Gereformeerde Gemeenten

DDD

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door DDD »

O, dat gaat over een heel ander interview. Mijn fout. Ik zie nu dat je nog reageerde op Jantje. Zita en ik hadden het over ds. Vreugdenhil.

Ik vond beide interviews de moeite waard. Maar ik heb geen probleem met de verwijzing naar de feiten. Als een gesprek naar verloopt, dan is dat zonder meer van belang. Zo verlopen wel meer gesprekken met deputaatschappen minder fijn. Dat kan gebeuren en het is goed om dat eerlijk te benoemen.
Laatst gewijzigd door DDD op 08 feb 2021, 23:28, 1 keer totaal gewijzigd.
windorgel

Re: RE: Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door windorgel »

DDD schreef:Herzien door misverstand.
Het gaat hier over het interview met ds Dekker.
windorgel

Re: RE: Re: RE: Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door windorgel »

windorgel schreef:
DDD schreef:Herzien door misverstand.
Het gaat hier over het interview met ds Dekker.
Dat was tegelijkAfbeelding
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Reformer schreef:
Zita schreef:
Jantje schreef:
DDD schreef:Volgens mij staat dat er niet meer.

Ik vind het ook een mooi en nuchter interview.
Is dat uit de webversie geknipt?!?!
Dat is toch niet zo moeilijk om te checken? In de huidige onlineversie staat niets over deputaatschap.
Dan heb ik een andere online versie zeker. Ik lees toch echt: ' Het gesprek met enkele deputaten ervoeren we als heel onplezierig.'
In deze https://www.nd.nl/geloof/geloof/1018620 ... et-ouder-w# kan ik dat nog steeds niet vinden.
DDD

Bericht door DDD »

Nee, het gaat om een ander interview, met een andere dominee, in een andere krant.
Reformer

Bericht door Reformer »

Zita schreef:
Reformer schreef:
Zita schreef:
Jantje schreef:Is dat uit de webversie geknipt?!?!
Dat is toch niet zo moeilijk om te checken? In de huidige onlineversie staat niets over deputaatschap.
Dan heb ik een andere online versie zeker. Ik lees toch echt: ' Het gesprek met enkele deputaten ervoeren we als heel onplezierig.'
In deze https://www.nd.nl/geloof/geloof/1018620 ... et-ouder-w# kan ik dat nog steeds niet vinden.
Ik ook niet, maar ik vermoed dat nu de interviews met ds. Maarten Dekker en ds. Cees Vreugdenhil door elkaar worden gehaald. Of staat er in de offline versie van het interview met ds. Vreugdenhil wel iets over een deputaatschap?
En de zaligheid is in geen ander, want er is onder de hemel geen andere Naam onder de mensen gegeven waardoor wij zalig moeten worden.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Ik heb het intussen ook door: in dit interview wordt teleurstelling uit het verleden met deputaten genoemd: https://www.rd.nl/artikel/913274-ds-maa ... -naar-sion. Overigens een mooi en eerlijk verhaal.
DDD

Bericht door DDD »

Het valt mij wel op dat veel mensen slecht teruglezen. Zelfs Zita...

Of er is iets met de forumsoftware, want vroeger kreeg je een melding als er tussenliggende berichten waren.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

DDD schreef:Of er is iets met de forumsoftware, want vroeger kreeg je een melding als er tussenliggende berichten waren.
Misschien zou het handiger zijn als jij eens wat vaker zou citeren. Er zijn mensen die teveel citeren, maar jij doet dat soms te weinig. Alleen een @ zorgt er niet voor dat mensen ook automatisch dat bericht lezen.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
DDD

Bericht door DDD »

Waarom? Als je de naam goed spelt, krijg je een melding.

Los daarvan: de meeste mensen volgen gewoon bepaalde gesprekken, toch?
Marck

Bericht door Marck »

Dank voor de links naar beide interviews! Elk met zijn eigen waarde. Mooi.
Mannetje

Bericht door Mannetje »

DDD schreef:Waarom? Als je de naam goed spelt, krijg je een melding.
Dan heeft nog nooit iemand mijn naam goed gespeld... Die meldingen krijg ik niet, ik gebruik geen tapatalk voor alle duidelijkheid.
- Niet meer zo actief -
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Jantje schreef:
Tiberius schreef:Mooi gesprek met ds. Vreugdenhil in het ND: https://www.nd.nl/geloof/geloof/1018620 ... et-ouder-w
Vertel eens, wat vind je er zo mooi aan?
Het laatste gedeelte:
Nu is het zeker niet zo dat alleen om het behoud van je eigen ziel gaat. Als je Christus kent, begint het pas. De heiliging van het leven, daar gaat het God om. Hoe ouder ik word, hoe meer ik ervaar: wat in de Bijbel staat is de waarheid. Mijn vrouw en ik zijn kwetsbaar, we weten niet hoe veel tijd we nog krijgen, maar onze hoop staat op God, daar was ik vroeger minder mee bezig. Dat begint bij het ouder worden steeds meer te leven.’
Bertiel

Bericht door Bertiel »

de vraag die bij mij binnekomt is, waarom heeft ds Vreugendehil een uitsnede van Goeree-Overflakkee op de kaart van Nederland :quoi

Ik kan me niet voorstellen dat hij daar zo vaak moet preken... of is het omdat het iedere keer dat hij daar moet preken zoeken is :D
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Bertiel schreef:de vraag die bij mij binnekomt is, waarom heeft ds Vreugendehil een uitsnede van Goeree-Overflakkee op de kaart van Nederland :quoi

Ik kan me niet voorstellen dat hij daar zo vaak moet preken... of is het omdat het iedere keer dat hij daar moet preken zoeken is :D
Hij is daar geboren, in Dirksland.
Plaats reactie