Situatie Midden-Oosten
Re: Situatie Midden-Oosten
Volgens Israelische bronnen gaat de operatie tegen Iran minstens 2 weken duren.
We zullen zien of dat klopt.
We zullen zien of dat klopt.
-
Hoe vatten jullie de reactie van Saudi-Arabië op? Iran is voor het koningshuis samen met een bevolkingsopstand het grootste gevaar voor hun macht.
- J.C. Philpot
Oud-generaal Mart de Kruif: „Die vind ik niet verbazingwekkend. We signaleren de laatste weken en maanden dat Iran het atoomprogramma intensiveert. Er werd kennelijk meer verrijkt uranium aangemaakt en Iran opende kennelijk nieuwe faciliteiten op dat gebied. Ook het Internationaal Atoomenergieagentschap toonde zich ongerust. Juridisch en op ethisch terrein kun je iets vinden van het optreden van Israël, maar de aanval op Iran kan niet verbazen. Voor Israël vormt Iran een existentiële bedreiging.”
Bron: https://www.rd.nl/artikel/1110786-oud-g ... t-verbazen
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Wat kan je er ethisch van vinden? Vooralsnog is het een zuivere, doelgerichte militaire operatie, volledig in het kader van zelfverdediging, het gaat om het bestaansrecht, tegen een land wat de vernietiging van Israël wenst en daarvoor voorbereidingen pleegt.J.C. Philpot schreef: ↑Gisteren, 10:51 Oud-generaal Mart de Kruif: „Die vind ik niet verbazingwekkend. We signaleren de laatste weken en maanden dat Iran het atoomprogramma intensiveert. Er werd kennelijk meer verrijkt uranium aangemaakt en Iran opende kennelijk nieuwe faciliteiten op dat gebied. Ook het Internationaal Atoomenergieagentschap toonde zich ongerust. Juridisch en op ethisch terrein kun je iets vinden van het optreden van Israël, maar de aanval op Iran kan niet verbazen. Voor Israël vormt Iran een existentiële bedreiging.”
Ik snap alle angstige reacties van wereldleiders, de de aanval vooral veroordelen omdat ze bang zijn voor escalatie, wat iedereen zal rake . Maar valse vrede is geen vrede, ook in dit opzicht.
-
Ik begreep dat er aanwijzingen waren voor een grootschalige terroristische aanval vanuit diverse landen: https://www.christenenvoorisrael.nl/art ... srael-iranTSD schreef: ↑Gisteren, 10:56Wat kan je er ethisch van vinden? Vooralsnog is het een zuivere, doelgerichte militaire operatie, volledig in het kader van zelfverdediging, het gaat om het bestaansrecht, tegen een land wat de vernietiging van Israël wenst en daarvoor voorbereidingen pleegt.J.C. Philpot schreef: ↑Gisteren, 10:51 Oud-generaal Mart de Kruif: „Die vind ik niet verbazingwekkend. We signaleren de laatste weken en maanden dat Iran het atoomprogramma intensiveert. Er werd kennelijk meer verrijkt uranium aangemaakt en Iran opende kennelijk nieuwe faciliteiten op dat gebied. Ook het Internationaal Atoomenergieagentschap toonde zich ongerust. Juridisch en op ethisch terrein kun je iets vinden van het optreden van Israël, maar de aanval op Iran kan niet verbazen. Voor Israël vormt Iran een existentiële bedreiging.”
Ik snap alle angstige reacties van wereldleiders, de de aanval vooral veroordelen omdat ze bang zijn voor escalatie, wat iedereen zal rake . Maar valse vrede is geen vrede, ook in dit opzicht.
JNS meldt dat het Israëlische leger de laatste tijd inlichtingen had verzameld waaruit bleek dat Iran bezig was met het plannen van een lucht- en grondaanval op Israël. Volgens het leger wilde het Iraanse regime de aanval openen met een grootschalige raketaanval, waarna duizenden terroristen Israël zouden binnenvallen vanuit onder andere Gaza, Judea en Samaria, Syrië en Jordanië. “De staat Israël had geen andere keuze dan een preventieve aanval uit te voeren. Het leger is verplicht om op te treden om de burgers van de staat Israël te verdedigen en zal dat blijven doen”, aldus het leger.
Als dat zo is, dan was dit onvermijdelijk inderdaad en sterker nog, dan was dit conflict er toch wel gekomen.J de Groot schreef: ↑Gisteren, 11:04Ik begreep dat er aanwijzingen waren voor een grootschalige terroristische aanval vanuit diverse landen: https://www.christenenvoorisrael.nl/art ... srael-iranTSD schreef: ↑Gisteren, 10:56Wat kan je er ethisch van vinden? Vooralsnog is het een zuivere, doelgerichte militaire operatie, volledig in het kader van zelfverdediging, het gaat om het bestaansrecht, tegen een land wat de vernietiging van Israël wenst en daarvoor voorbereidingen pleegt.J.C. Philpot schreef: ↑Gisteren, 10:51 Oud-generaal Mart de Kruif: „Die vind ik niet verbazingwekkend. We signaleren de laatste weken en maanden dat Iran het atoomprogramma intensiveert. Er werd kennelijk meer verrijkt uranium aangemaakt en Iran opende kennelijk nieuwe faciliteiten op dat gebied. Ook het Internationaal Atoomenergieagentschap toonde zich ongerust. Juridisch en op ethisch terrein kun je iets vinden van het optreden van Israël, maar de aanval op Iran kan niet verbazen. Voor Israël vormt Iran een existentiële bedreiging.”
Ik snap alle angstige reacties van wereldleiders, de de aanval vooral veroordelen omdat ze bang zijn voor escalatie, wat iedereen zal rake . Maar valse vrede is geen vrede, ook in dit opzicht.JNS meldt dat het Israëlische leger de laatste tijd inlichtingen had verzameld waaruit bleek dat Iran bezig was met het plannen van een lucht- en grondaanval op Israël. Volgens het leger wilde het Iraanse regime de aanval openen met een grootschalige raketaanval, waarna duizenden terroristen Israël zouden binnenvallen vanuit onder andere Gaza, Judea en Samaria, Syrië en Jordanië. “De staat Israël had geen andere keuze dan een preventieve aanval uit te voeren. Het leger is verplicht om op te treden om de burgers van de staat Israël te verdedigen en zal dat blijven doen”, aldus het leger.
Maar net zoals met eerder conflicten in de jonge geschiedenis van het moderne Israël zien we nu ook dat Israël het weer lukt om de vijand een stap voor te zijn.
Ik vind dat Iran er vooralsnog niet veel van bakt.
Ik hoop vooral op bevrijding van het juk voor de Iraniërs.
- Delftenaar
De eerder door Trump afgeschoten overeenkomst met Iran had dat alles in zich.
Tegenwoordig heeft diplomatie afgedaan en gaat het alleen nog om de vraag wie de meeste raketten heeft.
Tegenwoordig heeft diplomatie afgedaan en gaat het alleen nog om de vraag wie de meeste raketten heeft.
Hoe groot is de nucleaire capaciteit van Iran na de aanval nog om bij wijze van ultieme wraak nu alsnog op de rode knop te kunnen drukken?
-
Er valt dan weinig meer terug te reageren toch? De halve wereld ligt dan plat. Niet cynisch bedoeld maar de werkelijkheid van een atoombom is nauwelijks te onderschatten.J de Groot schreef: ↑Gisteren, 21:00Dat gaan ze niet doen.
Dat betekent een indirecte zelfmoord van heel Iran ,aangezien er dan een reactie van Amerika terugkomt.
PS Zou je misschien toch maar gewoon weer de leestekens gewoon willen gaan gebruiken?
Massale aanval met ballistische raketten nu op Israel.
Wat een logica. We hebben nucleaire wapens, maar we kunnen ze niet gebruiken, want dan wordt Amerika boos. Welke dreiging is er dan?J de Groot schreef: ↑Gisteren, 21:00Dat gaan ze niet doen.
Dat betekent een indirecte zelfmoord van heel Iran ,aangezien er dan een reactie van Amerika terugkomt.
Inderdaad. Ik heb dit maar laten gaan.refo schreef: ↑Vandaag, 10:47Wat een logica. We hebben nucleaire wapens, maar we kunnen ze niet gebruiken, want dan wordt Amerika boos. Welke dreiging is er dan?J de Groot schreef: ↑Gisteren, 21:00Dat gaan ze niet doen.
De "rode" knop heeft Iran NOG niet maar als Israël (en de VS) niets doen heel snel WEL. Dat is nu net de hele motivatie van de aanval.