Hoezo niet? Wil je zeggen dat een veronderstelde wedergeboorte Bijbels is?Afgewezen schreef:Nee Tiberius, daar kom je niet mee weg. En dat weet je heel goed.Tiberius schreef:De Bijbel.ZWP schreef:Wie bepaalt dan wat bijbels is?Tiberius schreef:Ik haalde twee uitdrukkingen door elkaar. Het moet zijn:
> Is het antwoord niet bijbels ...
Of:
> Is het antwoord naar mijn mening niet goed ...
Ambtsdragers gehoorzamen of niet?
Re: Ambtsdragers gehoorzamen of niet? (uit: Voorsteltopic)
Ik niet, maar een ander wel. Nou, ga er maar aan staan. Allebei de Bijbel in de hand.Tiberius schreef:Hoezo niet? Wil je zeggen dat een veronderstelde wedergeboorte Bijbels is?Afgewezen schreef:Nee Tiberius, daar kom je niet mee weg. En dat weet je heel goed.
Tiberius schreef:De Bijbel.ZWP schreef:Wie bepaalt dan wat bijbels is?Tiberius schreef:Ik haalde twee uitdrukkingen door elkaar. Het moet zijn:
> Is het antwoord niet bijbels ...
Of:
> Is het antwoord naar mijn mening niet goed ...

Je weet dat honderden christelijke denominaties zijn die zich op de Bijbel beroepen?
Zie: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Ch ... ominations
Dat is meer een wensen dan een dadelijk geloven.Afgewezen schreef:Ik niet, maar een ander wel.Tiberius schreef:Hoezo niet? Wil je zeggen dat een veronderstelde wedergeboorte Bijbels is?Afgewezen schreef:Nee Tiberius, daar kom je niet mee weg. En dat weet je heel goed.
Dan zou je de belijdenisgeschriften erbij kunnen halen.Afgewezen schreef:Nou, ga er maar aan staan. Allebei de Bijbel in de hand.
Enz. enz. enz... Tiberius, geef nu gewoon eerlijk toe dat ook jij jouw mening stelt tegenover die van anderen. Daar hebben we meer aan dan aan dit getouwtrek.Tiberius schreef:Dan zou je de belijdenisgeschriften erbij kunnen halen.Afgewezen schreef:Ik niet, maar een ander wel. Nou, ga er maar aan staan. Allebei de Bijbel in de hand.
Laatst gewijzigd door Afgewezen op 21 jan 2011, 14:42, 1 keer totaal gewijzigd.
- Bert Mulder
- Contacteer:
dus je hebt geen zin om naar Gods Woord te wandelen....Afgewezen schreef:Neu. Daar heb ik geen zin in.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Zo mag jij het zien.Bert Mulder schreef:dus je hebt geen zin om naar Gods Woord te wandelen....Afgewezen schreef:Neu. Daar heb ik geen zin in.

- JolandaOudshoorn
Afgewezen heeft hier wel een punt. Er zijn nog heel veel dingen (zeg maar die niet in de apostolische geloofsbelijdenis verwoord worden) waar eigenlijk alleen eigen mening telt. Anders hadden we niet zoveel verschillende kerken.Afgewezen schreef:Enz. enz. enz... Tiberius, geef nu gewoon eerlijk toe dat ook jij jouw mening stelt tegenover die van anderen. Daar hebben we meer aan dan aan dit getouwtrek.Tiberius schreef:Dan zou je de belijdenisgeschriften erbij kunnen halen.Afgewezen schreef:Ik niet, maar een ander wel. Nou, ga er maar aan staan. Allebei de Bijbel in de hand.
En ja... dan wordt het lastig......
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Zo mag jij het zien.Afgewezen schreef:Enz. enz. enz... Tiberius, geef nu gewoon eerlijk toe dat ook jij jouw mening stelt tegenover die van anderen. Daar hebben we meer aan dan aan dit getouwtrek.Tiberius schreef:Dan zou je de belijdenisgeschriften erbij kunnen halen.Afgewezen schreef:Ik niet, maar een ander wel. Nou, ga er maar aan staan. Allebei de Bijbel in de hand.
Zijn we met een serieuze discussie bezig of gaat het je erom punten te scoren?Tiberius schreef:Zo mag jij het zien.Afgewezen schreef:Enz. enz. enz... Tiberius, geef nu gewoon eerlijk toe dat ook jij jouw mening stelt tegenover die van anderen. Daar hebben we meer aan dan aan dit getouwtrek.Tiberius schreef:Dan zou je de belijdenisgeschriften erbij kunnen halen.Afgewezen schreef:Ik niet, maar een ander wel. Nou, ga er maar aan staan. Allebei de Bijbel in de hand.
Ik hoop dat je het ook zelf inziet?Tiberius schreef:Zo mag jij het zien.Afgewezen schreef:Enz. enz. enz... Tiberius, geef nu gewoon eerlijk toe dat ook jij jouw mening stelt tegenover die van anderen. Daar hebben we meer aan dan aan dit getouwtrek.Tiberius schreef:Dan zou je de belijdenisgeschriften erbij kunnen halen.Afgewezen schreef:Ik niet, maar een ander wel. Nou, ga er maar aan staan. Allebei de Bijbel in de hand.

Zoals je het nu stelt, lijkt het of jouw mening en die van de mensen in jouw kerkverband zijn exact conform de Bijbel en de belijdenisgeschriften en alle andere kerken op deze wereld lezen de Bijbel verkeerd, hebben verkeerde belijdenisgeschriften of interpreteren deze verkeerd? Klinkt op z'n minst hoogmoedig, en in ieder geval behoorlijk arrogant. Correct me if I'm wrong.
Laatst gewijzigd door ZWP op 21 jan 2011, 14:52, 1 keer totaal gewijzigd.
- Bert Mulder
- Contacteer:
en als Christus, met eerbied gesproken, dan dezelfde mentaliteit gehad had?Afgewezen schreef:Zo mag jij het zien.
Dat Hij er geen zin in had, omdat het teveel van Zijn energie kostte?
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
- JolandaOudshoorn
Even terug naar de kern:
mag je een predikant als gewoon gemeentelid direct aanspreken over iets uit de prediking?
mag je als gemeentelid een kerkeraadslid aanspreken en/of wijzen op fouten?
Wat mij betreft wel.
mag je een predikant als gewoon gemeentelid direct aanspreken over iets uit de prediking?
Wat mij betreft wel.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Ik heb mijn antwoord inmiddels aangepast. Christus heeft ons geleerd dat wie een toren wil bouwen, eerst de kosten moet overrekenen.Bert Mulder schreef:en als Christus, met eerbied gesproken, dan dezelfde mentaliteit gehad had?Afgewezen schreef:Zo mag jij het zien.
Dat Hij er geen zin in had, omdat het teveel van Zijn energie kostte?
Laatst gewijzigd door Afgewezen op 21 jan 2011, 14:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat mij betreft ook.JolandaOudshoorn schreef:Even terug naar de kern:
Wat mij betreft wel.