Waar baal je van?

oesterschelpje

Re: Waar baal je van?

Bericht door oesterschelpje »

Dank je wel voor je lieve reactie!

We hebben inmiddels de verzekering ingeschakeld.
Manlief heeft de bijkeuken afgesloten van de rest.
Maandag komen ze schade opnemen en repareren.
Een grote opluchting, we hoeven dus niet zelf aan de slag! :super
Willem

Bericht door Willem »

huisman schreef:Zo'n systeem ziet er toch anders uit dan het "systeem" van de eerste christengemeente uit Handelingen.
44 En allen, die geloofden, waren bijeen, en hadden alle dingen gemeen;
45 En zij verkochten hun goederen en have, en verdeelden dezelve aan allen, naar dat elk van node had .
Helaas zijn er tegenwoordig reformatorische kapitalisten.
1. Je verwart hier overheid en kerk op een manier die Troelstra je niet zou verbeteren, verbazingwekkend dat je het systeem van de eerste christengemeente zo een op een kopieert naar de gewenste opstelling door "Vadertje Staat".
2. Het jammere blijft uiteindelijk dat door deze starre opstelling, van mensen die menen dat altijd een ander verantwoordelijk is voor hun werk en inkomen en nooit ervaren hebben hoe het er in "real-life" - dus niet overheid- of semi- overheid - aan toegaat, dat deze mensen niet begrijpen dat compromisen - geven en nemen - de beste oplossingen bieden. Dat deze mensen niet begrijpen dat de bijbelse notie dat alles veranderd ook geld voor bedrijven en organisatie's.

Ten slotte vind ik het nogal goedkoop dat men anderen (o.a. mij) hardheid verwijt in een zakelijk oordeel over liberalisering en tegelijkertijd men hun eigen oordeel als bijbelser en meelevender te bestempelen als de benodigde gelden om de vermeende onrechtvaardigheid te corrigeren/compenseren door een ander betaalt mogen worden. T'is heel makkelijk roepen "er moet geld bij" als er geen consequencies zijn voor het eigen inkomen. Maar gelukkig kunnen we de liberalisering voortgang laten vinden en eventuele noodlijdende ex-werknemers - die hiervan de dupe worden - via de kerk middels onze giften compenseren. Dat is de juiste manier. Dat is een betere manier dan te roepen "onrechtvaardig".
Laatst gewijzigd door Willem op 04 dec 2010, 23:51, 2 keer totaal gewijzigd.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

oesterschelpje schreef:Snik, de waterleiding in de bijkeuken is bevroren..., nu kan ik niet wassen!
Oh wat vervelend, veel sterkte met alle ongemak!
:fleur :love
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Ichtus

Bericht door Ichtus »

:dispute Beeld en geluid bij de RO is zoooooooo slecht :bobo :cry
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
Auto

Bericht door Auto »

het kapot maken van de sneeuwpop door etter jochies uit de buurt!
refo

Bericht door refo »

Auto schreef:het kapot maken van de sneeuwpop door etter jochies uit de buurt!
Dat heet 'dooien'. De temperatuur komt boven nul en/of het regent. Daar kan die niet tegen.
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

refo schreef:
Dat heet 'dooien'. De temperatuur komt boven nul en/of het regent. Daar kan die niet tegen.
bovendien zaten wij gewoon bij de kachel hoor.... :hum
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Auto

Bericht door Auto »

refo schreef:
Helaas was het geen 'dooien' .... de kids hebben het zelf gezien. 1 van onze jongens was zo vedrietig en boos die zag gebeuren. Hij vroeg waarom toch altijd alles kapot gemaakt moet worden ...........
oesterschelpje

Bericht door oesterschelpje »

Mijn kies moest vanochtend vroeg worden gevuld, daarbij bloedde mijn tandvlees nogal heftig.
Ze hadden er wel een stofzuigertje bij, maar die kon niet alles bijhouden om weg te zuigen.
Tijdens het vullen was ik af en toe even aan het slikken.
Toen proefde ik al het bloed en ging het mis. :deg
Ik vloog overeind en kon net niet de spoelbak halen.

Ik heb achteraf meegeholpen om de ravage te cleanen, t zag er echt niet uit.
Wat voelde ik me beroerd zeg!
Orchidee

Bericht door Orchidee »

oesterschelpje schreef:Mijn kies moest vanochtend vroeg worden gevuld, daarbij bloedde mijn tandvlees nogal heftig.
Ze hadden er wel een stofzuigertje bij, maar die kon niet alles bijhouden om weg te zuigen.

Oh wat balen zeg...
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Schemerlichtje

Bericht door Schemerlichtje »

Orchidee schreef:
oesterschelpje schreef:Mijn kies moest vanochtend vroeg worden gevuld, daarbij bloedde mijn tandvlees nogal heftig.

Oh wat balen zeg...
Sterkte joh!

Ik baal ervan dat soms de tijd zo snel, en soms ook weer zo langzaam gaat
~ Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag ~ (Loesje)
Mara

Bericht door Mara »

Auto schreef:
refo schreef:
Helaas was het geen 'dooien' .... de kids hebben het zelf gezien. 1 van onze jongens was zo vedrietig en boos die zag gebeuren. Hij vroeg waarom toch altijd alles kapot gemaakt moet worden ...........
Her en der worden er ook grote gaten in ijsbanen gemaakt, waarom doet iemand zoiets :bobo
Volgens de politie zijn het vaak knullen van 13/14 jaar. Zouden hun ouders dit weten :quoi
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

De volgende idiote staking bij TNT, aangezwengeld door de vakbanden Abvakabo en CNV. :mad
Gewoon werken voor je geld en niet zeuren!
En vakbonden hebben teveel macht.

Zo, dat is er even uit ;)
Mariavt

Bericht door Mariavt »

Vanmiddag wilde ik even naar de markt op mijn race mobiel, ongeveer zo'n 4km verderop, ben ik onderweg ongeveer op de helft, begint dat ding steeds langzamer te rijden, ik kon nog net bij de lidl komen en heb door een kennis de servicedienst laten bellen want mijn accu was hélemaal leeg. Werd ik teruggebeld door die kennis, zegt ie, ze komen eraan maar het kan wel een half uur tot drie kwartier duren.
En idd. ze kwamen pas na drie kwartier, en kóud dat ik het had, mijn botten doen er nog pijn van en ik zit nu lekker binnen maar het lijkt wel of ik niet warm te krijgen ben. ('k heb af en toe even bij de lidl binnen gestaan om op te warmen maar moest de hulpdienst in de gaten houden, dus dicht bij mijn scoot blijven) toen ze eindelijk kwamen kreeg ik twee nieuwe accu's en kon ik weer volop gas geven.
Gelijk op de markt thermospul gekocht en een dikke flanellen pyama.
Één les heb ik wel geleerd, ik ga nooit meer zo ver weg op de scootmobiel als het rond het vriespunt is. Brrrrrr ........... :8|
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !

He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Mariavt schreef:Vanmiddag wilde ik even naar de markt op mijn race mobiel, ongeveer zo'n 4km verderop, ben ik onderweg ongeveer op de helft, begint dat ding steeds langzamer te rijden, ik kon nog net bij de lidl komen en heb door een kennis de servicedienst laten bellen want mijn accu was hélemaal leeg. Werd ik teruggebeld door die kennis, zegt ie, ze komen eraan maar het kan wel een half uur tot drie kwartier duren.
En idd. ze kwamen pas na drie kwartier, en kóud dat ik het had, mijn botten doen er nog pijn van en ik zit nu lekker binnen maar het lijkt wel of ik niet warm te krijgen ben. ('k heb af en toe even bij de lidl binnen gestaan om op te warmen maar moest de hulpdienst in de gaten houden, dus dicht bij mijn scoot blijven) toen ze eindelijk kwamen kreeg ik twee nieuwe accu's en kon ik weer volop gas geven.
Gelijk op de markt thermospul gekocht en een dikke flanellen pyama.
Één les heb ik wel geleerd, ik ga nooit meer zo ver weg op de scootmobiel als het rond het vriespunt is. Brrrrrr ........... :8|
een warme douche, warme thee en dan op het elektische deken! Sterkte ermee!
Plaats reactie