Nu je het zegt :idea: Ik geloof dat onze gebedskring ook vanuit die organisatie is gestart! Wat me wel vaak opvalt is dat er eigenlijk alleen maar moeders (vrouwen) zijn die bidden in groepen voor scholen en kinderen. Viel me ook direct op bij het boekje: de roeping van het moederschap. Hoewel de man de priester is, komt de (geloofs)opvoeding in de praktijk vaak op de schouders van de vrouw neer. In het algemeen kan je bijna wel stellen dat het kinderwerk op de kracht van vrouwen draait dan van mannen. Hebben die "belangerijker" werk te doen?helma schreef:Fern Nicholshenriët schreef:Wat is de schrijver/ schrijfster van het boek 'elk kind heeft een biddende moeder nodig'. Lijkt me zinvol om eens kennis van het boekje te nemen.
Fern Nichols gelooft met haar hele hart in de kracht van gebed. Als grondlegger van een
gebedsbeweging die zich over de hele wereld uitstrekt, weet ze dat God wonderen kan
verrichten in het leven van je kinderen en in je huwelijk, wanneer je bidden tot een gewoonte maakt.
Zij is moeder van vier kinderen en de oprichter van de internationale organisatie
Moms In Touch (Moeders In Gebed), een gebedsbeweging die duizenden vrouwen van
over de hele wereld heeft beïnvloed. Sinds haar ontstaan heeft Moms In Touch zich verspreid over alle staten van Amerika en meer dan vijfennegentig landen daarbuiten.
Het doel van Moms In Touch International is het aanmoedigen van moeders en anderen
om samen te komen en geregeld te bidden voor kinderen en scholen, omdat elk kind een
biddende moeder nodig heeft.
Zelf heb ik het boekje in het engels en vond het heel indrukwekkend.