Van daar dat van der Staaij laatst begonnen is de wind wat uit de PVV zeilen te nemen.Marie-Henriëtte schreef:Eerst maar afwachten of de SGP de twee zetels blijft behouden zodat van Van der Staaij er in de toekomst niet alleen zit. Veel SGP jongeren vinden Wilders maar al te interessant, dus ben benieuwd hoe dat uitpakt. De SGP zal het in de toekomst ook van de jongeren moeten hebben.
Van der Vlies vertrekt uit de kamer
Re: Van der Vlies vertrekt uit de kamer
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
- Katharina van Bora
Schiet op, discussieer nou eens normaal.Joannah schreef:Van daar dat van der Staaij laatst begonnen is de wind wat uit de PVV zeilen te nemen.Marie-Henriëtte schreef:Eerst maar afwachten of de SGP de twee zetels blijft behouden zodat van Van der Staaij er in de toekomst niet alleen zit. Veel SGP jongeren vinden Wilders maar al te interessant, dus ben benieuwd hoe dat uitpakt. De SGP zal het in de toekomst ook van de jongeren moeten hebben.
Een vriend is iemand die alles van je weet en toch van je houdt.
Doe gerust eens mee,Katharina van Bora schreef:Schiet op, discussieer nou eens normaal.Joannah schreef:Van daar dat van der Staaij laatst begonnen is de wind wat uit de PVV zeilen te nemen.Marie-Henriëtte schreef:Eerst maar afwachten of de SGP de twee zetels blijft behouden zodat van Van der Staaij er in de toekomst niet alleen zit. Veel SGP jongeren vinden Wilders maar al te interessant, dus ben benieuwd hoe dat uitpakt. De SGP zal het in de toekomst ook van de jongeren moeten hebben.
ipv "hup jongens" roepen vanaf de zijlijn.
Hier wat leesvoer, waaruit ik mijn bescheiden mening meende op te kunnen maken.
http://www.dagelijksestandaard.nl/2009/ ... -verstaan/
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Luther, gebruik in het vervolg je eigen nickKatharina van Bora schreef:Schiet op, discussieer nou eens normaal.Joannah schreef:Van daar dat van der Staaij laatst begonnen is de wind wat uit de PVV zeilen te nemen.Marie-Henriëtte schreef:Eerst maar afwachten of de SGP de twee zetels blijft behouden zodat van Van der Staaij er in de toekomst niet alleen zit. Veel SGP jongeren vinden Wilders maar al te interessant, dus ben benieuwd hoe dat uitpakt. De SGP zal het in de toekomst ook van de jongeren moeten hebben.
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
Ja sorry, hij stond nog anders ingelogd en ik had dat niet gezien.Ichtus schreef:Luther, gebruik in het vervolg je eigen nickKatharina van Bora schreef:Schiet op, discussieer nou eens normaal.Joannah schreef:Van daar dat van der Staaij laatst begonnen is de wind wat uit de PVV zeilen te nemen.Marie-Henriëtte schreef:Eerst maar afwachten of de SGP de twee zetels blijft behouden zodat van Van der Staaij er in de toekomst niet alleen zit. Veel SGP jongeren vinden Wilders maar al te interessant, dus ben benieuwd hoe dat uitpakt. De SGP zal het in de toekomst ook van de jongeren moeten hebben.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
-
Bureaucraat
De schrijver is een persoon wiens bijdrages op een ander bekend forum gefileerd worden.Joannah schreef: Hier wat leesvoer, waaruit ik mijn bescheiden mening meende op te kunnen maken.
ok, voor ik weer overal van beschuldigd word, voor alle duidelijkheid, reageerde ik alleen maar op wat Jolanda van Oudtshoorn zei , zodra het woordje PVV valt schiet iedereen hier met gestrekte benen de lucht in.Bureaucraat schreef:De schrijver is een persoon wiens bijdrages op een ander bekend forum gefileerd worden.Joannah schreef: Hier wat leesvoer, waaruit ik mijn bescheiden mening meende op te kunnen maken.
Ik denk dat het een goede zaak is dat de SGP de wind uit de zeilen probeert te nemen , van de PVV.
Maar of iemands mening nu gefileerd wordt of niet, hij vertegenwoordigd wel een deel van de bevolking en dient daaarom gerespecteerd te worden.
-
Bureaucraat
En dat is niet meer dan logisch, omdat de PVV het recht op vrijheid van godsdienst ter discussie stelt, en daarmee ook onze positie als christenen.Joannah schreef: zodra het woordje PVV valt schiet iedereen hier met gestrekte benen de lucht in.
Die Bert Brouwer vertegenwoordigt enkel zijn eigen opvattingen.Maar of iemands mening nu gefileerd wordt of niet, hij vertegenwoordigd wel een deel van de bevolking en dient daaarom gerespecteerd te worden.
Bureaucraat schreef:Zouden al die sgp-jongeren, waar jolanda het over heeft die PVV zo geweldig vinden dat niet weten dan?Word eens tijd voor een stevige preek, of kan dat niet vanaf de kansel?Joannah schreef: zodra het woordje PVV valt schiet iedereen hier met gestrekte benen de lucht in.
persoonlijk ben ik van D66 banger dan van de PVV, geloof ik.
Hoewel ik niet wist dat Geert Wilders atheist was, (net uitgevonden)![]()
En dat is niet meer dan logisch, omdat de PVV het recht op vrijheid van godsdienst ter discussie stelt, en daarmee ook onze positie als christenen.
Die Bert Brouwer vertegenwoordigt enkel zijn eigen opvattingen.Maar of iemands mening nu gefileerd wordt of niet, hij vertegenwoordigd wel een deel van de bevolking en dient daaarom gerespecteerd te worden.
-
Bureaucraat
Nee, die weten dat niet.Joannah schreef: Zouden al die sgp-jongeren, waar jolanda het over heeft die PVV zo geweldig vinden dat niet weten dan?
Ik vind niet dat predikanten zich moeten bemoeien met de politieke keuze van mensen. Wel kunnen ze aangeven dat een toenemende overdraagzaamheid de islam uiteindelijk ook zal leiden tot beperkingen voor christenen.Word eens tijd voor een stevige preek, of kan dat niet vanaf de kansel?
Kort en wellicht ongenuanceerd samengevat komt het standpunt van D66 erop neer dat mensen hun religie vooral achter hun voordeur moeten beleven, en niet in de publieke ruimte. Dat vind ik minder vergaand dat de PVV, die (een) religie helemaal wil verbieden.persoonlijk ben ik van D66 banger dan van de PVV, geloof ik.
Misschien is dat iets om je voorkeur voor de PVV te heroverwegen.Hoewel ik niet wist dat Geert Wilders atheist was, (net uitgevonden)![]()
Kanselboodschappen van politieke aard waren in eerdere tijden heel gewoon. De mensen werden op niet mis te verstane wijze gewezen op hun "plicht" om te gaan stemmen én op welke partij mét motivatie, sóms zelfs vergezeld door de naam van degeen die de voorkeur had binnen een kerkgemeente, en waarschuwingen tegen bepaalde politieke partijen.
maar die tijd ligt, helaas, al weer geruime tijd achter ons.
mensen rennen nog alleen maar achter de waan van de dag aan, ook binnen strikt gelovige gemeenschappen.......en geen kerkenraad/ds die zijn vingers er nog aan durft branden..................
maar die tijd ligt, helaas, al weer geruime tijd achter ons.
mensen rennen nog alleen maar achter de waan van de dag aan, ook binnen strikt gelovige gemeenschappen.......en geen kerkenraad/ds die zijn vingers er nog aan durft branden..................
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Ik kan me toch moeilijk voorstellen dat een "partij van de VRIJHEID", religie zou willen verbieden, dat past ook niet in het liberale gedachtengoed.Maar heel veel christelijke mensen, die zagen de afgelopen 10 jaar dat zelfs met christelijke partijen in de regering het beleid beslist niet christelijker werd.Bureaucraat schreef:Nee, die weten dat niet.Joannah schreef: Zouden al die sgp-jongeren, waar jolanda het over heeft die PVV zo geweldig vinden dat niet weten dan?
Ik vind niet dat predikanten zich moeten bemoeien met de politieke keuze van mensen. Wel kunnen ze aangeven dat een toenemende overdraagzaamheid de islam uiteindelijk ook zal leiden tot beperkingen voor christenen.Word eens tijd voor een stevige preek, of kan dat niet vanaf de kansel?
Kort en wellicht ongenuanceerd samengevat komt het standpunt van D66 erop neer dat mensen hun religie vooral achter hun voordeur moeten beleven, en niet in de publieke ruimte. Dat vind ik minder vergaand dat de PVV, die (een) religie helemaal wil verbieden.persoonlijk ben ik van D66 banger dan van de PVV, geloof ik.
Misschien is dat iets om je voorkeur voor de PVV te heroverwegen.Hoewel ik niet wist dat Geert Wilders atheist was, (net uitgevonden)![]()
Rechtvaardiger evenmin.
Daarom kan ik me voorstellen dat velen PVV zullen overwegen, ik heb nooit gezegd dat ze mijn stem zullen krijgen!
Voor bemoeienis vanaf de kansel ben ik ook huiverig, doet me denken aan de RKK middeleeuwen en Iraanse toestanden.
na 30 jaar begint de anti-discriminatiewet zich te wreken, die wet waar de GERGEM waar ik toe behoorde zeer tegen gekant was.
persoonlijk vond ik dat destijds nogal overdreven, ik weet nu beter.
Pim Fortuyn zei het destijds al: Zelfs al weet je dat je eigen cultuur en religie zwakker is dan de andere cultuur, dan nog leef je daar niet naar, want dat wordt het einde.
Iedere cultuur behoort een zekere homogeniteit te hebben, 6000 jaar geschiedenis en de wetenschap hoe de mens in elkaar zit, verloochenen zich niet.
Dan kun je je natuurlijk volgens je christelijke waarden en normen gedragen en leven, maar die dienen wel gerespecteerd te worden door anderen, anders is het einde ervan snel daar.
Ik hoop dus dat de SGP minder theocratisch wordt,en vrouwen gewoon toelaat,(het is tenslotte geen kerkelijke dienst maar een dienst naar het volk toe,om de burger te dienen die hen heeft verkozen het land te besturen) en wat minder links wordt.Er moet een zekere tussenweg te vinden zijn.
Maar inderdaad, zoals je zei, als we het gelijkheidsprincipe niet overboord gooien (en dat staat volgens mij in de grondwet) zullen we bij alles wat beperkend werkt voor islamieten, zelf ook inleveren.Dus dat wordt moeilijk.
Kijk eens hoeveel extra veiligheidmaatregelen en burocratische rompslomp we al moeten ondergaan sinds 9/11.
Blonde meisjes van 8 moeten al riempjes afdoen en schoenen uit op de luchtaven, idem dito voor mijn 90 jarige buurvrouw met haar op zolder en zonder hoofddoek.
(Iedereen een stukje varkensvlees aanbieden en vervolgens de weigeraars wat beter controleren lijkt me veel sneller
maar goed, ik dwaal af.Fijne dag
Mij niet. Steeds meer mensen worden namelijk vegetariër.Joannah schreef:(Iedereen een stukje varkensvlees aanbieden en vervolgens de weigeraars wat beter controleren lijkt me veel sneller)
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Bovendien is het maar zeer de vraag of ik een stukje varkensvlees aan zou pakken als mij dat op Schiphol aangeboden zou worden.Josephus schreef:Mij niet. Steeds meer mensen worden namelijk vegetariër.Joannah schreef:(Iedereen een stukje varkensvlees aanbieden en vervolgens de weigeraars wat beter controleren lijkt me veel sneller)
space-vlees??????????Tiberius schreef:Bovendien is het maar zeer de vraag of ik een stukje varkensvlees aan zou pakken als mij dat op Schiphol aangeboden zou worden.Josephus schreef:Mij niet. Steeds meer mensen worden namelijk vegetariër.Joannah schreef:(Iedereen een stukje varkensvlees aanbieden en vervolgens de weigeraars wat beter controleren lijkt me veel sneller)
Moderatorbericht: