Ik heb geen 20 jaar geleden belijdenis gegaan en het gros van mijn groep vond hetgeen mister zei. Er zaten 5 stellen op die in verwachting waren (2 waren trouwens als zwanger voor ze trouwden) op een groep van 40 is dus 1 op de 4 die aangaven belijdenis te willen doen omdat ze anders niet mochten dopen. 3 jongens gaven aan dat het makkelijker was met hun werk dat ze niet meer naar cat hoefden en 2 stellen gaven aan dat hun ouders wilden dat ze belijdenis deden voordat ze over trouwen gingen nadenken. Verder zat er nog een groep die zoiets had van waarom zou ik nog wachten? Ik leer op cathechisatie niet veel meer dan dat ik thuis zit, dus ik doe belijdenis, heb ik daarna tenminste m'n maandagavonden vrij.Tiberius schreef:Mister is geen GG, volgens mij...
En ook voor de GG klopt jouw uitspraak niet meer. Je praat nu over een situatie van pakweg 20 jaar geleden.
Maar goed, ik vind dat jullie wel aardige argumenten aanreiken voor allerlei discussies.
En zo is het nog steeds. Mijn broer zou wel belijdenis willen doen. Hij wil eigenlijk niet meer mee naar de kerk, maar als je belijdenis hebt gedaan is dat zijn verantwoording en zeuren mijn ouders niet meer zo.
Dit is van 1 gemeente en zo ken ik er (m.n. in G.G.'s in het oosten van het land) nog meer van. Tib, ik denk heel eerlijk dat jij in één van de uitzonderings ger gems zit dat jongelui er bij jullie over nadenken.