Kan het niet dat doden levend worden? Is dat geen krachtig werk?Aan de andere kant gaat de duivel ook door, zo lang als hij daarvoor de tijd krijgt onder de toelating van de Heere. Denk je dat het in een kerk niet samen kan gaan: meer mensen die aan het Heilig Avondmaal mogen gaan en een leeglopende kerk?Mara schreef:Krachtig werkt ? En dan loopt hij leeg ?Schemerlichtje schreef:Maandag belijdenis doen en de volgende zondag aangaan kan niet volgens jou? Wat als de Heere nu die jongere van dood levend gemaakt heeft en ze móeten aan? Nee, dan bedoel ik niet van mensen, maar van de Heere Zelf, dat Hij ze roept tot Zijn tafel.Mara schreef: Soms doen ze smaandags belijdenis en de andere zondag gaan ze al aan !
Mij wordt verweten als ik blijf zitten.
Tuurlijk is NIET aangaan net zo fout als oneigenlijk WEL aangaan, maar mensen mensen, beseffen ze wel de diepe ernst van alles ?
DAT vraag ik me zo vaak af.
De dominee hoeft niet eens te noden ! Men rent er op los.
Ik heb wel eens gezegd; vroeger was onze gemeente 3 x zo groot, maar de tafel 3 x zo klein !
Zag iedereen het toen fout ?
De diepe ernst wordt misschien lang niet altijd gezien, maar ons komt het oordeel toch niet toe? Ik denk dat het er voor ons om gaat of wij (persoonlijk!!) aan de tafel des Heeren kunnen plaatsnemen om daar te verkondigen de dood des Heeren en dat Hij goed is (lees verder het Avondmaalsformulier daarover maar)
Als de gemeente vroeger groter was maar minder tafels zegt dat iets over de gemeente maar over het werk van de Heere. Zou het niet zo kunnen zijn Mara, dat de Heere in de gemeente krachtig werkt?
Dorsvloer vol confetti
-
Re: Dorsvloer vol confetti
~ Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag ~ (Loesje)
Nee zo niet. Ik ben niet de enige die dit ziet. Veel leden komen smorgens nog voor hun "fatsoen", maar gaan smiddags elders hun voedsel halen. Daar ben ik op tegen, op zondag hoor je in je eigen gemeente te vertoeven.
Maar hoe kun je nu ZONDER voorbereiding, want dan zit je immers elders, en zonder nabetrachting aanzitten ?
Dat wil er bij mij niet in.
Ik wil niet zeggen dat vroeger alles beter was, maar men ging toen anders aan !
Met schroom en deemoed.
Als ik wel eens in een andere kerk ben, waar h.a. wordt gevierd, gaat het zeker ook anders.
Veel grotere kerk en dan toch minder mensen, dus daar werkt Gods geest dan niet ?
Wanneer merk je dat Hij werkt ? Als er zegen komt en aantrekkingskracht. Maar dat zie ik niet.
Er zijn zelfs mensen die zeggen: de dood is in de pot, akelige uitdrukking trouwens. Zo zou ik het niet willen zeggen, maar het plantje is kwijnende.
Maar hoe kun je nu ZONDER voorbereiding, want dan zit je immers elders, en zonder nabetrachting aanzitten ?
Dat wil er bij mij niet in.
Ik wil niet zeggen dat vroeger alles beter was, maar men ging toen anders aan !
Met schroom en deemoed.
Als ik wel eens in een andere kerk ben, waar h.a. wordt gevierd, gaat het zeker ook anders.
Veel grotere kerk en dan toch minder mensen, dus daar werkt Gods geest dan niet ?
Wanneer merk je dat Hij werkt ? Als er zegen komt en aantrekkingskracht. Maar dat zie ik niet.
Er zijn zelfs mensen die zeggen: de dood is in de pot, akelige uitdrukking trouwens. Zo zou ik het niet willen zeggen, maar het plantje is kwijnende.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Er zijn zoveel zonden. Maar zijn het nu ook onze zonden? Of die van de ander?
Het boek is in de prijzen gevallen:
http://www.nu.nl/boek/2327553/franca-tr ... prijs.html
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Het heeft haar geen windeieren gelegd dus !parsifal schreef:Het boek is in de prijzen gevallen:
Het boek wordt goed verkocht en nu 10.000 euro gewonnen.
daar kunnen wij alleen van dromen.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Ik zou voor geen cent met haar willen ruilen, en ook niet voor 10.000 euro.Mara schreef:Het heeft haar geen windeieren gelegd dus !parsifal schreef:Het boek is in de prijzen gevallen:
Zelfs voor geen miljoen.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
...hoewel ik er geen enkel bezwaar tegen zou hebben als er hedenavond 10.000 euro op mijn rekening gestort zou worden.Joannah schreef:Ik zou voor geen cent met haar willen ruilen, en ook niet voor 10.000 euro.Mara schreef:Het heeft haar geen windeieren gelegd dus !parsifal schreef:Het boek is in de prijzen gevallen:
Zelfs voor geen miljoen.
(Info per PB...

De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Heb je een boek geschreven dan?Luther schreef:...hoewel ik er geen enkel bezwaar tegen zou hebben als er hedenavond 10.000 euro op mijn rekening gestort zou worden.Joannah schreef:Ik zou voor geen cent met haar willen ruilen, en ook niet voor 10.000 euro.Mara schreef:Het heeft haar geen windeieren gelegd dus !parsifal schreef:Het boek is in de prijzen gevallen:
Zelfs voor geen miljoen.
(Info per PB...)
Mits waardevol en commercieel aantrekkelijk wil ik je wel verblijdenn met 10K of meer.
Wat is 10K?jvdg schreef:Heb je een boek geschreven dan?
Mits waardevol en commercieel aantrekkelijk wil ik je wel verblijdenn met 10K of meer.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
een mooie prijs!parsifal schreef:Het boek is in de prijzen gevallen:
evenzo mooi: de nominatie voor ns publieksprijs en op de longlist ako literatuurprijs.
10 milleLuther schreef:Wat is 10K?jvdg schreef:Heb je een boek geschreven dan?
Ja het zou leuk zijn als ze daar ook succes heeft. Op de shortlist van Ako komen zou al geweldig zijn.sela schreef:een mooie prijs!parsifal schreef:Het boek is in de prijzen gevallen:
evenzo mooi: de nominatie voor ns publieksprijs en op de longlist ako literatuurprijs.
Verder heb ik te weinig verstand van hedendaagse literatuur om te beoordelen of ze daar een kans op maakt.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
Luther schreef:...hoewel ik er geen enkel bezwaar tegen zou hebben als er hedenavond 10.000 euro op mijn rekening gestort zou worden.Joannah schreef:Ik zou voor geen cent met haar willen ruilen, en ook niet voor 10.000 euro.Mara schreef:Het heeft haar geen windeieren gelegd dus !parsifal schreef:Het boek is in de prijzen gevallen:
Zelfs voor geen miljoen.
(Info per PB...)

Het gaat er niet over jaloers te zijn op haar achtergrond, het meisje (de vrouw) heeft wel degelijk talent !
DAT wordt beloond en terecht.
Maar voor de rest, niet jaloers nee.
Helma was me even voor, dus aanvulling, als je ongelukkig bent, maakt 10.000 euro dat echt niet goed !
DAT wordt beloond en terecht.
Maar voor de rest, niet jaloers nee.
Helma was me even voor, dus aanvulling, als je ongelukkig bent, maakt 10.000 euro dat echt niet goed !