de vergeving der zonden?
Antw. Dat God om des genoegdoens van Christus wil al mijn zonden, ook mijn zondigen aard, waarmede ik al mijn leven lang te strijden heb, nimmermeer wil gedenken, maar mij uit genade de gerechtigheid van Christus schenken, opdat ik nimmermeer in het gericht Gods kome.
Psalm 60 en 2 Sam 8. Het spreekt van Davids overwinningen en toch klaagt David in Psalm 60 over de nederlaag die het volk geleden heeft. Het kan zijn dat wij allen aan het front overwinningen halen, maar dat door ongeloof in de achterdeur het volk verslagen wordt. Wij moeten volhouden in het vertrouwen op de HEERE. Ook als een enkeling zich afkeert dan wordt het volk aangerekend. Zie ook de geschiedenis van Achan, Jozua 7. Als een enkeling zich niet houdt aan de geboden van de HEERE, dan stort hij het volk in het verderf. En het volk moet zich eerst zuiveren voordat de beloften van de HEERE weer van kracht zijn. En het verderf moet uitgewist worden ook in de geslachten van de ongeluksbrenger. Is dit een harde God? Nee, maar wij leven van genade en de HEERE geeft Zijn geboden tot ons heil. Hij die deze geboden verwerpt en toch neemt van de ban, brengt die ban in zijn eigen huis.
Atze
idem dito, nu hoef ik niet meer helemaal op te schrijven. Wel handig! Inclusief de punten! Nu nog raden wie je bent. Ik verwacht dat het niet zo moeilijk is om daar achter te komen.-DIA- schreef:Preek van zondagmorgen:
DANIËL 6 : 11m
Hij nu had in zijn opperzaal open vensters tegen Jeruzalem aan
THEMA:
OPEN VENSTERS
1. De arbeid binnen die vensters
2. De hoorders buiten die vensters
3. De Toevlucht door die vensters
(deze preek vormt een tweeluik met de preek van vorige week over GESLOTEN POORTEN)
Dienst van zondagmiddag:
Leesdienst - preek van ds. M. Heerschap
2 PETRUS 3 : 18
THEMA:
EEN OPWEKKING DIE DE GEESTELIJKE WASDOM BEOOGT
1. Wat die wasdom veronderstelt
2. In Wie die wasdom verkregen wordt
3. Wat die wasdom inhoudt
4. Wat die wasdom beoogt
Preek van zondagavond:
H.C. ZONDAG 5 vr/antw. 12
THEMA:
GENADE DOOR RECHT
1. Een vraag vol heimwee
2. Een antwoord vol Recht
Gijs83 schreef: idem dito, nu hoef ik niet meer helemaal op te schrijven. Wel handig! Inclusief de punten! Nu nog raden wie je bent. Ik verwacht dat het niet zo moeilijk is om daar achter te komen.

Rijssenaren onder elkaar...

Geef even een seintje als hij een baard heeft.Gijs83 schreef:idem dito, nu hoef ik niet meer helemaal op te schrijven. Wel handig! Inclusief de punten! Nu nog raden wie je bent. Ik verwacht dat het niet zo moeilijk is om daar achter te komen.

- Wilma van den Berg
Genesis 32
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
Gedenkt aan de vrouw van Lot. (Luk 17:33)
Op weg uit Sodom, Zoar voor ogen, maar Sodom nog in haar hart. En wij? Sodom in ons hart? Onderzoekt uzelven, met het oog op de komst van onze Heere.
Op weg uit Sodom, Zoar voor ogen, maar Sodom nog in haar hart. En wij? Sodom in ons hart? Onderzoekt uzelven, met het oog op de komst van onze Heere.
's Morgens was het Heilig Avondmaal, en 's Avonds nabetrachting.
Mijn ervaring in beide diensten: Hij biedt aan, ik weiger......
Ik denk dat Zijn erfvolk dat ook ervaart, maar dan in en uit het Geloof in de Verlosser, onze Heere Jezus Christus......
En vanuit die kennis van de Zaligmaker konden ze Zijn dood belijden als zijnde de oorzaak van de vergiffenis van al hun zonden.
Wat gaat God's Woord, en speciaal de psalmen, dan leven.
Mijn ervaring in beide diensten: Hij biedt aan, ik weiger......
Ik denk dat Zijn erfvolk dat ook ervaart, maar dan in en uit het Geloof in de Verlosser, onze Heere Jezus Christus......
En vanuit die kennis van de Zaligmaker konden ze Zijn dood belijden als zijnde de oorzaak van de vergiffenis van al hun zonden.
Wat gaat God's Woord, en speciaal de psalmen, dan leven.
je hoort dan 2 keer dezelfde homilie........de zaterdagavondmis is voor diegenen die zondagochtend niet (kunnen) gaan...........Gijs83 schreef:
Lijkt wel Rooms zaterdagavond en zondagmorgen![]()
, maar dat zal het waarschijnlijk niet zijn.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Ik weet het al, maar je moet even logisch nadenkenGijs83 schreef:idem dito, nu hoef ik niet meer helemaal op te schrijven. Wel handig! Inclusief de punten! Nu nog raden wie je bent. Ik verwacht dat het niet zo moeilijk is om daar achter te komen.-DIA- schreef:Preek van zondagmorgen:
THEMA:
OPEN VENSTERS
(deze preek vormt een tweeluik met de preek van vorige week over GESLOTEN POORTEN)
Dienst van zondagmiddag:
THEMA:
4. Wat die wasdom beoogt
Preek van zondagavond:
THEMA:
GENADE DOOR RECHT
1. Een vraag vol heimwee
2. Een antwoord vol Recht
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Jona
Daarbij moet ik tegenwoordig altijd aan E&R denken:
"Jona, jona! Ga naar Nineve (ik wil niet)...."
da's geen Wegwijsrepertoire, Wimwim schreef:Jona

~~Soli Deo Gloria~~
E&R op hele noten. Wie weet. Gat in de (refo)markt.Hendrikus schreef:da's geen Wegwijsrepertoire, Wimwim schreef:Jona
Zaterdag avond wordt er dan eerder een vesper gehouden: avondgebed als voorbereiding op de zondag.Rens schreef:je hoort dan 2 keer dezelfde homilie........de zaterdagavondmis is voor diegenen die zondagochtend niet (kunnen) gaan...........Gijs83 schreef:
Lijkt wel Rooms zaterdagavond en zondagmorgen![]()
, maar dat zal het waarschijnlijk niet zijn.
Geen verkeerde gewoonte zou ik zeggen.
'Wat zullen wij dan tot deze dingen zeggen? Zo God voor ons is, wie zal tegen ons zijn?'
Ik heb wel een vermoeden wie jij bent...Gijs83 schreef:idem dito, nu hoef ik niet meer helemaal op te schrijven. Wel handig! Inclusief de punten! Nu nog raden wie je bent. Ik verwacht dat het niet zo moeilijk is om daar achter te komen.-DIA- schreef:Preek van zondagmorgen:
THEMA:
OPEN VENSTERS
Dienst van zondagmiddag:
THEMA:
4. Wat die wasdom beoogt
Preek van zondagavond:
THEMA: