Re: Ruth, reeds een kind van God aan de grens van Moab?
Geplaatst: 09 dec 2020, 17:42
Jij kan nog afwisselen met samanthi en dan kun je het samen doen. Of...Ukkie schreef:Niet iedereen is altijd op het forum aanwezig toch?
Jij kan nog afwisselen met samanthi en dan kun je het samen doen. Of...Ukkie schreef:Niet iedereen is altijd op het forum aanwezig toch?
Ik ben ook benieuwd naar je uitleg hierover.JCM schreef:In de GerGem staat de rechtvaardiging en vergeving altijd aan het einde van de bekering/heilsorde.
In Gods Woord en volgens de reformatoren staat de rechtvaardiging en vergeving aan het begin van de bekering/heilsorde.
Wat is dit nu weer voor insinuatie?Erasmiaan schreef:Jij kan nog afwisselen met samanthi en dan kun je het samen doen. Of...Ukkie schreef:Niet iedereen is altijd op het forum aanwezig toch?
Bedoel u zoiets?Erasmiaan schreef:Jij kan nog afwisselen met samanthi en dan kun je het samen doen. Of...Ukkie schreef:Niet iedereen is altijd op het forum aanwezig toch?
Herkenbaar gedrag inderdaad.Erasmiaan schreef:Jij kan nog afwisselen met samanthi en dan kun je het samen doen. Of...Ukkie schreef:Niet iedereen is altijd op het forum aanwezig toch?
Wat is er hier aan de hand? Word ik belegerd of zo?Nathanaël schreef:Herkenbaar gedrag inderdaad.Erasmiaan schreef:Jij kan nog afwisselen met samanthi en dan kun je het samen doen. Of...Ukkie schreef:Niet iedereen is altijd op het forum aanwezig toch?
Bedankt voor je reactie. Hoewel ik nu kan begrijpen waar u vandaan komt, denk ik dat u sommige dingen verkeerd interpreteert.JCM schreef:
Ik weet dat dit een aloude discussie is, maar deze zaken komen blijkbaar in preken, ook nu nog, naar voren.
Het is jammer dat u alleen ingaat op mijn afkomst en mijn interpretatie, en niet inhoudelijk reageert. Om te zorgen dat een naam niet afleidt van de inhoud, nog een stukje van Calvijn hieronder, ter aanvulling op dit onderwerp.KDD schreef:Bedankt voor je reactie. Hoewel ik nu kan begrijpen waar u vandaan komt, denk ik dat u sommige dingen verkeerd interpreteert.JCM schreef:
Ik weet dat dit een aloude discussie is, maar deze zaken komen blijkbaar in preken, ook nu nog, naar voren.
Afkomt doet zeker mee. Iemand die boos de GerGem verlaten heeft is dan meestal niet positief over de leer uit die kerk omdat ze daarom juist vertrokken zijn.JCM schreef:Het is jammer dat u alleen ingaat op mijn afkomst en mijn interpretatie, en niet inhoudelijk reageert. Om te zorgen dat een naam niet afleidt van de inhoud, nog een stukje van Calvijn hieronder, ter aanvulling op dit onderwerp.KDD schreef:Bedankt voor je reactie. Hoewel ik nu kan begrijpen waar u vandaan komt, denk ik dat u sommige dingen verkeerd interpreteert.JCM schreef:
Ik weet dat dit een aloude discussie is, maar deze zaken komen blijkbaar in preken, ook nu nog, naar voren.
Verklaring van Calvijn bij Lukas 1:73, waaruit ook naar voren komt dat het ware geloof en het ware dienen van God begint met de vergeving van zonden:
Tevens moeten wij voor ogen houden dat hij zegt: ‘Hem zonder vrees te dienen’. Dat wil zeggen, dat wij God alleen met een gerust geweten recht kunnen doen. Want zij die aan onrust ter prooi zijn, die zich angstig afvragen of zij met een verzoenden dan wel met een vertoornden God te doen hebben, of Hij het offer hunner gehoorzaamheid aanneemt of verwerpt; ook zij die tusschen hoop en vrees dobberen, zullen somwijlen zicht angstvallig beijveren om God te dienen, maar zich nooit in oprechtheid en met een vrijwillig hart aan Hem onderwerpen. De vrees en de angst veroorzaken dat zij een afschrik van Hem hebben; en alzoo zouden zij, indien dat mogelijk ware, zijne majesteit liever te niet gedaan zien. Wij weten immers dat geen offer den Heere behaagt, dan dat Hem met een vrijwillig en met een blijmoedig hart gebracht wordt. Zullen derhalve de menschen God in oprechtheid dienen, zoo is het nodig dat allereerst hun kloppend geweten tot rust worde gebracht; gelijk ook David spreekt: Bij U is vergeving, opdat Gij gevreesd wordt (Ps. 130:4). Want door den mensch vrede te schenken en hem vriendelijk tot zicht te nododigen, maakt God, dat hij uit eigen aandrift tot Hem komt, met een vrijwillige begeerte om Hem te dienen. Hieruit wordt door Paulus de waarheid afgeleid dat alles zonde is wat zonder geloof verricht wordt, Rom 14:23.
Nogmaals, maar hoe rijm je dit met Joh. 6:53? Wat is dan 'eten van het vlees van Christus' en 'drinken van het bloed van Christus'? Zie ook de kantt. SV.Rh1990 schreef:Maar vind je dan ook dat Smytegeldt dan maar beter niet het gekrookte riet had moeten schrijven? Lees daar niet veel over een begin dat gelijk over de rechtvaardiging gaat.