Wist je dat........[6]

Ad Anker
Moderator

Re: Wist je dat........[6]

Bericht door Ad Anker »

Curatorium schreef:
Anker schreef: Wat is een normaal bungalowpark, Curatorium?
Ik heb vaak genoeg voor een vakantieweek een verantwoord uitje moeten verzinnen voor een groep kinderen, dat is best lastig, kan ik je vertellen.
We hoeven niet op een waddeneiland te gaan wonen. Wij zitten hier ook op een refoforum. Niks mis mee toch?
Dit forum heeft nog iets met het woord Refo te maken: hier wordt onder andere gediscussieerd over de reformatie, de Bijbel enzovoorts.
Wat die commerciele veilingsite met de betekenis van het woord Refo te maken heeft blijft voor mij de vraag.
Op zondag wordt er niet geveild, ik zie dat de langstlopende veiling precies een paar minuten voor de zondag afgelopen is, de rest begint maandag weer. Best refo.
De uitjes zijn verantwoord, zoals ik op het eerste gezicht kan zien. Best refo.

Maar volgens jou kan commercie en refo niet samengaan. Misschien ook niet.
Mara

Bericht door Mara »

Anker schreef:
Mara schreef:Daar ben je toch zelf ook wel toe in staat?
Ik vind het niet belachelijk, maar ik denk dat het een (tot nu toe geslaagde) 1 april grap is.
Als je een paar keer bent 'omgevallen" met refo-spulletjes, geloof je niet meer zo in de bescherming hiervan.
Zou inderdaad wel grappig zijn als het een 1 aprilgrap is, al lijkt me het niet.
Ik geloof ook niet heilig in refo-spulletjes, maar zo'n veiling lijkt me best handig. Sorry, mensen. ;)
Het kan best handig zijn, maar na een paar zeer teleurstellende ervaringen, blijf ik er verre van.
In tegenstelling tot jou, ben ik er allergisch voor geworden.
Ik hoop echter voor jou dat je zeer positieve ervaringen opdoet en ook blijft houden!
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Anker schreef:Maar volgens jou kan commercie en refo niet samengaan.
Dit is wel een interessante stelling. Ik denk persoonlijk dat het wel kan samengaan, maar dat je het dan niet reformatorische commercie moet nemen. We bieden op school immers ook geen reformatorische wiskunde aan, om maar eens wat te noemen...

Ofwel: ik vermag niet in te zien waarom refo's een aparte veiling moeten hebben voor dit soort uitjes.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
DDD

Bericht door DDD »

Het lijkt er toch op gezien de advertentie in het RD dat dit een serieus initiatief is. Het is zonder meer droevig om te zien op welke manier de refo's door andersdenkenden worden misleid. Maar tegen een gemeende refoveiling.nl zou ik dan weer geen bezwaar hebben, integendeel. Hoewel ook afkomstig zijn uit de christelijk kring niet alles zegt, er was onlangs een energieaanbieder die zich richtte op reformatorische christenen maar grijze stroom leverde... Dan heb ik nog liever dat mensen grijze stroom van de 'heidenen' kopen...
Chrisje72

Bericht door Chrisje72 »

Luther schreef:
Anker schreef:Maar volgens jou kan commercie en refo niet samengaan.
Dit is wel een interessante stelling. Ik denk persoonlijk dat het wel kan samengaan, maar dat je het dan niet reformatorische commercie moet nemen. We bieden op school immers ook geen reformatorische wiskunde aan, om maar eens wat te noemen...

Ofwel: ik vermag niet in te zien waarom refo's een aparte veiling moeten hebben voor dit soort uitjes.
Bekijk het eens vanuit de aanbieder. Een Christelijke camping die zijn huisjes op vakantieveilingen wil zetten, maar daar dus het verkeerde publiek bereikt.
Johann Gottfried Walther

Bericht door Johann Gottfried Walther »

...dat ik na weken weer een orgelmuziek van Bach gespeeld heb?
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Johann Gottfried Walther schreef:...dat ik na weken weer een orgelmuziek van Bach gespeeld heb?
was dat jouw manier van vasten, 40 dagen zonder Bach?
~~Soli Deo Gloria~~
Johann Gottfried Walther

Hendrikus schreef:
Johann Gottfried Walther schreef:...dat ik na weken weer een orgelmuziek van Bach gespeeld heb?
Nee hoor. Komt vaak genoeg voor dat ik een tijd(je) geen muziek van Bach speel.
Zoals me orgelleraar ook vaak genoeg een tijd(je) geen bach speelde en nog.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Mara

Bericht door Mara »

Johann Gottfried Walther schreef:
Hendrikus schreef:
En wat speel je dan?
Johann Gottfried Walther

Mara schreef:
Johann Gottfried Walther schreef:
Hendrikus schreef:
En wat speel je dan?
Orgelmuziek van andere componisten.
Bijvoorbeeld: Krebs, Pachelbel, Krieger, Kindermann, Sweelinck, Hans Leo Hassler, Michael Praetorius, Ximenez, Strunck, Battiferri, Weckmann, Ahle, Walther, Gerber, Boyce, Keeble, Marpurg, Nicolai, Kuchar, Kopriva, Brixi.
Mara

Bericht door Mara »

Tjonge, ik ken ze niet allemaal. Zijn dat dan specifiek componisten van orgelbewerkingen?
Johann Gottfried Walther

Mara schreef:Tjonge, ik ken ze niet allemaal. Zijn dat dan specifiek componisten van orgelbewerkingen?
Soms zijn het ook componisten die ook andere muziek geschreven hebben, maar ook orgelmuziek, andere hebben alleen orgelmuziek geschreven.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

... die gekke refoveilingensite (http://www.refoveilingen.nl/) geen 1-april-grap blijkt te zijn.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Luther schreef:... die gekke refoveilingensite (http://www.refoveilingen.nl/) geen 1-april-grap blijkt te zijn.
Toch vind ik het vreemd, als je een bod wil doen, moet je je rekeningnummer opgeven.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

JolandaOudshoorn schreef:
Luther schreef:... die gekke refoveilingensite (http://www.refoveilingen.nl/) geen 1-april-grap blijkt te zijn.
Toch vind ik het vreemd, als je een bod wil doen, moet je je rekeningnummer opgeven.
Nou, daar heb ik dan weer helemaal geen moeite mee, want storten mogen ze altijd en de andere kant op komen ze niet zo ver...:)
Gesloten