Ontwikkelingen HHK

GerefGemeente-lid
Verbannen

Re: Ontwikkelingen HHK

Bericht door GerefGemeente-lid »

Ditbenik schreef:
Bertiel schreef:https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/29 ... verhoring/

waar gaat er een nieuwe HHK komen?
Er komt gelukkig geen nieuwe HHK. Daar is er maar een van. Er komt wel een HHG bij en hopelijk volgen er nog meer. Het ideaal is in iedere plaats een gemeente.
Ik heb liever in elke plaats een GG. :bobo

Maar als ik de kerkenraad van de gemeente alhier één advies mag geven, dan weet ik wel een geschikt tweetal...
Ditbenik
Inactief

Bericht door Ditbenik »

GerefGemeente-lid schreef:
Ditbenik schreef:

Er komt gelukkig geen nieuwe HHK. Daar is er maar een van. Er komt wel een HHG bij en hopelijk volgen er nog meer. Het ideaal is in iedere plaats een gemeente.
Ik heb liever in elke plaats een GG. :bobo

Maar als ik de kerkenraad van de gemeente alhier één advies mag geven, dan weet ik wel een geschikt tweetal...
Dat is van de GG nooit het streven geweest. De NHK, en in navolging de HHK, kent dat volkskerk-ideaal wel.
GerefGemeente-lid
Verbannen

Het is wel mijn streven en ideaalbeeld. :bobo (Niet dus.)

Het was vooral ironisch bedoeld.

Het moge duidelijk zijn dat ik het een vreselijke vraag vind en ook weet dat er van minstens de helft niets klopt.

Bel dan je wijkouderling of je consulent op i.p.v. dit publiekelijk te gaan ventileren, terwijl de hele goegemeente weet over welke plaats het gaat.
Bertiel

Bericht door Bertiel »

GerefGemeente-lid schreef: Het moge duidelijk zijn dat ik het een vreselijke vraag vind en ook weet dat er van minstens de helft niets klopt.
en dat zegt iemand anoniem op een forum vanaf 100 km verder zonder enige kennis van zaken
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

GerefGemeente-lid schreef:Het is wel mijn streven en ideaalbeeld. :bobo (Niet dus.)

Het was vooral ironisch bedoeld.

Het moge duidelijk zijn dat ik het een vreselijke vraag vind en ook weet dat er van minstens de helft niets klopt.

Bel dan je wijkouderling of je consulent op i.p.v. dit publiekelijk te gaan ventileren, terwijl de hele goegemeente weet over welke plaats het gaat.
Zou het niet zo zijn dat er al veel gesprekken zijn geweest?
Al kun je uit de vraag en antwoord niet opmaken welke plaats het is. En dat is maar beter ook.
De HHK groeit overal heb ik het idee. Als we dat zien als de wettige voortzetting van de vaderlandse kerk, alleen maar positief, lijkt me.
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Ditbenik schreef:

Iets met stokpaardje ofzo ;)
- Niet meer zo actief -
GerefGemeente-lid
Verbannen

Bertiel schreef:
GerefGemeente-lid schreef: Het moge duidelijk zijn dat ik het een vreselijke vraag vind en ook weet dat er van minstens de helft niets klopt.
en dat zegt iemand anoniem op een forum vanaf 100 km verder zonder enige kennis van zaken
Ik weet heel veel. Meer dan jij denkt.
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

Ditbenik schreef:[

Het ideaal is in iedere plaats een gemeente.
Is dat actief beleid?
Dan weet ik zo nog wel aantal plaatsen waar ruimte is voor een HHG.
Ditbenik
Inactief

Bericht door Ditbenik »

Mannetje schreef:
Ditbenik schreef:

Welnee. Is gewoon realiteit. Mensen uit de kerkverbanden hebben het daar moeilijk mee, maar de HHK is een landelijke kerk en de plaatselijke gemeente als onderdeel daarvan is een HHG. Bij de kerkverbanden zit dat anders en dat levert de nodige verwarring op.
Bertiel

Bericht door Bertiel »

GerefGemeente-lid schreef:
Bertiel schreef:
Ik weet heel veel. Meer dan jij denkt.
zolang je niet alles weet... ik lees best wel een nood in de vraag en daar ga je volledig aan voorbij
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
GGotK

Bericht door GGotK »

Evangelist schreef:

Hendrik-Ido-Ambacht
Bijzonder antwoord weer op refoweb.
In de vraag komt alleen naar voren dat de betreffende predikant zakelijk is en nauwelijks geïnteresseerd. Er wordt niets gezegd over de prediking.
In het antwoord staat al snel de volgende zin: "En in die bezwaren ten opzicht van jullie predikant zal de prediking een stevige rol spelen."
Ditbenik
Inactief

Bericht door Ditbenik »

Bezorgd schreef:
Ditbenik schreef:[

Het ideaal is in iedere plaats een gemeente.
Is dat actief beleid?
Dan weet ik zo nog wel aantal plaatsen waar ruimte is voor een HHG.
Wat is actief beleid? In de beginperiode na 2004 wel. Nu wordt gekeken of een gemeente een zekere mate van levensvatbaarheid zal hebben maar zeker op die plekken waar een gemeente te groot wordt voor één predikant en waar een groot aantal leden vanuit een naburige plaats komt wordt daar wel serieus naar gekeken.
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

Bertiel schreef:
Inderdaad, de GG voelsprieten trekken deze vragen blijkbaar niet.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Evangelist

Bericht door Evangelist »

Ditbenik schreef:
Mannetje schreef:
Ditbenik schreef:

Welnee. Is gewoon realiteit. Mensen uit de kerkverbanden hebben het daar moeilijk mee, maar de HHK is een landelijke kerk en de plaatselijke gemeente als onderdeel daarvan is een HHG. Bij de kerkverbanden zit dat anders en dat levert de nodige verwarring op.
Betekent dit ook dat een plaatselijke gemeente geen volledige kerk is? Waarop is dat Bijbels gezien gebaseerd?
Hartelijke groet,
Evangelist
GerefGemeente-lid
Verbannen

GGotK schreef:
Evangelist schreef:

Hendrik-Ido-Ambacht
Bijzonder antwoord weer op refoweb.
In de vraag komt alleen naar voren dat de betreffende predikant zakelijk is en nauwelijks geïnteresseerd. Er wordt niets gezegd over de prediking.
In het antwoord staat al snel de volgende zin: "En in die bezwaren ten opzicht van jullie predikant zal de prediking een stevige rol spelen."
Als het daadwerkelijk gaat om Hendrik-Ido-Ambacht en de prediking van diens predikant, kunnen we de gehele GG wel opdoeken. :bobo
Plaats reactie