Geloofsbeleving

Mona Lisa

Bericht door Mona Lisa »

Mariavt schreef:
Mona Lisa schreef:
Mariavt schreef:
Mona Lisa schreef:
dat kan zo zijn maar ik weet in dit geval precies hoe de vork aan de steel zit
Ik nu ook.... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
zeg, jullie zitten toch niet te praten tijdens het internetten hé ;-)
Nee, wij gebruiken MSN........ :wink:
oh, dan is het goed

on-topic verder maar !
Mariavt

Bericht door Mariavt »

Dít noem ik nog es geloofsbeleving: Het ware volk van God loopt altijd met de neus op de grond? Echt niet hoor. Die de Heere kennen, lopen in principe met hun hoofd omhoog... Het hart naar boven, hier beneden is het niet!
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !

He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
Mona Lisa

Bericht door Mona Lisa »

Mariavt schreef:Dít noem ik nog es geloofsbeleving: Het ware volk van God loopt altijd met de neus op de grond? Echt niet hoor. Die de Heere kennen, lopen in principe met hun hoofd omhoog... Het hart naar boven, hier beneden is het niet!
geen idee of dat zo is met dat lopen, ik probeer me te verschuilen achter de tollenaar . . .
Mariavt

Bericht door Mariavt »

Mona Lisa schreef:
Mariavt schreef:Dít noem ik nog es geloofsbeleving: Het ware volk van God loopt altijd met de neus op de grond? Echt niet hoor. Die de Heere kennen, lopen in principe met hun hoofd omhoog... Het hart naar boven, hier beneden is het niet!
geen idee of dat zo is met dat lopen, ik probeer me te verschuilen achter de tollenaar . . .
Kan dat niet liggen aan de stand van het "Leven met God?"
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !

He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
Rens

Bericht door Rens »

Mariavt schreef: de stand van het "Leven met God"
Wat moet je je daarbij voorstellen? Bij ons in de kerk heb ik nog nooit gehoord over "de stand van het leven" oid.......daar wordt Christus voluit gepredikt............
Laatst gewijzigd door Rens op 30 apr 2007, 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Mona Lisa

Bericht door Mona Lisa »

Mariavt schreef:
Mona Lisa schreef:
Kan dat niet liggen aan de stand van het "Leven met God?"
zou kunnen maar daar heb ik nu niks aan
Mariavt

Bericht door Mariavt »

Mona Lisa schreef:
Is wel het beste plekje Mona Lisa.........

myster

Bericht door myster »

Mona Lisa schreef:omdat bij mijn oude naam een bepaalde rol hier op het forum hoorde
mist trekt iets op hiero :lol:
Marnix

Bericht door Marnix »

Mariavt schreef:
Mona Lisa schreef:
Is wel het beste plekje Mona Lisa.........
Nee hoor. Je kan beter bij Hem schuilen. Waarom zou je je achter iemand verschuilen als je vrijmoedig bij God mag komen?
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Marnix

Bericht door Marnix »

Mona Lisa schreef:
Marnix schreef:Je weet best dat ik niet in een van de kerkverbanden zit die daar genoemd worden. Dat was bekend toen ik hier kwam, ik heb nog toestemming gevraagd om hier te mogen posten en die toestemming is gegeven. Ondanks dat ik niet in 1 van de kerkgenootschappen zit was ik hier welkom en werd mijn aanwezigheid geaccepteerd. Me nu wijzen op de forumregels en dat ik daar niet aan voldoe heeft dus geen zin en vind ik nogal flauw. Alsof ik met terugewerkende kracht toch maar niet welkom ben :) Of alleen welkom was geweest als ik me hier anders zou voordoen als ik ben, namelijk op zo'n manier dat iedereen het altijd met me eens is.
welkom lijkt me iets te ruim geformuleerd, er is gezegd is dat je gedoogd zou worden indien je je aan de forumregels zou houden, niet zou provoceren en niet voortdurend de doelgroep zou dringen om zich over zaken waarover concensus bestaat in de achterban te gaan verdedigen
Dat laatste is niet genoemd. Daarnaast reageer ik hier niet met als doel om te provoceren. Ik wil verschillen in visie en zo gewoon bespreekbaar maken, die verschillende standpunten waar die er zijn kunnen uitwisselen en van elkaar leren.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Adrianus

Bericht door Adrianus »

...
Laatst gewijzigd door Adrianus op 23 nov 2009, 14:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Marnix

Bericht door Marnix »

Dat moment is nog niet aangebroken, want ik vind het nog steeds leerzaam. Ik leer nog regelmatig dingen bij en ik post ook regelmatig dingen waarvan ik denk: Heej, dat hadden we nog niet gehad... of ik zoek in de Bijbel nav een post die ik schrijf en leer daardoor dingen bij. En volgens mij zijn jullie net zo goed nog niet uitgeleerd. ;)

En verder, waar bemoei jij je mee als je het over de doelstellingen van dit forum hebt? Jij hebt dit forum niet opgericht... De admins hebben me toestemming gegeven hier te mogen posten, dat mijn mening soms afwijkt is bij hen bekend, ze hebben me niet gezegd dat ik die mening niet mag posten, alleen dat de discussie op een respectvolle manier plaatsvindt, daar probeer ik me dan ook altijd aan te houden.

Je hoeft me dus niet tot de orde te roepen, als ik grenzen overschrijdt hoor ik dat wel van de admins. Ze hebben me laten weten dat ik hier welkom ben ondanks dat ik buiten de in de regels genoemde doelgroep val en niet onder voorwaarde dat ik het op alle punten met iedereen eens ben en als dat niet zo is, ik dat niet noem.
Josephus

Bericht door Josephus »

het (doop- of belijdend-)lidmaatschap van één van de volgende kerkgenootschappen:
- de Hersteld Nederlandse Hervormde Kerk
- (...)
- de Protestantse Kerk in Nederland voor zover het vanwege de grondslag van de PKN bezwaarde leden betreft die daarvan echter lid zijn omdat zij deze niet kúnnen verlaten
Als de forumregels m.b.t kerkverbanden dan zo belangrijk zijn, zou je op zijn minst verwachten dat die zorgvuldig geformuleerd zijn.
Niet echt dus. Het eerstgenoemde kerkverband bestaat feitelijk niet eens. Natuurlijk weet iedereen wat er mee bedoeld wordt, maar slordig is het wel.
En wat de PKN betreft: op grond van deze regels zou een vrijzinnig hervormde "bezwaarde" PKN'er (en die bestaan!) gewoon lid kunnen worden van dit forum en of dat nu de bedoeling is?
Laatst gewijzigd door Josephus op 01 mei 2007, 10:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Adrianus schreef:
Marnix schreef:Daarnaast reageer ik hier niet met als doel om te provoceren. Ik wil verschillen in visie en zo gewoon bespreekbaar maken, die verschillende standpunten waar die er zijn kunnen uitwisselen en van elkaar leren.
Hier lijkt toch sprake van een misverstand. Volgens mij is dit forum (eigenlijk de voorganger, het OSW-forum, Mona Lisa corrigeert me wel als ik fout zit) niet opgericht om als doelgroep buitenstanders uit te nodigen hier hun afwijkende visie te geven teneinde deze bespreekbaar te maken, maar is dit forum bedoeld als een plekje op het grote internet waar respectvol 'onder ons' wordt gesproken. Over theologische, maar ook over andere onderwerpen. Nogmaals: als buitenstander in bescheidendheid vragen stellen lijkt me daarmee niet in strijd, maar je eigen GKV-opvattingen hier bespreekbaar maken levert toch wel wat spanning op met wat het forum beoogt, zou ik denken.

Los daarvan: Je bent nu duizenden postings onderweg, heb jij zelf een bepaald moment in gedachten waarop je zegt: nu is het voldoende bespreekbaar gemaakt en nu heb ik ook wel genoeg geleerd van de doelgroep van refoforum?
Aardige reactie... Leuk voor Marnix, die wél komt met opbouwende bijdragen...
Rens

Bericht door Rens »

Adrianus schreef:
Los daarvan: Je bent nu duizenden postings onderweg, heb jij zelf een bepaald moment in gedachten waarop je zegt: nu is het voldoende bespreekbaar gemaakt en nu heb ik ook wel genoeg geleerd van de doelgroep van refoforum?
m.a.w. "wanneer zout je op van het forum"................

ik dénk zomaar dat dat nou nét niet op jouw/mijn weg ligt om dat te stellen............

ik ben het ook niet altijd eens met Marnix, mág toch? Maar ik kan nog steeds goed met hem door één deur, puur omdat het "gezond" is om over kerkmuren héén te kijken en van elkaar te leren zónder dat je gelijk van je geloof tuimelt of je eigen geloofsopvattingen moet gaan zitten verdedigen (zoals jij denkt dat te moeten doen).

Ook ik zit niet in de hoek van "ouwe jongens krentenbrood", maar hou mij over het algemeen op de vlakte tenzij er duidelijke misverstanden of misvattingen opdoemen, dán kom ik wel even UITLEG geven, niet promoten....net zo min als Marnix dat doet.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Plaats reactie