Wist je dat........[6]

Mister
Administrator

Re: Wist je dat........[6]

Bericht door Mister »

Kortom, het is iemand die uitjes op refo-basis te koop zet, met geruststellende woorden bij het onderdeel missie en visie, maar er zelf niet achter lijkt te staan?
DDD

Bericht door DDD »

Ik zie anders niets geruststellends bij de Missie en Visie.
helma

Bericht door helma »

Op een of andere manier moet ik steeds aan een aantal zilverlingen denken.....
Wie verzint het nu om dit te lanceren juist op deze dag.
We hebben de naam Refo aardig verkwanseld.
En dat niet alleen....
Laatst gewijzigd door helma op 30 mar 2013, 21:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Het ziet er serieus uit. Maar ik vind het belachelijk.
Cees

Bericht door Cees »

Mister schreef:Het ziet er serieus uit. Maar ik vind het belachelijk.
Tja, of je voor of tegen bent, maar ze hebben al hun succes binnen als je ziet hoe vaak hier en ook op andere fora het fenomeen al besproken is.
Curatorium

Bericht door Curatorium »

Hoeft niet perse, we zouden ook als gezindte kunnen zeggen: we laten onszelf niet in hokjes plaatsen, of afzonderen op deze manier, dus we boycotten die site met z'n allen. Maar dat zal niet gebeuren, ben ik bang,
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Wat is er nu belachelijk aan? Het is gewoon een site waarop verantwoorde activiteiten worden geveild. Da's heel prettig, 't is soms best moeilijk om iets verantwoords voor kinderen te vinden, is mijn ervaring.
Al is het wel 'stoer' om alles wat specifiek refo is belachelijk te vinden. Een beetje slapjes, dunkt me.

Rare mensen die refo's. Wanneer er iets gebeurt wat op gespannen voet staat met principes en Bijbelse standpunten (denk aan de recente SGP-perikelen) dan ben je bijna belachelijk (om dat woord nog maar eens te gebruiken) wanneer je daar principiële vragen bij hebt en hier vallen onze refo's over. Verschrikkelijk, zo'n site!
DDD

Bericht door DDD »

@Anker:

Dat is geen eerlijk verwijt. Daar gaat de discussie helemaal niet alleen over.

Als je de missie en visie leest, hierboven door mij geciteerd, dan zie je hoe bespottelijk de opzet is. En daarnaast: een ondernemer die dancefeesten organiseert én zich richt op de refo-groep met de woorden van de missie en visie is een aanfluiting op zich- als het allemaal geen 1-aprilgrap blijkt te zijn. Of het moet zo zijn dat hij grondig van mening is veranderd in het afgelopen jaar natuurlijk.
Curatorium

Wat is er mis met een normaal bungalowpark, of een dagje met de stoomtrein geboekt via vakantieveilingen.nl?
Het is niet belachelijk dat het refoveilingen heet, maar het is belachelijk dat er vraag is naar zo'n site. Dan kunnen we beter met alle refos op een waddeneiland gaan wonen, blijkbaar moeten we mensen (die blijkbaar niet eens zelf refo zijn, maar op deze manier geld willen verdienen) voor ons laten bepalen wat goed en wat slecht is..
Mara

Bericht door Mara »

Anker schreef:Wat is er nu belachelijk aan? Het is gewoon een site waarop verantwoorde activiteiten worden geveild. Da's heel prettig, 't is soms best moeilijk om iets verantwoords voor kinderen te vinden, is mijn ervaring.
Al is het wel 'stoer' om alles wat specifiek refo is belachelijk te vinden. Een beetje slapjes, dunkt me.

Rare mensen die refo's. Wanneer er iets gebeurt wat op gespannen voet staat met principes en Bijbelse standpunten (denk aan de recente SGP-perikelen) dan ben je bijna belachelijk (om dat woord nog maar eens te gebruiken) wanneer je daar principiële vragen bij hebt en hier vallen onze refo's over. Verschrikkelijk, zo'n site!
Daar ben je toch zelf ook wel toe in staat?
Ik vind het niet belachelijk, maar ik denk dat het een (tot nu toe geslaagde) 1 april grap is.
Als je een paar keer bent 'omgevallen" met refo-spulletjes, geloof je niet meer zo in de bescherming hiervan.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Curatorium schreef:Wat is er mis met een normaal bungalowpark, of een dagje met de stoomtrein geboekt via vakantieveilingen.nl?
Het is niet belachelijk dat het refoveilingen heet, maar het is belachelijk dat er vraag is naar zo'n site. Dan kunnen we beter met alle refos op een waddeneiland gaan wonen, blijkbaar moeten we mensen (die blijkbaar niet eens zelf refo zijn, maar op deze manier geld willen verdienen) voor ons laten bepalen wat goed en wat slecht is..
Wat is een normaal bungalowpark, Curatorium?
Ik heb vaak genoeg voor een vakantieweek een verantwoord uitje moeten verzinnen voor een groep kinderen, dat is best lastig, kan ik je vertellen.
We hoeven niet op een waddeneiland te gaan wonen. Wij zitten hier ook op een refoforum. Niks mis mee toch?
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

DDD schreef:@Anker:

Dat is geen eerlijk verwijt. Daar gaat de discussie helemaal niet alleen over.

Als je de missie en visie leest, hierboven door mij geciteerd, dan zie je hoe bespottelijk de opzet is. En daarnaast: een ondernemer die dancefeesten organiseert én zich richt op de refo-groep met de woorden van de missie en visie is een aanfluiting op zich- als het allemaal geen 1-aprilgrap blijkt te zijn. Of het moet zo zijn dat hij grondig van mening is veranderd in het afgelopen jaar natuurlijk.
Ik weet niet, er zal vast wel iemand met een refoachtergrond een rol spelen in die veilingen. Dus ik weet niet of ik dit zo belangrijk vindt.
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Mara schreef:Daar ben je toch zelf ook wel toe in staat?
Ik vind het niet belachelijk, maar ik denk dat het een (tot nu toe geslaagde) 1 april grap is.
Als je een paar keer bent 'omgevallen" met refo-spulletjes, geloof je niet meer zo in de bescherming hiervan.
Zou inderdaad wel grappig zijn als het een 1 aprilgrap is, al lijkt me het niet.
Ik geloof ook niet heilig in refo-spulletjes, maar zo'n veiling lijkt me best handig. Sorry, mensen. ;)
DDD

Bericht door DDD »

Ik vind het helemaal niet belachelijk om een afzonderlijke refotocht over de Linge te maken. Je betaalt er best veel geld voor en dan kun je tenminste bidden voor het eten zonder kabaal en muziek etc. Ik begrijp wel dat daarmee het getuigenis in de samenleving vermindert, maar daar zijn ook andere manieren voor.

Dat neemt niet weg dat ik dit initiatief onbetrouwbaar vind en omdat anderen zeggen dat dit een flutwebsite is neem ik aan dat het een grap is. Dat hoop ik ook echt want als er inderdaad echt reformatorische mensen bestaan die serieus zo'n missie en visie schrijven dan begin ik me wel af te vragen waar het naartoe gaat met deze wereld. Als grap kon ik dan weer erg om de formuleringen lachen.
Curatorium

Anker schreef: Wat is een normaal bungalowpark, Curatorium?
Ik heb vaak genoeg voor een vakantieweek een verantwoord uitje moeten verzinnen voor een groep kinderen, dat is best lastig, kan ik je vertellen.
We hoeven niet op een waddeneiland te gaan wonen. Wij zitten hier ook op een refoforum. Niks mis mee toch?
Dit forum heeft nog iets met het woord Refo te maken: hier wordt onder andere gediscussieerd over de reformatie, de Bijbel enzovoorts.
Wat die commerciele veilingsite met de betekenis van het woord Refo te maken heeft blijft voor mij de vraag.
Gesloten