Wij verschillen daar gewoon over van mening. Het is net als met Hema. Als dat in ieder Europees land één nieuwe winkel opent, dan denk ik ook: doe er gewoon twaalf in België. Dat is een stuk efficiënter.MGG schreef: ↑15 jun 2024, 23:17Als onbereikte het evangelie brengen geen reden is, dan kan de ZGG wel stoppen. Ben je überhaupt bekend met de werkwijze van de ZGG?
Ik snap ook niet waarom je kritisch ben op Japan. In Senegal is het aandeel christenen 4x hoger dan in Japan. De opening van nieuwe velden gaat niet ten koste van de huidige velden.
Wat doen we vandaag?
Re: Wat doen we vandaag?
-
Tenzij de nieuwe winkels na verloop van tijd zelf nieuwe winkels gaan openen. Dat is een van de doelen van de ZGG. In Nigeria en Papua is dat gelukt. Ook in Ecuador komt het van de grond.DDD schreef: ↑15 jun 2024, 23:31Wij verschillen daar gewoon over van mening. Het is net als met Hema. Als dat in ieder Europees land één nieuwe winkel opent, dan denk ik ook: doe er gewoon twaalf in België. Dat is een stuk efficiënter.MGG schreef: ↑15 jun 2024, 23:17Als onbereikte het evangelie brengen geen reden is, dan kan de ZGG wel stoppen. Ben je überhaupt bekend met de werkwijze van de ZGG?
Ik snap ook niet waarom je kritisch ben op Japan. In Senegal is het aandeel christenen 4x hoger dan in Japan. De opening van nieuwe velden gaat niet ten koste van de huidige velden.
Dit is echt onkunde van jou @DDD. Ik ben intensief betrokken geweest bij een uitzending van een missionair echtpaar naar Japan. Juist de zeer kleine gereformeerde kerken in Japan vragen daar dringend om.
Helaas ging deze uitzending niet door en dus ben ik dankbaar voor dit initiatief.
Je bent wel erg kritisch op elk initiatief van je kerkverband. Als er nog een PB mogelijkheid was zou ik die gebruiken maar nu mijn vraag in de openbaarheid. Kun jij met zo’n kritische houding nog wel met zegen kerken in jouw kerkverband?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
In het zweet des aanschijns........
Uitzieken...als dat lukt. Een continue loopneus maakt mijn tissues op... en mijn neus pijnlijk. En dat afgewisseld met nogal heftige niesbuien... 

© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Het is niet zozeer een kritische houding naar de ZGG, maar meer onbegrip dat deze niet samenwerkt met de GZB die daar blijkbaar al enige tijd zit. Waarom verschillende afdelingen om het christelijk geloof te verspreiden en geen samenwerking?huisman schreef: ↑17 jun 2024, 00:28Dit is echt onkunde van jou @DDD. Ik ben intensief betrokken geweest bij een uitzending van een missionair echtpaar naar Japan. Juist de zeer kleine gereformeerde kerken in Japan vragen daar dringend om.
Helaas ging deze uitzending niet door en dus ben ik dankbaar voor dit initiatief.
Je bent wel erg kritisch op elk initiatief van je kerkverband. Als er nog een PB mogelijkheid was zou ik die gebruiken maar nu mijn vraag in de openbaarheid. Kun jij met zo’n kritische houding nog wel met zegen kerken in jouw kerkverband?
Vreemde opmerking voor iemand die in de linkerflank kerkt.GerefGemeente-lid schreef: ↑15 jun 2024, 17:52Inderdaad. De tijd dat alleen de linkerflank daar kwam, is gelukkig voorbij.
- J.C. Philpot
Ik snap niet wat er vreemd aan die opmerking zou zijn. Iemand die in de linkerflank kerkt, kan prima blij zijn met een steeds breder draagvlak voor de ZGG.refo schreef: ↑17 jun 2024, 08:42Vreemde opmerking voor iemand die in de linkerflank kerkt.GerefGemeente-lid schreef: ↑15 jun 2024, 17:52 Inderdaad. De tijd dat alleen de linkerflank daar kwam, is gelukkig voorbij.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Een van de criteria van de ZGG is dat ze niet in vaarwater van andere zendingsorganisaties gaan zitten. Dus er is zeker geen sprake van concurrentie. Er wordt helemaal niet geconcurreerd met andere zendingsorganisaties, zoals hier nu wordt gesuggereerd. Japan is een land met 140 miljoen inwoners, met inderdaad enkele, kleine, sterk vergrijsde gereformeerde kerkjes, waarvan het aantal leden op dit moment harder afneemt dan de afname van de totale bevolking. Een groot deel van de bevolking is onbereikt.merel schreef: ↑17 jun 2024, 08:25Het is niet zozeer een kritische houding naar de ZGG, maar meer onbegrip dat deze niet samenwerkt met de GZB die daar blijkbaar al enige tijd zit. Waarom verschillende afdelingen om het christelijk geloof te verspreiden en geen samenwerking?huisman schreef: ↑17 jun 2024, 00:28Dit is echt onkunde van jou @DDD. Ik ben intensief betrokken geweest bij een uitzending van een missionair echtpaar naar Japan. Juist de zeer kleine gereformeerde kerken in Japan vragen daar dringend om.
En @DDD: op het moment dat er sprake is van gemeentevorming en zelfstandige kerk, dan nemen de lokale mensen natuurlijk zo snel mogelijk de taak over om het evangelie in eigen land verder te verspreiden. Dat gold in Papua, Nigeria en dat zal ook in de toekomst, hopen we, zo zijn in Ecuador en Albanië.
Zending hoef je als "buitenlanders" alleen te bedrijven op het moment dat de mensen in eigen land dat niet kunnen (omdat ze er niet zijn in eigen land, of onvoldoende, of totaal niet hierop toegerust omdat er geen middelen zijn en welke vorm dan ook). Wie kent de lokale cultuur en denkwijzes van mensen beter dan je eigen land- en volksgenoten? Dus zodra een kerk op eigen benen kan staan, is de ZGG helemaal klaar en in de fase daarvoor wordt er afgebouwd. Dat lijkt mij helemaal geen raar uitgangspunt.
huisman schreef: ↑17 jun 2024, 00:28Dit is echt onkunde van jou @DDD. Ik ben intensief betrokken geweest bij een uitzending van een missionair echtpaar naar Japan. Juist de zeer kleine gereformeerde kerken in Japan vragen daar dringend om.
Artikel van vandaag ondersteunt mijn bericht. Blijf je bij je standpunt @DDD ?
https://www.rd.nl/artikel/1067750
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Niet zonder meer. Afgaande op het artikel is er goed over nagedacht, en waren mijn bezwaren voor de deskundigen zelf juist reden om van deze optie af te zien. Maar de deputaten hebben anders besloten, als ik het nu goed begrijp.
Het is afwachten of dat een goed idee was. Ik blijf dat twijfelachtig vinden. Als het op verzoek van lokale kerken is, dan is het wellicht iets anders. Dan nog vraag ik me echt af of het een goed idee is om iemand zich helemaal in die cultuur te laten verdiepen, terwijl er al genoeg andere gebieden zijn waarvan al wel de kennis beschikbaar is. Zeker gezien de korte perioden waarin mensen tegenwoordig vaak weggaan.
Het ondersteunen van lokale gereformeerde kerken in Japan door onze zending zou ik dan weer wel toejuichen. Wellicht dat de kwartiermaker daar ook op uitkomt, dus ik heb er verder nog geen mening over.
Het is afwachten of dat een goed idee was. Ik blijf dat twijfelachtig vinden. Als het op verzoek van lokale kerken is, dan is het wellicht iets anders. Dan nog vraag ik me echt af of het een goed idee is om iemand zich helemaal in die cultuur te laten verdiepen, terwijl er al genoeg andere gebieden zijn waarvan al wel de kennis beschikbaar is. Zeker gezien de korte perioden waarin mensen tegenwoordig vaak weggaan.
Het ondersteunen van lokale gereformeerde kerken in Japan door onze zending zou ik dan weer wel toejuichen. Wellicht dat de kwartiermaker daar ook op uitkomt, dus ik heb er verder nog geen mening over.
- J.C. Philpot
Ik vind het een mooi artikel, en de ZGG een mooie organisatie.
Tegelijkertijd ben ik een voorstander om juist meer effort te steken in de bestaande zendingsvelden. In de landen waar men nu werkt, zou men het werk uit kunnen breiden in meerdere steden, waardoor de kans groter is dat er in het land een levensvatbaar Gereformeerd kerkverband ontstaat, in plaats van enkele losse gemeenten.
Tegelijkertijd ben ik een voorstander om juist meer effort te steken in de bestaande zendingsvelden. In de landen waar men nu werkt, zou men het werk uit kunnen breiden in meerdere steden, waardoor de kans groter is dat er in het land een levensvatbaar Gereformeerd kerkverband ontstaat, in plaats van enkele losse gemeenten.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Het is op verzoek van de lokale kerken. Verschillende predikanten van de CGK zijn in Japan geweest. Wij hebben banden met de RCJ (Reformed Church in Japan) Deze kerk heeft volgens de gegevens van ons jaarboek 2024 9000 leden. Ze hebben de Westminster Standards als belijdenisgeschriften.DDD schreef: ↑18 jun 2024, 10:35 Niet zonder meer. Afgaande op het artikel is er goed over nagedacht, en waren mijn bezwaren voor de deskundigen zelf juist reden om van deze optie af te zien. Maar de deputaten hebben anders besloten, als ik het nu goed begrijp.
De predikanten die daar zijn geweest kwamen altijd met dezelfde boodschap terug uit Japan. De roep uit deze kerken kom over en help!
Dus ik ben verheugd over de plannen van de ZGG.
-
Misschien zou het ook wel goed zijn als de ZGG contacten zouden gaan leggen met de Zuid-Koreaanse kerk, Taiwanese kerk of zij ook hun steentje aan bij willen dragen aangezien toch zij in de zelfde regio zitten.