Ik ben ook helemaal tevreden met m'n ouderwetse mobieltje. Wil echt geen smartphone; veel te onrustig!Mara schreef:Die heb ik.eilander schreef: Het zou voor ons niet verkeerd zijn om terug te gaan naar de basis: een telefoon is om te bellen of te SMS-en. Levert in elk geval rust op.![]()
Ik wil bereikbaar kunnen zijn voor man en kinderen en als ik onderweg ben dat ik bij pech of i.d. iemand kan bellen.
Ik gebruikte mijn smartphone zo weinig. De batterij liep heel snel leeg, het bleek een onding te zijn.
Toen heb ik mijn ouwetje weer gepakt, helemaal blij mee.![]()
Ik kan er alleen mee smsen.
Ik geef mijn mobiele nummer alleen aan mensen (gezinsleden, huisarts) wanneer het echt noodzakelijk is dus.
Eerst werd ik wat meewarig aangekeken, maar tegenwoordig krijg ik juist positieve reacties "tjoh, lekker rustig zeg, jij wordt niet steeds afgeleid door dat ding".
Smartphone: welke leeftijd?
Re: Smartphone: welke leeftijd?
- Johann Gottfried Walther
Hier ook een ouderwetse mobiele telefoon. Kan bellen en SMSen en vind ik genoeg. Voor internet is er een computer.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Smartphone is ontzettend handig. Zeker in het werk zou ik niet meer zonder kunnen denk ik. Privé wel, maar het blijft super handig.
Vraagje ( ben echt een ... Op dit gebied)
Kan er ook op een gewone mobiele telefoon (pre paid) gebruik worden gemaakt van whatsapp?
Overigens heb van kliksafe een heel handige app met filter voor mobiele apparaten..

Kan er ook op een gewone mobiele telefoon (pre paid) gebruik worden gemaakt van whatsapp?
Overigens heb van kliksafe een heel handige app met filter voor mobiele apparaten..
Ja hoor. Als het een Smartphone is die via het wifi kan. Of zonder wifi het internet op. Maar dat is vrij duur met prepaid.
Ik bedoelde gewoon een simpele mobiel... Met de mogelijkheid tot WiFi?ejvl schreef:Ja hoor. Als het een Smartphone is die via het wifi kan. Of zonder wifi het internet op. Maar dat is vrij duur met prepaid.
of je daarmee kan whatsappen. Dus zonder alle andere "extra's" die een smartphone heeft.
Dus alleen bellen, whatsappen etc. En geen www toestanden...
Of dat dus kan...
Nee je kan niet wattsappen met een simpele telefoon.
Daarom heb ik een smartphone
Daarom heb ik een smartphone

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Nee. Dat kan niet. Bovendien kan de app van Kliksafe wel "www" filteren maar niet de berichten via "Whats app".........Sheba schreef:Ik bedoelde gewoon een simpele mobiel... Met de mogelijkheid tot WiFi?ejvl schreef:Ja hoor. Als het een Smartphone is die via het wifi kan. Of zonder wifi het internet op. Maar dat is vrij duur met prepaid.
of je daarmee kan whatsappen. Dus zonder alle andere "extra's" die een smartphone heeft.
Of dat dus kan...
Vandaag gehoord: iemand had tegen mijn broer verwonderd uitgeroepen: Ik wist niet dat er nog mensen waren die niet whatsappen! Dat was dan in Drenthe, maar ik weet hier ter plaatse nog wel adressen waar heel de computer zijn intrede nog niet heeft gedaan. En (wonderlijk!) bij doorgaans de meest wijze mensen...
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Whatsapp kan je helemaal niet filteren op mobiele apparaten?Wim Anker schreef:Nee. Dat kan niet. Bovendien kan de app van Kliksafe wel "www" filteren maar niet de berichten via "Whats app".........Sheba schreef:Ik bedoelde gewoon een simpele mobiel... Met de mogelijkheid tot WiFi?ejvl schreef:Ja hoor. Als het een Smartphone is die via het wifi kan. Of zonder wifi het internet op. Maar dat is vrij duur met prepaid.
Of dat dus kan...

Ik dacht dat whatsapp alleen geschreven tekstberichten waren. En geen andere dingen.

We dachten wel aan meelezen. De eerste periode... En het gesprek erover openhouden. Ik krijg een beetje de indruk dat er bijna alleen nog via whatsapp wordt gecommuniceerd door jongeren.( in zoverre je van echte communicatie kan spreken...) En bijna niet meer met de telefoon.
Maar misschien valt dat wel mee?
Wat is een simpele mobiel Sheba? Op een oude Symbian Nokia kan bijvoorbeeld ook WhatsApp draaien. Afhankelijk welke mobiel je hebt.
Jongeren communiceren voornamelijk via messenger, WhatsApp, instagram, snapshat, Facebook e.d via tekst en afbeeldingen. Ouderwets bellen gebeurt een stuk minder
Jongeren communiceren voornamelijk via messenger, WhatsApp, instagram, snapshat, Facebook e.d via tekst en afbeeldingen. Ouderwets bellen gebeurt een stuk minder
En via FB. Ik denk dat het niet meevalt, als je het zo vraagt.Sheba schreef: Ik krijg een beetje de indruk dat er bijna alleen nog via whatsapp wordt gecommuniceerd door jongeren.( in zoverre je van echte communicatie kan spreken...) En bijna niet meer met de telefoon.
Maar misschien valt dat wel mee?

Ze komen hun bed uit en als eerste checken ze hun berichten.
Totdat ze hun bed in gaan.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
FB is alweer achterhaald, begreep ikMara schreef:En via FB. Ik denk dat het niet meevalt, als je het zo vraagt.Sheba schreef: Ik krijg een beetje de indruk dat er bijna alleen nog via whatsapp wordt gecommuniceerd door jongeren.( in zoverre je van echte communicatie kan spreken...) En bijna niet meer met de telefoon.
Maar misschien valt dat wel mee?![]()
Ze komen hun bed uit en als eerste checken ze hun berichten.
Totdat ze hun bed in gaan.

Ik dacht dus dat er via whatsapp geen ongewenste filmpjes etc. Binnen konden komen.
En als de mobiel beneden blijft, net als die van ons... Wordt er niet direct gecheckt. Zo ook bij het naar bed gaan.
Net zo dat er aan tafel mobiel vrij wordt gegeten.
Met simpele mobiel bedoel ik dus alleen pre paid bellen en eventueel ook whatsappen. Maar whatsappen omvat meer dan tekst alleen?ejvl schreef:Wat is een simpele mobiel Sheba? Op een oude Symbian Nokia kan bijvoorbeeld ook WhatsApp draaien. Afhankelijk welke mobiel je hebt.
Pfff, ik begin die ouderinitiatieven wel te waarderen geloof ik.
Sms'en doet de jeugd niet meer, liefst alleen appen, evt. bellen.
Verder gaat er veel rond op Instagram en nog op Facebook.
Ik heb geen andere ouders nodig, heb genoeg aan mezelf
Verder gaat er veel rond op Instagram en nog op Facebook.
Ik heb geen andere ouders nodig, heb genoeg aan mezelf

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!