Wist je dat . . . [4]

JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

helma schreef:
henriët schreef:Wat is de schrijver/ schrijfster van het boek 'elk kind heeft een biddende moeder nodig'. Lijkt me zinvol om eens kennis van het boekje te nemen.
Fern Nichols

Fern Nichols gelooft met haar hele hart in de kracht van gebed. Als grondlegger van een
gebedsbeweging die zich over de hele wereld uitstrekt, weet ze dat God wonderen kan
verrichten in het leven van je kinderen en in je huwelijk, wanneer je bidden tot een gewoonte maakt.
Zij is moeder van vier kinderen en de oprichter van de internationale organisatie
Moms In Touch (Moeders In Gebed), een gebedsbeweging die duizenden vrouwen van
over de hele wereld heeft beïnvloed. Sinds haar ontstaan heeft Moms In Touch zich verspreid over alle staten van Amerika en meer dan vijfennegentig landen daarbuiten.
Het doel van Moms In Touch International is het aanmoedigen van moeders en anderen
om samen te komen en geregeld te bidden voor kinderen en scholen, omdat elk kind een
biddende moeder nodig heeft.

Zelf heb ik het boekje in het engels en vond het heel indrukwekkend.
Nu je het zegt :idea: Ik geloof dat onze gebedskring ook vanuit die organisatie is gestart! Wat me wel vaak opvalt is dat er eigenlijk alleen maar moeders (vrouwen) zijn die bidden in groepen voor scholen en kinderen. Viel me ook direct op bij het boekje: de roeping van het moederschap. Hoewel de man de priester is, komt de (geloofs)opvoeding in de praktijk vaak op de schouders van de vrouw neer. In het algemeen kan je bijna wel stellen dat het kinderwerk op de kracht van vrouwen draait dan van mannen. Hebben die "belangerijker" werk te doen? :?
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Zo, zo, Jolanda. Jij speelt wel op heel veel personen tegelijk. :wink:

Maar in ernst denk ik dat je gelijk hebt.
Het is niet onbijbels ook. Kijk naar Timotheus en David, bijvoorbeeld.
Daarom zijn werkende moeders zo slecht voor de geloofsopvoeding van kinderen.

Overigens is het wel de taak van de vader, als priester, om kader te geven aan de geloofsopvoeding en de huisgodsdienst. Uiteraard in samenspraak met de moeder, want je moet zeker in zulke zaken op één lijn zitten.
Lassie

Bericht door Lassie »

.... ik het ff niet meer zie zitten.
...... ik niet weet of ik nog wel tijd heb om te collecteren.
.........ik niet eens gegevens (gekregen) heb van het contact persoon die het allemaal regelt.

:? :? :? :?
vlinder

Bericht door vlinder »

Kun je dat niet achterhalen bij het landelijke orgaan? Bijv. op internet?
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Tiberius schreef:Zo, zo, Jolanda. Jij speelt wel op heel veel personen tegelijk. :wink:
Ik durf he :wink: :mrgreen:
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Lassie

Bericht door Lassie »

vlinder schreef:Kun je dat niet achterhalen bij het landelijke orgaan? Bijv. op internet?
ja, heb ik gedaan. maar die vrouw was aan het lunchen. en kwam weer op een tijd dat ik er niet meer was.

Woensdag maar weer eens proberen.
Daphne

Bericht door Daphne »

... Ik weer in Nederland ben :D en ik het echt koud heb hier? :? :?
... Ik op t eerste de beste vliegtuig terug wil? :roll:
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Christiaan

Bericht door Christiaan »

Daphne schreef:... Ik weer in Nederland ben :D en ik het echt koud heb hier? :? :?

....wij het niet erg vinden dat je terug bent...
....ik je heel hartelijk welkom terug in Nederland wens
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)

Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
helma

Bericht door helma »

Daphne schreef:... Ik weer in Nederland ben :D en ik het echt koud heb hier? :? :?
Welkom Home!!
Zoek je dikke truien maar vast op
"'t is weer voorbij die moooie zomer...."
Margriet
Contacteer:

Bericht door Margriet »

Dat ik uit het raam naar 3 herten zit te kijken, die voor onze deur aan het grazen zijn......
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
wim

Bericht door wim »

Margriet schreef:Dat ik uit het raam naar 3 herten zit te kijken, die voor onze deur aan het grazen zijn......
Als ze voor mijn deur zouden grazen, zou ik de pers op bezoek krijgen.
Margriet
Contacteer:

Bericht door Margriet »

Dan vermoed ik dat het wildbestand in jou achtertuin ook niet zo florrissant is...
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
Wilma van den Berg

Bericht door Wilma van den Berg »

Margriet schreef:Dat ik uit het raam naar 3 herten zit te kijken, die voor onze deur aan het grazen zijn......
:shock:
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

dat doet me denken aan mijn verre tante in canada, die van het jaar ook een logé in haar tuin heeft gehad. Nadat het hert over de heg te tuin was ingesprongen heeft hij er een weekje of wat gezeten, voordat hij de terugweg aandurfde. De heg was hoger dan hij dacht.
helma

ai ai

Bericht door helma »

DEN HAAG (ANP) – De politie heeft het rijbewijs van prinses Annette tijdelijk ingenomen. De vrouw van prins Bernhard reed op 31 augustus 155 kilometer per uur op een weg in Uddel (gemeente Apeldoorn), waar een maximumsnelheid geldt van 80 kilometer per uur.

Dat heeft de Rijksvoorlichtingsdienst dinsdag bekendgemaakt.

De zaak zal binnenkort worden behandeld door de kantonrechter in Zutphen. Prinses Annette zegt de kwestie te betreuren.
Gesloten