Verkiezingen Tweede Kamer NL 2025
Re: Verkiezingen Tweede Kamer NL 2025
Is dat niet van alle tijden? Rob Oudkerk sprak ook over kut Marokkanen. Iemand een feeks noemen vind ik niet heel.problematisch. Zo komt ze namelijk ook over.
Ik denk dat men minder moeite heeft met de letterlijke betekenis van het woord feeks, dan met de misogynie die erachter schuilt. Hetzelfde geldt voor heks.
En hetzelfde geldt voor wat Rob Oudkerk zegt, maar dan heeft het een racistische ondertoon.
Er zijn talloze manieren om kritiek te uiten op het gedrag of de opvattingen of de besluiten van anderen. Dat kan natuurlijk ook zonder dit soort woorden.
En hetzelfde geldt voor wat Rob Oudkerk zegt, maar dan heeft het een racistische ondertoon.
Er zijn talloze manieren om kritiek te uiten op het gedrag of de opvattingen of de besluiten van anderen. Dat kan natuurlijk ook zonder dit soort woorden.
Het land gesloopt. Ga je schamen. We wonen in een zeer welvarend land die zich kan veroorloven om crisis zelf te creëeren en dan het niet kunnen oplossen. Stikstof is zo’n voorbeeld. Door onze zelf verzonnen belachelijke norm (KDW) kunnen we niets meer terwijl die norm niets doet aan de instandhouding van de natuur. Steeds meer wetenschappers zeggen dit maar de politiek beweegt nog niet.parsifal schreef: ↑Vandaag, 10:38Bovendien hebben we een BBB/VVD regering geen D66 regering. Geen fan van D66, maar ik sta niet te juichen als land gesloopt wordt en weer besluiten worden uitgesteld.Profesto schreef: ↑Vandaag, 09:57In coalitieland Nederland is dit een domme opmerking.
Je weet dat partijprogramma's nooit worden uitgevoerd, simpelweg omdat we hier een land van compromissen zijn.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
-
MGG
Gezien de D66 tranen toen Kaag kritiek kreeg, is het logisch dat hij stopt. Verstandig dat D66 geen nieuwe benoemd.
Politiek bedrijf je door een visie te hebben en plannen en wetgeving te maken om een land te besturen. Dat doe je niet door je politieke tegenstander op wat voor manier dan ook te diskwalificeren.
Dat wens ik.
We zijn toch echt ver gezonken wanneer we iemand die leiding geeft aan een politieke partij, een voormalig minister, een feeks noemen en dat niet problematisch vinden. Dat is gewoon onfatsoenlijk, Wijers is zeer terecht gestopt en D66 kan in ieder geval het ideaalbeeld van fatsoenlijke partij op haar buik schrijven. Bontenbal met het CDA is in deze dagen overduidelijk de winnaar.
Hierbij moet worden aangetekend dat de opmerking in een privé gesprek is gedaan. Ik vind het verschil uitmaken of een dergelijke opmerking in privé setting wordt gedaan of in een publieke setting. Ongetwijfeld zullen ze bij de VVD, CU of SGP ook wel eens een minder vleiende opmerking plaatsen over een collega van een andere partij.Ad Anker schreef: ↑Vandaag, 18:06We zijn toch echt ver gezonken wanneer we iemand die leiding geeft aan een politieke partij, een voormalig minister, een feeks noemen en dat niet problematisch vinden. Dat is gewoon onfatsoenlijk, Wijers is zeer terecht gestopt en D66 kan in ieder geval het ideaalbeeld van fatsoenlijke partij op haar buik schrijven. Bontenbal met het CDA is in deze dagen overduidelijk de winnaar.
Tegelijkertijd ben ik het met je eens: Wijers is terecht gestopt. Het heeft weinig zin om met de VVD om tafel te zitten, terwijl hij overduidelijk heeft aangegeven daar geen heil in te zien.
Volgens mij doet D66 als partij dit heel netjes en blijven ze fatsoenlijk. Bij die partij heeft het dus gevolgen als je iets onfatsoenlijks zegt.Ad Anker schreef: ↑Vandaag, 18:06We zijn toch echt ver gezonken wanneer we iemand die leiding geeft aan een politieke partij, een voormalig minister, een feeks noemen en dat niet problematisch vinden. Dat is gewoon onfatsoenlijk, Wijers is zeer terecht gestopt en D66 kan in ieder geval het ideaalbeeld van fatsoenlijke partij op haar buik schrijven. Bontenbal met het CDA is in deze dagen overduidelijk de winnaar.
Dat Yesilgöz na al haar leugens nog VVD leider blijft geeft te denken over het fatsoen bij die partij.
Ik doelde niet op stikstof, ik doelde meer op muren bouwen tussen mensen zoals je in VS ziet, waarbij samenwerking wordt uitgesloten en inderdaad geen besluiten nemen die voor lange termijn nodig zijn (energietransitie zonder infrastructuur enz.)huisman schreef: ↑Vandaag, 13:32Het land gesloopt. Ga je schamen. We wonen in een zeer welvarend land die zich kan veroorloven om crisis zelf te creëeren en dan het niet kunnen oplossen. Stikstof is zo’n voorbeeld. Door onze zelf verzonnen belachelijke norm (KDW) kunnen we niets meer terwijl die norm niets doet aan de instandhouding van de natuur. Steeds meer wetenschappers zeggen dit maar de politiek beweegt nog niet.parsifal schreef: ↑Vandaag, 10:38Bovendien hebben we een BBB/VVD regering geen D66 regering. Geen fan van D66, maar ik sta niet te juichen als land gesloopt wordt en weer besluiten worden uitgesteld.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Profesto schreef: ↑Vandaag, 18:32Volgens mij doet D66 als partij dit heel netjes en blijven ze fatsoenlijk. Bij die partij heeft het dus gevolgen als je iets onfatsoenlijks zegt.Ad Anker schreef: ↑Vandaag, 18:06We zijn toch echt ver gezonken wanneer we iemand die leiding geeft aan een politieke partij, een voormalig minister, een feeks noemen en dat niet problematisch vinden. Dat is gewoon onfatsoenlijk, Wijers is zeer terecht gestopt en D66 kan in ieder geval het ideaalbeeld van fatsoenlijke partij op haar buik schrijven. Bontenbal met het CDA is in deze dagen overduidelijk de winnaar.
Dat Yesilgöz na al haar leugens nog VVD leider blijft geeft te denken over het fatsoen bij die partij.
Al is je reactie natuurlijk een beetje geklets. Maar dat geheel terzijde.
Bij D66 heeft onfatsoen pas gevolgen als het uitkomt (openbaar wordt) en als de publieke opinie zich tegen hen keert. Dat zijn de feiten.Profesto schreef: ↑ Bij die partij heeft het dus gevolgen als je iets onfatsoenlijks zegt.
De frustratie is nu toch vooral dat ze niet wil liegen en haar belofte aan de kiezer gestand wil doen?Profesto schreef: Dat Yesilgöz na al haar leugens nog VVD leider blijft geeft te denken over het fatsoen bij die partij.
(Al snap ik het onbegrip wel bij GL en D66. Die vinden liegen een strategisch middel in te zetten als het voordeel oplevert.)
Word jij niet moe van die negativiteit en het altijd slecht denken en slecht spreken over een ander?