Ik zou het haar niet nadoen

Ik vind 1 x in de 2 weken de vloeren (marmer bij 1 gezin) goed stofzuigen en dweilen al een hele klus!
En bij een ander gezin het gehele huis laminaat (2 verdiepingen)
Bij mezelf doe ik alles in etappes

Dweil jij nog?Orchidee schreef:Wowww @DDD, idd respect en een diepe buiging voor die hulp!
Ik vind 1 x in de 2 weken de vloeren (marmer bij 1 gezin) goed stofzuigen en dweilen al een hele klus!
Bij mezelf doe ik alles in etappes
Ik heb geen doekjes, ik heb de duster. En daar doe ik eindeloos lang mee. Dus produceer ik geen afvalberg doekjes.Dodo schreef:Ik gebruik een mop. Bevalt prima. Ik heb wel eens een oogje gewaagd aan de Swiffer, maar ze draaien je een poot uit met die doekjes, en je produceert er een bérg afval mee.
Dan moet ik nog eens bij de Blokker gaan kijken, dat klinkt wel interessant.Mara schreef:Ik heb geen doekjes, ik heb de duster. En daar doe ik eindeloos lang mee. Dus produceer ik geen afvalberg doekjes.Dodo schreef:Ik gebruik een mop. Bevalt prima. Ik heb wel eens een oogje gewaagd aan de Swiffer, maar ze draaien je een poot uit met die doekjes, en je produceert er een bérg afval mee.![]()
Een mop wordt vies, omdat je die niet kunt uitwassen, i.t.t. die l.h. wissers. Die gaan de wasmachine in.
Ik dweil niet op m'n knietjes hoorMara schreef:Dweil jij nog?Orchidee schreef:Wowww @DDD, idd respect en een diepe buiging voor die hulp!
Bij mezelf doe ik alles in etappes![]()
Ik heb al jaren geen dweil meer in huis.
Ik heb een swiffer aan de stok voor de stofwolkjes en een Leifheit vloerwisser, met pers, zodat ik niet met mijn handen in het hete sop hoef.
Ja hoor ik was mijn mop wel.Mara schreef:Ik heb geen doekjes, ik heb de duster. En daar doe ik eindeloos lang mee. Dus produceer ik geen afvalberg doekjes.Dodo schreef:Ik gebruik een mop. Bevalt prima. Ik heb wel eens een oogje gewaagd aan de Swiffer, maar ze draaien je een poot uit met die doekjes, en je produceert er een bérg afval mee.![]()
Een mop wordt vies, omdat je die niet kunt uitwassen, i.t.t. die l.h. wissers. Die gaan de wasmachine in.
Ja hoor ik was mijn mop wel.Mara schreef:Ik heb geen doekjes, ik heb de duster. En daar doe ik eindeloos lang mee. Dus produceer ik geen afvalberg doekjes.Dodo schreef:Ik gebruik een mop. Bevalt prima. Ik heb wel eens een oogje gewaagd aan de Swiffer, maar ze draaien je een poot uit met die doekjes, en je produceert er een bérg afval mee.![]()
oh kan die op 60?Bertiel schreef:ik heb al jaren de dweil op stok van Leifheit.
Kan op 60 graden in de wasmachine.
ideaal en niet duur
Deze DodoDodo schreef:Dan moet ik nog eens bij de Blokker gaan kijken, dat klinkt wel interessant.Mara schreef:Ik heb geen doekjes, ik heb de duster. En daar doe ik eindeloos lang mee. Dus produceer ik geen afvalberg doekjes.Dodo schreef:Ik gebruik een mop. Bevalt prima. Ik heb wel eens een oogje gewaagd aan de Swiffer, maar ze draaien je een poot uit met die doekjes, en je produceert er een bérg afval mee.![]()
Vroeger dweilde ik gewoon op mijn knietjes, maar toen ik van de orthopeed hoorde dat dit heel slecht is, heb ik maar een stok aangeschaft.Orchidee schreef:Ik dweil niet op m'n knietjes hoor
En wringen en uitspoelen doe ik ook niet meer.
Wij hebben een geoliede vloer op alle verdiepingen. Qua werk valt het best mee. Beneden hebben wij de vloer nu 2x geolied in 12 jaar en boven 1x. Nauwelijks slijtplekkenAmbtenaar schreef:Klopt, wij hebben zijdeglans gelakt eiken. Oliën vonden wij te arbeidsintensief.Dodo schreef:Ik weet niet of het minder mooi is. Je hebt verschillende mates van glans bij een gelakte vloer. Het hoeft niet altijd hoogglans te zijn.
Ik vond het een bijzonder praktische vloer. Ik heb er nog wel eens heimwee naar... (nu heb ik slecht gelegd marmer).
Hé dat is super, wij hebben tegels, ze lagen erin toen we er 34 jaar kwamen wonen, en ziet er ook nog prima uit.merel schreef:Wij hebben een geoliede vloer op alle verdiepingen. Qua werk valt het best mee. Beneden hebben wij de vloer nu 2x geolied in 12 jaar en boven 1x. Nauwelijks slijtplekkenAmbtenaar schreef:Klopt, wij hebben zijdeglans gelakt eiken. Oliën vonden wij te arbeidsintensief.Dodo schreef:Ik weet niet of het minder mooi is. Je hebt verschillende mates van glans bij een gelakte vloer. Het hoeft niet altijd hoogglans te zijn.
Ik vond het een bijzonder praktische vloer. Ik heb er nog wel eens heimwee naar... (nu heb ik slecht gelegd marmer).
De parketteur gaf aan dat een geoliede vloer eigenlijk ieder jaar in de olie moet zetten.merel schreef: Wij hebben een geoliede vloer op alle verdiepingen. Qua werk valt het best mee. Beneden hebben wij de vloer nu 2x geolied in 12 jaar en boven 1x. Nauwelijks slijtplekken