Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

PVV
21
50%
VVD
13
31%
GL-PvdA
4
10%
NSC
1
2%
Een andere partij
0
Geen stemmen
Weet ik niet
3
7%
 
Totaal aantal stemmen: 42

ZWP
Berichten: 1721
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:43

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door ZWP »

Maanenschijn schreef: 23 nov 2023, 09:24 Ik heb het hele partijprogramma gelezen. De islam wordt 11 keer genoemd (het woord moslim komt 0 keer voor). Waarbij de islamisering en de ideologie van die godsdienst wordt verworpen. Waar in het programma wordt een hele bevolkingsgroep uitgesloten? Misschien wil je mij het paginanummer noemen?
Je schrijft toch zelf dat de ideologie van de Islam wordt verworpen. Wat doe je dan met de mensen die deze religie aanhangen?
Als iemand zegt dat hij alle ideeën die ten grondslag liggen van het christendom verwerpt, hoe denk je dan dat hij denkt over christenen?
Ik ben een SGP’er en heb dat ook gestemd, heb ook helemaal niet de behoefte om de PVV te verdedigen. Maar de framing die in de laatste weken in de media en in de debatten (en ook hier) plaats vind, doen geen recht aan de feiten. Daarnaast ben ik blij dat er een partij groot is geworden die, net als andere partijen als NSC en BBB (christelijke) waarden en normen verdedigen, dan wel de teloorgang daarvan remmen.

Net overigens als CU dat heeft geprobeerd in de afgelopen kabinetten. Alleen daarom al heeft het mijn sympathie.
Dat snap ik inderdaad wel. Dat is een klein lichtpuntje: BBB en NSC zijn gewoon een soort CDA met een andere focus. Maar met een veel onduidelijker profiel dan de CU. En bij de PVV gaat het al helemaal meer om de (joods-christelijke) cultuur dan om echt christelijke waarden. Vandaar mijn scepsis.
Bertiel
Berichten: 4774
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door Bertiel »

MGG schreef: 23 nov 2023, 09:31
Profesto schreef: 23 nov 2023, 09:24 Ik vind dat hier diverse koppen in het zand gestoken worden en de PVV en BBB zou ik niet gelijk stellen aan 'normaal beleid'.
Ik vind dat Nederland ongekend veel slechte verliezers heeft. Misschien moet links Nederland naar zichzelf kijken en nadenken hoe het komt dat rechts weer wint.
zo rechts qua sociale thema's zijn PVV en NSC niet
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
ZWP
Berichten: 1721
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:43

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door ZWP »

Zeeuw schreef: 23 nov 2023, 09:26
ZWP schreef: 23 nov 2023, 08:59
Zeeuw schreef: 23 nov 2023, 08:53 Landverraders vond je wel een goede reactie?
Wilders sluit geen mensen uit op basis van hun religie, maar op basis van hun uitleven van die religie en de houding die ze hierbij aannemen richting anderen. Ik denk dat de houding van veel personen met deze religie richting Israël dit probleem wel helder duidt.
Nee, landverraders zou ik niet in de mond nemen. Maar iets meer kritiek vanuit christelijke hoek zou me goeddoen.

Ik denk dat ondertussen iedereen wel een moslim-collega heeft. Dat zijn over het algemeen gewoon goede collega's, harde werkers. Zelfs met een moraal die qua conservatisme soms wel aansluiting met christelijke waarden heeft.
Er is een kleine (fanatieke) groep die het verpest, ja zeker. Maar dan hebben we niets aan de Wilderiaanse generalisaties toch? Dan moeten we zoeken naar oplossing waarbij het sociaal-economische aspect zwaarder weegt dan de religieuze achtergrond.
Dat dacht ik ook altijd. Maar de huidige situatie met Israël laat volgens mij wel zien dat de haat richting Joden wel een bijzonder gedeelde basis heeft binnen de religie. Ik vind dat best zorgwekkend.
Ik denk dat er best een realistische koers kan ontstaan als NSC, BBB, VVD en PVV een kabinet vormen, waarin, zoals altijd, een werkbaar compromis ontstaat.
Is dat Christelijk? Nee, ik denk het niet, helaas. Is er een beter alternatief? Nee, ik denk het niet op het moment.
Eens dat een compromis met die vier partijen de toch extreemrechtse ideeën van een toch al mildere Wilders nog meer verwaterd. Vraag me overigens af wat dat betekent voor de volgende verkiezingen. Dan zien de PVV-stemmers toch ook dat zijn radicale voorstellen in de praktijk niet haalbaar blijken.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4237
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door Maanenschijn »

Profesto schreef: Dat Wilders gisteren en deels in de campagne een andere toon aansloeg, betekent niet dat zijn standpunten zijn veranderd. Het is nog steeds de man die wil dat ongeveer 1 miljoen Nederlanders uit Nederland vertrekken.

Dat je over geweld begint, vind ik echt laag.

Als je het als christen eens bent met een partij met dergelijke standpunten, moet je zelf eens introspectie gaan toepassen om te ontdekken waar het is misgegaan.

Verder is deze uitslag natuurlijk ook een ramp voor de hele energietransitie en de maatregelen om Nederland minder te laten uitstoten. Terwijl we daar als land zoveel baat bij hebben. We hebben de afgelopen weken in Noord Frankrijk en België gezien wat er bij een regenrijk najaar kan gebeuren. Wij kunnen meer regen aan, maar bij een stijgende zeespiegel wordt dat ook steeds minder.
Wat klimaat en energie betreft: natuurlijk kunnen we verdragen en mondiale afspraken niet zomaar naast ons neer leggen. Dat kan ook een regering met PVV niet.

Kijk hoe dat gaat in provincies waar BBB groot is. Ik sprak zeer recent de BBB gedeputeerde van Gelderland. Hij snapt prima dat afspraken over stikstof, transitie van gebieden en gebiedsprocessen niet zomaar overboord kunnen omdat BBB de grootste is. Dat werkt landelijk natuurlijk ook zo.

Ik zou dus nog niet spreken van ‘een ramp’. Ook Wilders wil geen natte voeten of een Venlo aan Zee.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Zeeuw
Berichten: 11870
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door Zeeuw »

ZWP schreef: 23 nov 2023, 09:39
Zeeuw schreef: 23 nov 2023, 09:26
ZWP schreef: 23 nov 2023, 08:59
Zeeuw schreef: 23 nov 2023, 08:53 Landverraders vond je wel een goede reactie?
Wilders sluit geen mensen uit op basis van hun religie, maar op basis van hun uitleven van die religie en de houding die ze hierbij aannemen richting anderen. Ik denk dat de houding van veel personen met deze religie richting Israël dit probleem wel helder duidt.
Nee, landverraders zou ik niet in de mond nemen. Maar iets meer kritiek vanuit christelijke hoek zou me goeddoen.

Ik denk dat ondertussen iedereen wel een moslim-collega heeft. Dat zijn over het algemeen gewoon goede collega's, harde werkers. Zelfs met een moraal die qua conservatisme soms wel aansluiting met christelijke waarden heeft.
Er is een kleine (fanatieke) groep die het verpest, ja zeker. Maar dan hebben we niets aan de Wilderiaanse generalisaties toch? Dan moeten we zoeken naar oplossing waarbij het sociaal-economische aspect zwaarder weegt dan de religieuze achtergrond.
Dat dacht ik ook altijd. Maar de huidige situatie met Israël laat volgens mij wel zien dat de haat richting Joden wel een bijzonder gedeelde basis heeft binnen de religie. Ik vind dat best zorgwekkend.
Ik denk dat er best een realistische koers kan ontstaan als NSC, BBB, VVD en PVV een kabinet vormen, waarin, zoals altijd, een werkbaar compromis ontstaat.
Is dat Christelijk? Nee, ik denk het niet, helaas. Is er een beter alternatief? Nee, ik denk het niet op het moment.
Eens dat een compromis met die vier partijen de toch extreemrechtse ideeën van een toch al mildere Wilders nog meer verwaterd. Vraag me overigens af wat dat betekent voor de volgende verkiezingen. Dan zien de PVV-stemmers toch ook dat zijn radicale voorstellen in de praktijk niet haalbaar blijken.
Klopt. Zo werkt democratie. Je krijgt een mandaat voor maximaal 4 jaar en moet daarin je punten waarmaken. En..dat lukt je vanwege dat compromis nooit, dus kun je worden afgestraft.
De enige partij die eigenlijk nooit (ook lokaal amper) wordt afgestraft/beloond is de SGP.
Gebruikersavatar
Edelweiss
Berichten: 365
Lid geworden op: 01 sep 2023, 12:03
Locatie: Zwitserland

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door Edelweiss »

MGG schreef: 23 nov 2023, 09:18
Profesto schreef: 23 nov 2023, 09:07 Als je dit toelaat, moet je eens nadenken over hoe die dominante cultuur zich ontwikkelt. En hoe dit zich verder kan ontwikkelen.
En of zich dat dan niet op een gegeven moment tegen je gaat keren.
Het is maar een uitspraak, waarvan ik de context niet ken. We kennen Wilders en het zal zo'n vaart niet lopen. Het migratiebeleid zal wat strenger worden, maar wie is daar tegen?
Eens. De soep wordt echt niet zo heet gegeten als ie wordt opgediend, daarvoor hoeven we alleen maar naar Italie te kijken. Men was verbijsterd toen Meloni won; wat is daar nu werkelijk wezenlijk veranderd?

Ik vind het een fascinerend gegeven dat men binnen bepaalde partijen volledig blind lijkt voor het signaal dat vanuit de kiezers wordt afgegeven. Als je nu werkelijk verrast bent door de uitslag, waar heb je dan je oor te luisteren gelegd? De zure reacties daarbij vind ik ook tekenend. Tolerantie blijkt bij de meesten toch op te houden als het hun eigen straatje voorbij gaat. Moslims worden nu weggezet als de nieuwe joden. Ik denk dat het Wilders wel past om een bedankbrief aan Hamas te sturen.
MGG schreef: 23 nov 2023, 09:31
Profesto schreef: 23 nov 2023, 09:24 Ik vind dat hier diverse koppen in het zand gestoken worden en de PVV en BBB zou ik niet gelijk stellen aan 'normaal beleid'.
Ik vind dat Nederland ongekend veel slechte verliezers heeft. Misschien moet links Nederland naar zichzelf kijken en nadenken hoe het komt dat rechts weer wint.
Precies wat ik hierboven bedoel. Maar zoals we gisteren zagen in de speech van bijvoorbeeld Jetten, is zelfreflectie niet voor iedereen weggelegd.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4237
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door Maanenschijn »

ZWP schreef:
Maanenschijn schreef: 23 nov 2023, 09:24 Ik heb het hele partijprogramma gelezen. De islam wordt 11 keer genoemd (het woord moslim komt 0 keer voor). Waarbij de islamisering en de ideologie van die godsdienst wordt verworpen. Waar in het programma wordt een hele bevolkingsgroep uitgesloten? Misschien wil je mij het paginanummer noemen?
Je schrijft toch zelf dat de ideologie van de Islam wordt verworpen. Wat doe je dan met de mensen die deze religie aanhangen?
Als iemand zegt dat hij alle ideeën die ten grondslag liggen van het christendom verwerpt, hoe denk je dan dat hij denkt over christenen?
Ik ben een SGP’er en heb dat ook gestemd, heb ook helemaal niet de behoefte om de PVV te verdedigen. Maar de framing die in de laatste weken in de media en in de debatten (en ook hier) plaats vind, doen geen recht aan de feiten. Daarnaast ben ik blij dat er een partij groot is geworden die, net als andere partijen als NSC en BBB (christelijke) waarden en normen verdedigen, dan wel de teloorgang daarvan remmen.

Net overigens als CU dat heeft geprobeerd in de afgelopen kabinetten. Alleen daarom al heeft het mijn sympathie.
Dat snap ik inderdaad wel. Dat is een klein lichtpuntje: BBB en NSC zijn gewoon een soort CDA met een andere focus. Maar met een veel onduidelijker profiel dan de CU. En bij de PVV gaat het al helemaal meer om de (joods-christelijke) cultuur dan om echt christelijke waarden. Vandaar mijn scepsis.
In mijn gemeenteraad wordt mijn ideologie en een deel van de Bijbelse principes verworpen. Mijn religie wordt gerespecteerd en getolereerd, mijn persoon wordt (over het algemeen) gewaardeerd. Mijn partij wordt als een volwaardig democratische entiteit met bestaansrecht beschouwd.

Zo lees ik ook wat de PVV in haar partijprogramma over de islam heeft geschreven. En, als ik de verkiezinguitslag bezie, daarmee ook woorden heeft gegeven aan hoe veel mensen dit zien en begrijpen.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9370
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door parsifal »

Als PVV in een regering komt kunnen ze trouwens niet teveel bewindslieden van hun lijst kiezen. Ze hebben maar 45 mensen op de lijst.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Zeeuw
Berichten: 11870
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door Zeeuw »

Maanenschijn schreef: 23 nov 2023, 09:50
ZWP schreef:
Maanenschijn schreef: 23 nov 2023, 09:24 Ik heb het hele partijprogramma gelezen. De islam wordt 11 keer genoemd (het woord moslim komt 0 keer voor). Waarbij de islamisering en de ideologie van die godsdienst wordt verworpen. Waar in het programma wordt een hele bevolkingsgroep uitgesloten? Misschien wil je mij het paginanummer noemen?
Je schrijft toch zelf dat de ideologie van de Islam wordt verworpen. Wat doe je dan met de mensen die deze religie aanhangen?
Als iemand zegt dat hij alle ideeën die ten grondslag liggen van het christendom verwerpt, hoe denk je dan dat hij denkt over christenen?
Ik ben een SGP’er en heb dat ook gestemd, heb ook helemaal niet de behoefte om de PVV te verdedigen. Maar de framing die in de laatste weken in de media en in de debatten (en ook hier) plaats vind, doen geen recht aan de feiten. Daarnaast ben ik blij dat er een partij groot is geworden die, net als andere partijen als NSC en BBB (christelijke) waarden en normen verdedigen, dan wel de teloorgang daarvan remmen.

Net overigens als CU dat heeft geprobeerd in de afgelopen kabinetten. Alleen daarom al heeft het mijn sympathie.
Dat snap ik inderdaad wel. Dat is een klein lichtpuntje: BBB en NSC zijn gewoon een soort CDA met een andere focus. Maar met een veel onduidelijker profiel dan de CU. En bij de PVV gaat het al helemaal meer om de (joods-christelijke) cultuur dan om echt christelijke waarden. Vandaar mijn scepsis.
In mijn gemeenteraad wordt mijn ideologie en een deel van de Bijbelse principes verworpen. Mijn religie wordt gerespecteerd en getolereerd, mijn persoon wordt (over het algemeen) gewaardeerd. Mijn partij wordt als een volwaardig democratische entiteit met bestaansrecht beschouwd.

Zo lees ik ook wat de PVV in haar partijprogramma over de islam heeft geschreven. En, als ik de verkiezinguitslag bezie, daarmee ook woorden heeft gegeven aan hoe veel mensen dit zien en begrijpen.
:)

Precies. Dat is ook mijn ervaring in de lokale politiek. Getuigen, op een fatsoenlijke manier, op de juiste tijd. En, maar dat zal met de tijd minder worden vermoed ik helaas, soms erg mooie discussies/gesprekken over Bijbelteksten met oudere PVDA'ers (of andere partijen) die vaak grootgebracht zijn met veel Bijbelkennis.
Dat is wat er bij een DENK bv erg aan ontbreekt. Er is vrijwel geen respect voor andersdenkenden.

Ik lees en hoor overigens bij best wat mensen (niet hier) dat 7 oktober hen ertoe heeft gebracht om op Wilders te stemmen.
Laatst gewijzigd door Zeeuw op 23 nov 2023, 09:55, 1 keer totaal gewijzigd.
MGG
Berichten: 3808
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door MGG »

Bertiel schreef: 23 nov 2023, 09:37
MGG schreef: 23 nov 2023, 09:31
Profesto schreef: 23 nov 2023, 09:24 Ik vind dat hier diverse koppen in het zand gestoken worden en de PVV en BBB zou ik niet gelijk stellen aan 'normaal beleid'.
Ik vind dat Nederland ongekend veel slechte verliezers heeft. Misschien moet links Nederland naar zichzelf kijken en nadenken hoe het komt dat rechts weer wint.
zo rechts qua sociale thema's zijn PVV en NSC niet
De bevolking ook niet en de VVD is ook minder rechts dan voorheen. Een perfecte samenstelling voor een strenger migratiebeleid en een midden / licht rechts economisch beleid. De middenklasse zal hier vast niet slechter van worden.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12250
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door Herman »

Het is ook tamelijk bizar en ergelijk dat heel veel nationale en internationale- voornamelijk linkse- politici 'geschokt' reageren. Dit zijn ook gewoon jouw burgers die fatsoenlijke aandacht willen en een evenwichtig regeringsbeleid nastreven. Het kan niet zo zijn dat de ene minderheid wel en de andere geen aandacht krijgt, en daar lijkt het verdacht veel op.
Maar goed. Met Wilders krijgen we mogelijk een premier voor heel het volk. Dat beloofde hij onlangs. We zullen zien. Erger is dat ik vrees dat iemand de de hand aan hem slaat. Ook niet ondenkbaar en dat zal niet voor het eerst zijn in NL.
Zeeuw
Berichten: 11870
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door Zeeuw »

Herman schreef: 23 nov 2023, 10:15 Het is ook tamelijk bizar en ergelijk dat heel veel nationale en internationale- voornamelijk linkse- politici 'geschokt' reageren. Dit zijn ook gewoon jouw burgers die fatsoenlijke aandacht willen en een evenwichtig regeringsbeleid nastreven. Het kan niet zo zijn dat de ene minderheid wel en de andere geen aandacht krijgt, en daar lijkt het verdacht veel op.
Maar goed. Met Wilders krijgen we mogelijk een premier voor heel het volk. Dat beloofde hij onlangs. We zullen zien. Erger is dat ik vrees dat iemand de de hand aan hem slaat. Ook niet ondenkbaar en dat zal niet voor het eerst zijn in NL.
Ja, onder welke steen leeft men toch zeg. En maar doorduwen van plannen, waarmee een groot deel van Nederlanders niets heeft, drammen op onderwerpen waar ik iedere dag van in de praktijk zie dat het niet werkt, maar niet willen luisteren.
Een kop in de Telegraaf:

Schrik, gegil, handen voor de mond. Als PvdA- en GL-leden horen dat Wilders de verkiezingen heeft gewonnen, slaat verbijstering toe bij de linkse verkiezingsavond in het Amsterdamse Westerpark. Hier was gehoopt op een rood-groen feestje. Dat werd het niet: de missie van lijsttrekker Frans Timmermans – om de grootste te worden – is faliekant mislukt.
Gebruikersavatar
Edelweiss
Berichten: 365
Lid geworden op: 01 sep 2023, 12:03
Locatie: Zwitserland

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door Edelweiss »

Zeeuw schreef: 23 nov 2023, 10:25
Herman schreef: 23 nov 2023, 10:15 Het is ook tamelijk bizar en ergelijk dat heel veel nationale en internationale- voornamelijk linkse- politici 'geschokt' reageren. Dit zijn ook gewoon jouw burgers die fatsoenlijke aandacht willen en een evenwichtig regeringsbeleid nastreven. Het kan niet zo zijn dat de ene minderheid wel en de andere geen aandacht krijgt, en daar lijkt het verdacht veel op.
Maar goed. Met Wilders krijgen we mogelijk een premier voor heel het volk. Dat beloofde hij onlangs. We zullen zien. Erger is dat ik vrees dat iemand de de hand aan hem slaat. Ook niet ondenkbaar en dat zal niet voor het eerst zijn in NL.
Ja, onder welke steen leeft men toch zeg. En maar doorduwen van plannen, waarmee een groot deel van Nederlanders niets heeft, drammen op onderwerpen waar ik iedere dag van in de praktijk zie dat het niet werkt, maar niet willen luisteren.
Een kop in de Telegraaf:

Schrik, gegil, handen voor de mond. Als PvdA- en GL-leden horen dat Wilders de verkiezingen heeft gewonnen, slaat verbijstering toe bij de linkse verkiezingsavond in het Amsterdamse Westerpark. Hier was gehoopt op een rood-groen feestje. Dat werd het niet: de missie van lijsttrekker Frans Timmermans – om de grootste te worden – is faliekant mislukt.
Die groep is kleiner maar wel een stuk luider dan de zwijgende meerderheid, die nu van zich laat horen in hun stem. Dan zie je dat stemmen toch een stuk effectiever is dan roeptoeteren.

Ik sluit me overigens volledig aan bij Herman in de zorg over Wilders' veiligheid. Daarin zien we toch een gradatie van intolerantie die niet te negeren valt.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9370
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door parsifal »

Edelweiss schreef: 23 nov 2023, 10:30
Zeeuw schreef: 23 nov 2023, 10:25
Herman schreef: 23 nov 2023, 10:15 Het is ook tamelijk bizar en ergelijk dat heel veel nationale en internationale- voornamelijk linkse- politici 'geschokt' reageren. Dit zijn ook gewoon jouw burgers die fatsoenlijke aandacht willen en een evenwichtig regeringsbeleid nastreven. Het kan niet zo zijn dat de ene minderheid wel en de andere geen aandacht krijgt, en daar lijkt het verdacht veel op.
Maar goed. Met Wilders krijgen we mogelijk een premier voor heel het volk. Dat beloofde hij onlangs. We zullen zien. Erger is dat ik vrees dat iemand de de hand aan hem slaat. Ook niet ondenkbaar en dat zal niet voor het eerst zijn in NL.
Ja, onder welke steen leeft men toch zeg. En maar doorduwen van plannen, waarmee een groot deel van Nederlanders niets heeft, drammen op onderwerpen waar ik iedere dag van in de praktijk zie dat het niet werkt, maar niet willen luisteren.
Een kop in de Telegraaf:

Schrik, gegil, handen voor de mond. Als PvdA- en GL-leden horen dat Wilders de verkiezingen heeft gewonnen, slaat verbijstering toe bij de linkse verkiezingsavond in het Amsterdamse Westerpark. Hier was gehoopt op een rood-groen feestje. Dat werd het niet: de missie van lijsttrekker Frans Timmermans – om de grootste te worden – is faliekant mislukt.
Die groep is kleiner maar wel een stuk luider dan de zwijgende meerderheid, die nu van zich laat horen in hun stem. Dan zie je dat stemmen toch een stuk effectiever is dan roeptoeteren.

Ik sluit me overigens volledig aan bij Herman in de zorg over Wilders' veiligheid. Daarin zien we toch een gradatie van intolerantie die niet te negeren valt.
Met laatste eens. Als hij premier wordt kan hij waarschijnlijk ook niet naar landen als Saudi-Arabie, of zelfs Indonesie ofzo. Hij heeft zich wel iets te beledigend gedragen over dingen die heilig zijn voor velen. Dat je dan je leven niet zeker bent pleit tegen de mensen die de bedreiging vormen, maar is wel iets om rekening mee te houden.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Zeeuw
Berichten: 11870
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Welke partij wordt de grootste (volgens jou)?

Bericht door Zeeuw »

parsifal schreef: 23 nov 2023, 10:34
Edelweiss schreef: 23 nov 2023, 10:30
Zeeuw schreef: 23 nov 2023, 10:25
Herman schreef: 23 nov 2023, 10:15 Het is ook tamelijk bizar en ergelijk dat heel veel nationale en internationale- voornamelijk linkse- politici 'geschokt' reageren. Dit zijn ook gewoon jouw burgers die fatsoenlijke aandacht willen en een evenwichtig regeringsbeleid nastreven. Het kan niet zo zijn dat de ene minderheid wel en de andere geen aandacht krijgt, en daar lijkt het verdacht veel op.
Maar goed. Met Wilders krijgen we mogelijk een premier voor heel het volk. Dat beloofde hij onlangs. We zullen zien. Erger is dat ik vrees dat iemand de de hand aan hem slaat. Ook niet ondenkbaar en dat zal niet voor het eerst zijn in NL.
Ja, onder welke steen leeft men toch zeg. En maar doorduwen van plannen, waarmee een groot deel van Nederlanders niets heeft, drammen op onderwerpen waar ik iedere dag van in de praktijk zie dat het niet werkt, maar niet willen luisteren.
Een kop in de Telegraaf:

Schrik, gegil, handen voor de mond. Als PvdA- en GL-leden horen dat Wilders de verkiezingen heeft gewonnen, slaat verbijstering toe bij de linkse verkiezingsavond in het Amsterdamse Westerpark. Hier was gehoopt op een rood-groen feestje. Dat werd het niet: de missie van lijsttrekker Frans Timmermans – om de grootste te worden – is faliekant mislukt.
Die groep is kleiner maar wel een stuk luider dan de zwijgende meerderheid, die nu van zich laat horen in hun stem. Dan zie je dat stemmen toch een stuk effectiever is dan roeptoeteren.

Ik sluit me overigens volledig aan bij Herman in de zorg over Wilders' veiligheid. Daarin zien we toch een gradatie van intolerantie die niet te negeren valt.
Met laatste eens. Als hij premier wordt kan hij waarschijnlijk ook niet naar landen als Saudi-Arabie, of zelfs Indonesie ofzo. Hij heeft zich wel iets te beledigend gedragen over dingen die heilig zijn voor velen. Dat je dan je leven niet zeker bent pleit tegen de mensen die de bedreiging vormen, maar is wel iets om rekening mee te houden.
Klopt. Dat zegt m.i. ook veel over de waarheid van zijn woorden.
Plaats reactie