Waar ging de preek van afgelopen zondag over?

Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Hendrikus schreef:
Afgewezen schreef:
Hendrikus schreef:
Afgewezen schreef::cry:
vertel!
Mag niet. :? (Toch?)
Mag jij hier niet vertellen waar de preek van afgelopen zondag over ging? :?:
Tuurlijk wel. Maar ik mag denk ik niet uitleggen waarom ik deze smiley heb geplaatst en bijv. niet deze: :D .
Overigens was deze ook wel toepasselijk geweest: :shock: .
Mariavt

Bericht door Mariavt »

Afgewezen schreef:
Hendrikus schreef:
Afgewezen schreef:
Hendrikus schreef: vertel!
Mag niet. :? (Toch?)
Mag jij hier niet vertellen waar de preek van afgelopen zondag over ging? :?:
Tuurlijk wel. Maar ik mag denk ik niet uitleggen waarom ik deze smiley heb geplaatst en bijv. niet deze: :D .
Overigens was deze ook wel toepasselijk geweest: :shock: .
Was de preek zo verbazingwekkend dan?????? :roll:
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !

He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Algemene moderator opmerking:

Voel eerder met de poster van het probleem mee, dan allerlei postings te plaatsen die naar verkeerde inhoud van de preek vissen. Dat is verkeerde meelevendheid.

En inderdaad. Het forum is niet bedoeld om de preekstoel tot een schandstoel te maken.

Herman
Moderator
helma

Bericht door helma »

Zondagmorgen leesdienst: hebt u de Heilige Geest ontvangen?
's middags preek over Hand 2: 4 "En zij werden allen vervuld....."
Het spreekwonder van pinksteren
Maandagmorgen preek over Hand 2: 37,38
De preek van Petrus

Rijke Pinksterpreken. :!:
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Klavier schreef:
refo schreef:Ik denk dat de dominee van afgewezen in de tekenen is blijven hangen.
Ging het soms over Noach en de duif?
Ken jij die al dan?
Rens

Bericht door Rens »

"Waar ging de preek van afgelopen zondag over?"

Ik zou het écht niet weten........zat meer op het toilet dan in de kamer.............
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
vlinder

Bericht door vlinder »

Rens schreef:"Waar ging de preek van afgelopen zondag over?"

Ik zou het écht niet weten........zat meer op het toilet dan in de kamer.............
Net of we daar benieuwd naar zijn :P
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Rens

Bericht door Rens »

vlinder schreef:

tja, net of we benieuwd zijn naar wat ieder die dag gaat doen, hé??
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
vlinder

Bericht door vlinder »

Rens schreef:
vlinder schreef:

Volgens mij ben jij diegene die de topic heeft geopend met: En wat gaan we vandaag doen?! :wink:
Mariavt

Bericht door Mariavt »

vlinder schreef:
Rens schreef:
vlinder schreef:

Volgens mij ben jij diegene die de topic heeft geopend met: En wat gaan we vandaag doen?! :wink:
HAP vlinder,,,,,,,,,je reageert toch maar rustig mee met de massa op dat topic :P
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !

He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
vlinder

Bericht door vlinder »

Mariavt schreef:
vlinder schreef:
Rens schreef:
vlinder schreef: Net of we daar benieuwd naar zijn :P
HAP vlinder,,,,,,,,,je reageert toch maar rustig mee met de massa op dat topic :P
Daarom zit ik nou op een forum. Mee reageren met anderen. Maar helaas zijn we nu erg off-topic
Mariavt

Bericht door Mariavt »

Gaan we toch weer on-topic.
De ds. waar ik naar de kerk ging had het over Joël wat hij verbond aan het pinkster evangelie uit Handelingen.

Marnix

Bericht door Marnix »

Deze zondag speelde de dominee in op de Arnhem Mode Biennale, waarbij Arnhem een maand lang is omgetoverd tot modehoofdstad van Nederland. Thema van de preek was: Kleren maken de man. Ging over de mode van God. Talloze keren wordt het beeld van kleding gebruikt in de Bijbel. Bekleed met kracht uit de hoge, bekleed met Christus, bekleedt u met zachtmoedigheid, de mantel der liefde etc. Tekst was Kolossenzen 3:12-17.

Mijn gehandicapte broertje, Jan Bernard, deed (samen met 12 andere jongeren) belijdenis, 1 van hen werd ook gedoopt. Er was een erg mooie Powerpoint-presentatie waarin met foto's en een filmpje van Jan Bernard, waarin iets van zijn bijzondere cathechisatietraject te zien was, en wat hij gelooft, heel simpel. Hij snapt in zoverre zijn handicap, dat hij zichzelf met zijn 19 jaar toch nog altijd tot de "kleinen" rekende. Als je vroeg of hij ook aan het avondmaal mocht zei hij: Nee, later als ik groot ben. Toen er gevraagd werd of hij ook echt mee wilde vieren begon hij te stralen.

Tja, verder was hij druk aan het luchtgitaar-spelen tijdens de liederen die rondom de belijdenis gespeeld werden, moest hij per se bij het zegenen van de belijdenisgangers naast de dominee staan, de dominee een hand geven na de dienst etc. Het was een hele mooie dienst in ieder geval. Na afloop kwam er iemand naar me toe en zei: Na die presentatie was er eigenlijk helemaal geen preek meer nodig. Dat was nog het leerzaamst van de hele dienst.

Mooi om te zien hoe belangrijk hij dan eigenlijk toch is voor de gemeente. Mooi om Gods wijsheid te zien.... wie klein is is groot in zijn Koninkrijk.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

Marnix schreef:Na afloop kwam er iemand naar me toe en zei: Na die presentatie was er eigenlijk helemaal geen preek meer nodig. Dat was nog het leerzaamst van de hele dienst.
Gods Woord en de uitleg daarvan zijn minder noodzakelijk als een powerpointpresentatie?
Mijn gehandicapte broertje, Jan Bernard, deed (samen met 12 andere jongeren) belijdenis
Dat vind ik altijd bijzonder!
Jongere

Bericht door Jongere »

's ochtends over het doopformulier, 's middags over Hooglied 5.
Gesloten