Gereformeerde Gemeenten
-
- Verbannen
Re: Gereformeerde Gemeenten
Eerlijk gezegd: Als ik in het curatorium zou zitten en zou weten dat iemand bij een afwijzing op zo'n manier de was buitenhangt, zou ik hem ook afwijzen. Niet omdat ik persé twijfel aan de roeping van zo iemand, maar omdat het eigen huis met zo iemand niet goed gebouwd kan worden.
Laatst gewijzigd door grote gerrit op 09 feb 2021, 17:00, 1 keer totaal gewijzigd.
We hebben weer een troll op het forum, leuk!
Onzin Erkinees, het is toch knetter-speculatief zoals het geplaatst is. Natuurlijk zint me het ge-emmer over de GG meestal niet maar nu is het helemaal onzin op basis van een posting vanuit Refoweb. Dat vind ik minimaal ter discussie moeten staan.Erskinees schreef:Come on, Pierre. Er zijn bij mijn weten 4 kerkverbanden met een soort curatorium (CGK, GG, GGiN en OGGiN) waarbij de CGK afvalt omdat de vraag daar duidelijk niet over gaat. Dan blijft de GG als grootste kerkverband over. Dan mag daar toch best in dit topic over gediscussieerd worden? Als het je niet zint kun je overigens gewoon niet reageren.
Jammer dat er blijkbaar inhoudelijk geen feedback gegeven wordt.johannes schreef:https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/28 ... afgewezen/
Dit zou iemand kunnen zijn die bij de GG is afgewezen.
Ongelofelijk hoe kil het gaat, geen echt gesprek maar wel een oordeel moeten geven aan iemands roeping.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Pierre heeft helemaal gelijk. Dit is puur speculeren. Dit klinkt als: een van de caissières heeft me uitgescholden, wie weten we niet, maar het zal de dikste wel zijn want die heeft de grootste keelErskinees schreef:Come on, Pierre. Er zijn bij mijn weten 4 kerkverbanden met een soort curatorium (CGK, GG, GGiN en OGGiN) waarbij de CGK afvalt omdat de vraag daar duidelijk niet over gaat. Dan blijft de GG als grootste kerkverband over. Dan mag daar toch best in dit topic over gediscussieerd worden? Als het je niet zint kun je overigens gewoon niet reageren.
Jammer dat er blijkbaar inhoudelijk geen feedback gegeven wordt.johannes schreef:https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/28 ... afgewezen/
Ongelofelijk hoe kil het gaat, geen echt gesprek maar wel een oordeel moeten geven aan iemands roeping.

Ik heb dit al eens eerder geplaatst. Maar in het kader van het betrouwbare bericht op Refoweb pleit ik voor:
- Een Deputaatschap Theologische School: deze beheert het curriculum en onderhoudt het contact met de docenten. Deze kan ook eventuele voorstellen aan de GS doen voor het aanstellen van docenten.
- Een curatoriumvergadering: Deze is samengesteld met 2 of 3 leden uit het bovenstaande deputaatschap voor de continuïteit. De overige leden rouleren per classis of PS.
- De docenten zijn niet bij de vergadering aanwezig als adviseurs. De docenten hebben al een vrij bepalende functie. De niet-roulerende leden kunnen alsnog zorgen voor continuïteit, evenwicht en evenredigheid.
Dit kan zorgen voor meer evenwicht en meer draagvlak onder de kerkleden.[/quote]
- Een Deputaatschap Theologische School: deze beheert het curriculum en onderhoudt het contact met de docenten. Deze kan ook eventuele voorstellen aan de GS doen voor het aanstellen van docenten.
- Een curatoriumvergadering: Deze is samengesteld met 2 of 3 leden uit het bovenstaande deputaatschap voor de continuïteit. De overige leden rouleren per classis of PS.
- De docenten zijn niet bij de vergadering aanwezig als adviseurs. De docenten hebben al een vrij bepalende functie. De niet-roulerende leden kunnen alsnog zorgen voor continuïteit, evenwicht en evenredigheid.
Dit kan zorgen voor meer evenwicht en meer draagvlak onder de kerkleden.[/quote]
Ik twijfel eerlijk gezegd aan de authenticiteit van deze vraag en het antwoord.Erskinees schreef:Come on, Pierre. Er zijn bij mijn weten 4 kerkverbanden met een soort curatorium (CGK, GG, GGiN en OGGiN) waarbij de CGK afvalt omdat de vraag daar duidelijk niet over gaat. Dan blijft de GG als grootste kerkverband over. Dan mag daar toch best in dit topic over gediscussieerd worden? Als het je niet zint kun je overigens gewoon niet reageren.
Het vreemde vind ik dat de vraagsteller deze vraag in het openbaar aan een predikant op Refoweb vraagt, en niet aan zijn eigen predikant of consulent.
Verder is de timing bijzonder: zo’n vraag zou je eind mei, begin juni verwachten, niet nu.
Los van de vraag of het wel een oprecht verhaal is, want daar ga ik niet over: ik vind de laatste alinea van het antwoord echt slecht. Ik zou juist zeggen: 'niets doen en afwachten'. Als het Gods werk is, is het ook Zijn zaak! Dus dan zal Hij zelf een weg banen, dat is zo zeker als wat.
Natuurlijk laat dat onverlet dat het andere advies wel waar is: kijk ook of de Heere niet iets anders bedoelt, bv. als evangelist. Ook daarin kan de weg gebaand worden.
Of moet deze persoon ook onderzoeken of hij het wel bij het rechte eind heeft? Ik ken meerdere verhalen van mensen die toch echt een roeping ervaren hadden, maar waar uit de uitkomst bleek dat ze zich toch vergist hadden. Eén van hen is overleden, de ander is oud en gebrekkig.
Natuurlijk laat dat onverlet dat het andere advies wel waar is: kijk ook of de Heere niet iets anders bedoelt, bv. als evangelist. Ook daarin kan de weg gebaand worden.
Of moet deze persoon ook onderzoeken of hij het wel bij het rechte eind heeft? Ik ken meerdere verhalen van mensen die toch echt een roeping ervaren hadden, maar waar uit de uitkomst bleek dat ze zich toch vergist hadden. Eén van hen is overleden, de ander is oud en gebrekkig.
Toch was deze predikant niet onbesproken. http://www.hetgekrookteriet.com/Diverse ... ink_2.html
Nee, maar deze meneer is zelf al helemaal niet van onbesproken gedrag, om over deze boosaardige website maar te zwijgen.
-
- Verbannen
Inderdaad vreemd.Tiberius schreef:Het vreemde vind ik dat de vraagsteller deze vraag in het openbaar aan een predikant op Refoweb vraagt, en niet aan zijn eigen predikant of consulent.
Nou, dat is niet zo vreemd, want het is een groep met een ver bovengemiddelde sociale verwevenheid, waarin zelfstandig nadenken niet wordt aangemoedigd.
Nee, juist nu. Nu speelt de vraag of de vraagsteller dit jaar zich weer aan moet melden of niet.Tiberius schreef:Ik twijfel eerlijk gezegd aan de authenticiteit van deze vraag en het antwoord.Erskinees schreef:Come on, Pierre. Er zijn bij mijn weten 4 kerkverbanden met een soort curatorium (CGK, GG, GGiN en OGGiN) waarbij de CGK afvalt omdat de vraag daar duidelijk niet over gaat. Dan blijft de GG als grootste kerkverband over. Dan mag daar toch best in dit topic over gediscussieerd worden? Als het je niet zint kun je overigens gewoon niet reageren.
Het vreemde vind ik dat de vraagsteller deze vraag in het openbaar aan een predikant op Refoweb vraagt, en niet aan zijn eigen predikant of consulent.
Verder is de timing bijzonder: zo’n vraag zou je eind mei, begin juni verwachten, niet nu.
- Niet meer zo actief -
Wat een wantrouwen weer.
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
Dat dit uit jouw mond klinkt vind ik dan weer opmerkelijk!Forummer schreef:Wat een wantrouwen weer.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Forummer schreef:Wat een wantrouwen weer.
Inderdaad van de vraagsteller richting het curatorium.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.