Wie heeft volgens jou die ‘beesten’ hierheen gehaald?Bonny schreef: ↑28 sep 2024, 20:59 Prachtig, zo'n wolf. Nu is het een pony, straks een klein kind. Dat zou goed zijn. Dan is de acceptatie van de wolf ook voor het randstedelijk deel van de bevolking hopelijk snel voorbij.
18 miljoen mensen wonen en werken in deze kleine Rijndelta en dan zulke beesten hierheen halen. Völlig wahnsinn.
De wolf in Nederland
Re: De wolf in Nederland
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Je zou de overeenkomst kunnen uitleggen. Het tweede is strafbaar. Ik zou er een foto van maken en een keer kssst kssst roepen. Dan rent de wolf wel weg.Wim Anker schreef: ↑28 sep 2024, 21:04Dat die overeenkomst niet wordt gezien geeft precies de oppervlakkigheid aan. Ik woon er niet maar als er wolven op mijn werf zouden komen wordt er geschoten als ik de kans krijg.huisman schreef: ↑28 sep 2024, 16:48Ik zie de overeenkomst niet met doornen en distelen. Denk dat onze doorgefokte koe minder met de schepping te maken heeft dan de wolf.Wim Anker schreef: ↑28 sep 2024, 16:28Tja.. als het verschil tussen (soms gevaarlijke) dieren die aangewend worden om in eten (levensonderhoud) te voorzien en wilde dieren (die vergelijkbaar zijn met doornen en distelen) niet wordt begrepen houdt het wel op.huisman schreef: ↑28 sep 2024, 14:03
https://www.rd.nl/artikel/1079242
En maar blijven volhouden dat het wel meevalt met die stieren.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
-
Hoort een christen niet de overheid te gehoorzamen?Wim Anker schreef: ↑28 sep 2024, 21:04Dat die overeenkomst niet wordt gezien geeft precies de oppervlakkigheid aan. Ik woon er niet maar als er wolven op mijn werf zouden komen wordt er geschoten als ik de kans krijg.huisman schreef: ↑28 sep 2024, 16:48Ik zie de overeenkomst niet met doornen en distelen. Denk dat onze doorgefokte koe minder met de schepping te maken heeft dan de wolf.Wim Anker schreef: ↑28 sep 2024, 16:28Tja.. als het verschil tussen (soms gevaarlijke) dieren die aangewend worden om in eten (levensonderhoud) te voorzien en wilde dieren (die vergelijkbaar zijn met doornen en distelen) niet wordt begrepen houdt het wel op.huisman schreef: ↑28 sep 2024, 14:03
https://www.rd.nl/artikel/1079242
En maar blijven volhouden dat het wel meevalt met die stieren.
Nou ik denk dat als je de wolf dood schiet op jou eigen terein waar kinderen zijn je niet verkeerd doet als hij met aanvallen dreigt. David dode ook een leeuw een en beer. Simsom versloeg ook een leeuw zonder toestemming van de overheid. Is allemaal lekker redeneren zo. Ik wil wel eens wat je zelf doe in zo'n situatie. Het blijft gewoon een roofdier die niet met kissst verjaagd als het erop aankomt. Een ja er lopen er hier genoeg waar ik woon. Ook zelf van dicht bij gezien en mee gemaakt.MGG schreef: ↑28 sep 2024, 21:40Hoort een christen niet de overheid te gehoorzamen?Wim Anker schreef: ↑28 sep 2024, 21:04Dat die overeenkomst niet wordt gezien geeft precies de oppervlakkigheid aan. Ik woon er niet maar als er wolven op mijn werf zouden komen wordt er geschoten als ik de kans krijg.
Hier een uitgebreider artikel over dit gebeuren. De pony was van de broer van iemand die ik ken.
https://www.gelderlander.nl/ede/opeens- ... ~a2d0e3ce/
https://www.gelderlander.nl/ede/opeens- ... ~a2d0e3ce/
Tja, dat heb je hé. Ik zing ook uit volle borst.MGG schreef: ↑28 sep 2024, 21:40Hoort een christen niet de overheid te gehoorzamen?Wim Anker schreef: ↑28 sep 2024, 21:04Dat die overeenkomst niet wordt gezien geeft precies de oppervlakkigheid aan. Ik woon er niet maar als er wolven op mijn werf zouden komen wordt er geschoten als ik de kans krijg.
Er zal wel eerst weer ergens een drama zich moeten voltrekken en dan past "luistert" men.Bonny schreef: ↑28 sep 2024, 20:59 Prachtig, zo'n wolf. Nu is het een pony, straks een klein kind. Dat zou goed zijn. Dan is de acceptatie van de wolf ook voor het randstedelijk deel van de bevolking hopelijk snel voorbij.
18 miljoen mensen wonen en werken in deze kleine Rijndelta en dan zulke beesten hierheen halen. Völlig wahnsinn.
Put dempen- verdronken kalf.... zoiets
-
Kinderen en met aanvallen dreigt, voeg je zelf aan de casus toe. In dat geval is doodschieten een geoorloofde vorm van zelfverdediging.CvD schreef: ↑28 sep 2024, 21:53Nou ik denk dat als je de wolf dood schiet op jou eigen terein waar kinderen zijn je niet verkeerd doet als hij met aanvallen dreigt. David dode ook een leeuw een en beer. Simsom versloeg ook een leeuw zonder toestemming van de overheid. Is allemaal lekker redeneren zo. Ik wil wel eens wat je zelf doe in zo'n situatie. Het blijft gewoon een roofdier die niet met kissst verjaagd als het erop aankomt. Een ja er lopen er hier genoeg waar ik woon. Ook zelf van dicht bij gezien en mee gemaakt.MGG schreef: ↑28 sep 2024, 21:40Hoort een christen niet de overheid te gehoorzamen?
De situatie van David en Simsom is ook niet vergelijkbaar. Iets zonder toestemming van de overheid doen is totaal anders dan bewust ongeoorloofd de wet overtreden.
Ik de door jouw geschetste situatie zal ik als ik mijn wapen bij de hand heb schieten. Voorlopig is de kans dat ik ons tegen inbrekers moet verdedigen een stuk realistischer.
Jij wil alle 104-124 wolven doodschieten? Vind dit angst zaaien echt niet kunnen. Nogmaals, de wolf is al 40 jaar aan een opmars bezig en er is in heel Europa in deze 40 jaar geen dodelijk incident geweest. Dat zijn de feiten.Terri schreef: ↑28 sep 2024, 22:23Er zal wel eerst weer ergens een drama zich moeten voltrekken en dan past "luistert" men.Bonny schreef: ↑28 sep 2024, 20:59 Prachtig, zo'n wolf. Nu is het een pony, straks een klein kind. Dat zou goed zijn. Dan is de acceptatie van de wolf ook voor het randstedelijk deel van de bevolking hopelijk snel voorbij.
https://www.bij12.nl/actueel/nederland- ... enroedels/
Misschien zou je eens wat meer NIVEA moeten hanteren.huisman schreef: ↑28 sep 2024, 22:38Jij wil alle 104-124 wolven doodschieten? Vind dit angst zaaien echt niet kunnen. Nogmaals, de wolf is al 40 jaar aan een opmars bezig en er is in heel Europa in deze 40 jaar geen dodelijk incident geweest. Dat zijn de feiten.Terri schreef: ↑28 sep 2024, 22:23Er zal wel eerst weer ergens een drama zich moeten voltrekken en dan past "luistert" men.Bonny schreef: ↑28 sep 2024, 20:59 Prachtig, zo'n wolf. Nu is het een pony, straks een klein kind. Dat zou goed zijn. Dan is de acceptatie van de wolf ook voor het randstedelijk deel van de bevolking hopelijk snel voorbij.
Want je leest regelmatig dingen in mensen hun postings die er helemaal niet staan en die ga je dan bestrijden.
Wat is dan jouw oplossing? De helft doodschieten?Terri schreef: ↑28 sep 2024, 22:42Misschien zou je eens wat meer NIVEA moeten hanteren.huisman schreef: ↑28 sep 2024, 22:38Jij wil alle 104-124 wolven doodschieten? Vind dit angst zaaien echt niet kunnen. Nogmaals, de wolf is al 40 jaar aan een opmars bezig en er is in heel Europa in deze 40 jaar geen dodelijk incident geweest. Dat zijn de feiten.Terri schreef: ↑28 sep 2024, 22:23Er zal wel eerst weer ergens een drama zich moeten voltrekken en dan past "luistert" men.Bonny schreef: ↑28 sep 2024, 20:59 Prachtig, zo'n wolf. Nu is het een pony, straks een klein kind. Dat zou goed zijn. Dan is de acceptatie van de wolf ook voor het randstedelijk deel van de bevolking hopelijk snel voorbij.
Want je leest regelmatig dingen in mensen hun postings die er helemaal niet staan en die ga je dan bestrijden.
Toch is het vreemd. De andere pony is blijven leven. Ik heb ook wel eens gehoord dat ze alle dieren doodbijten maar niets eten. Zo is het met deze wolf kennelijk niet.
Dat kan verschillende oorzaken hebben. Een wolf doodt niet perse om te eten, veelal omdat ze het gewoon leuk vinden, jachtinstinct, vergelijk het met een kat die speelt met een muis of een stukje wol.
Als dieren in paniek raken, zoals schapen, gaat de wolf er juist meer doden, dat vind hij namelijk leuk.
Maar hij dood niet alle dieren, zeker niet, als hij genoeg "gespeeld" heeft, is hij ook zo weer vertrokken.
Daar komt bij dat dit blijkbaar in de ochtend was, wellicht betrapt en ervandoor gegaan.
Het aantal gedode dieren door de wolf loopt in de duizenden met tonnen aan schade. Wat mij betreft mogen er zeker maatregelen komen.
Daar komt ook bij dat de wolf steeds minder schuw wordt en dat kan zeker voor gevaarlijke situaties zorgen in een dichtbevolkt gebied waar de wolf amper de ruimte heeft.
Wat de beste maatregelen zijn, weet ik niet. Wat mij betreft verdrijven uit Nederland.
-
Dit geintje heeft zich dus hemelsbreed op 1,5 kilometer bij ons vandaan gespeeld, grappig is anders. Dacht dat de deskundigen zeiden dat het een schuw dier was die in principe in de bossen bleef en contact met mensen zoveel mogelijk vermijdt, veel van te zien... Huisman zegt dat er ruim 100 wolven zijn op dit moment, ik denk dat dat laag is ingeschat maar we weten het nooit precies natuurlijk. Dit voorjaar zijn er 55 bijgekomen volgens BIJ12, als die trend zich doorzet zit je over een paar jaar op ruim 300 wolven. Nu komt die dus al het bos uit overdag, hoe gaat dat als er zoveel zijn en het wild in het bos te weinig wordt om zoveel dieren te voeden/plezieren? Want de meeste beesten die die aanvalt eet die namelijk helemaal niet op, voor zijn voeding hoeft die niet zoveel aan te vallen.
Afgelopen voorjaar waren we op vakantie in Normandië, daar weten ze wel raad met wolven die teveel uit de bossen komen, de vuurbuks maakt er korte metten mee. Dat gaat in deze omgeving ook gebeuren of het gebeurt al. Dat beest zijn gang laten gaan is wachten op ernstige problemen. Ik weet wel dat uit de cijfers blijkt dat het aantal aanvallen op mensen meevalt, ik weet ook dat het afschotverbod op de wolf in geheel Europa met voeten getreden wordt en dat de Veluwe echt wat anders is als de uitgestrekte bossen in andere delen van Europa.
In Zweden zijn vorig jaar 54 wolven doodgeschoten op een populatie van 460 wolven in een land wat 11 keer groter is als Nederland. https://www.nu.nl/buitenland/6250331/zw ... ppers.html
Maar hier moeten we vooral niets doen, ruimte zat...
Afgelopen voorjaar waren we op vakantie in Normandië, daar weten ze wel raad met wolven die teveel uit de bossen komen, de vuurbuks maakt er korte metten mee. Dat gaat in deze omgeving ook gebeuren of het gebeurt al. Dat beest zijn gang laten gaan is wachten op ernstige problemen. Ik weet wel dat uit de cijfers blijkt dat het aantal aanvallen op mensen meevalt, ik weet ook dat het afschotverbod op de wolf in geheel Europa met voeten getreden wordt en dat de Veluwe echt wat anders is als de uitgestrekte bossen in andere delen van Europa.
In Zweden zijn vorig jaar 54 wolven doodgeschoten op een populatie van 460 wolven in een land wat 11 keer groter is als Nederland. https://www.nu.nl/buitenland/6250331/zw ... ppers.html
Maar hier moeten we vooral niets doen, ruimte zat...
Mooi positief bericht over de wolf. De hele natuur knapt ervan op!
https://www.rd.nl/artikel/1079408
https://www.rd.nl/artikel/1079408