Bij JapieBoertje schreef:Vroeguh at je Kingkorn.

Bij JapieBoertje schreef:Vroeguh at je Kingkorn.
Het zijn de jaarlijkse prekenboeken van de Ger. Gem.Dodo schreef:De boeken van De Banier: Uit den schat des Woords, zijn dat bijzondere boeken? Er is een stapel van binnengekomen in onze kringloopwinkel, in goede staat. Zijn ze wat waard?
Het schijnt zelfs dat prekenboeken steeds minder worden gekocht... Als er wat uitkomt zijn het nu meer meditaties, dagboeken of Bijbellezingen. Ik zag dat van ds. Verschuure ook een prekenserie is verschenen, en van onze dominee verschijnt ook ongeveer elke Bijbellezing in boekvorm. Ik vind het zelf best mooi om zo eens een Bijbellezing na te kunnen lezen.Mannetje schreef:Het zijn de jaarlijkse prekenboeken van de Ger. Gem.Dodo schreef:De boeken van De Banier: Uit den schat des Woords, zijn dat bijzondere boeken? Er is een stapel van binnengekomen in onze kringloopwinkel, in goede staat. Zijn ze wat waard?
Ik vermoed dat ze in de kringloopwinkel niet heel hard zullen gaan als ik eerlijk ben, je zou net een verzamelaar moeten treffen.
Ik weet niet of GG Bodegraven ze in de consistorie heeft staan? Je zou eens bij de scriba kunnen vragen.
Nee, die raak je aan de straatstenen niet kwijt.Dodo schreef:De boeken van De Banier: Uit den schat des Woords, zijn dat bijzondere boeken? Er is een stapel van binnengekomen in onze kringloopwinkel, in goede staat. Zijn ze wat waard?
Ik denk dat voor de oude jaargangen nog wel belangstelling kon zijn.Tiberius schreef:Nee, die raak je aan de straatstenen niet kwijt.Dodo schreef:De boeken van De Banier: Uit den schat des Woords, zijn dat bijzondere boeken? Er is een stapel van binnengekomen in onze kringloopwinkel, in goede staat. Zijn ze wat waard?
6 april is er rommelmarkt in Gouda. Daar kan ik ze te koop leggen.Dodo schreef:Ik kan dat wel eens vragen aan de scriba, inderdaad. Er was nog meer theologie, ik zal eens vragen naar de titels.
Hoe kom je daar nou bij?Tiberius schreef:Nee, die raak je aan de straatstenen niet kwijt.Dodo schreef:De boeken van De Banier: Uit den schat des Woords, zijn dat bijzondere boeken? Er is een stapel van binnengekomen in onze kringloopwinkel, in goede staat. Zijn ze wat waard?
Bij ons zeker ook, hoewel niet alles.Jantje schreef:Hoe kom je daar nou bij?Tiberius schreef:Nee, die raak je aan de straatstenen niet kwijt.Dodo schreef:De boeken van De Banier: Uit den schat des Woords, zijn dat bijzondere boeken? Er is een stapel van binnengekomen in onze kringloopwinkel, in goede staat. Zijn ze wat waard?
Zelfs bij ons lezen ze uit die boekjes.
Van een bevriende boekhandelaar. Er blijft een groot deel staan van wat jaarlijks uitkomt. Er zijn een aantal liefhebbers, vaste klanten, die direct bij verschijning een exemplaar gaan kopen; verder de kerkenraden, maar daarna houdt het op.Jantje schreef:Hoe kom je daar nou bij?Tiberius schreef:Nee, die raak je aan de straatstenen niet kwijt.Dodo schreef:De boeken van De Banier: Uit den schat des Woords, zijn dat bijzondere boeken? Er is een stapel van binnengekomen in onze kringloopwinkel, in goede staat. Zijn ze wat waard?
Lezen is nog geen kopen, Jantje.Jantje schreef:Zelfs bij ons lezen ze uit die boekjes.
-DIA- schreef:Ik denk dat voor de oude jaargangen nog wel belangstelling kon zijn.Tiberius schreef:Nee, die raak je aan de straatstenen niet kwijt.Dodo schreef:De boeken van De Banier: Uit den schat des Woords, zijn dat bijzondere boeken? Er is een stapel van binnengekomen in onze kringloopwinkel, in goede staat. Zijn ze wat waard?
Het was juist het doel van deze serie om vacante gemeenten van preken te voorzien, meen ik.Bezorgd schreef:-DIA- schreef:Ik denk dat voor de oude jaargangen nog wel belangstelling kon zijn.Tiberius schreef:Nee, die raak je aan de straatstenen niet kwijt.Dodo schreef:De boeken van De Banier: Uit den schat des Woords, zijn dat bijzondere boeken? Er is een stapel van binnengekomen in onze kringloopwinkel, in goede staat. Zijn ze wat waard?
Bepaalde oudere uitgaven/ jaargangen zijn geld waard omdat ze zeldzaam zijn.
De meesten zijn inderdaad onverkoopbaar.
@Jantje ea niet omdat ze niet gelezen worden, alhoewel dat in leesdiensten steeds minder gebeurd door jongere ouderlingen, die lezen een preek van internet, maar omdat veel lezers van deze prekenboeken deze serie altijd nieuw kopen.
Duidelijk. Geloofwaardig ook.Tiberius schreef:Van een bevriende boekhandelaar. Er blijft een groot deel staan van wat jaarlijks uitkomt. Er zijn een aantal liefhebbers, vaste klanten, die direct bij verschijning een exemplaar gaan kopen; verder de kerkenraden, maar daarna houdt het op.Jantje schreef:Hoe kom je daar nou bij?Tiberius schreef:Nee, die raak je aan de straatstenen niet kwijt.Dodo schreef:De boeken van De Banier: Uit den schat des Woords, zijn dat bijzondere boeken? Er is een stapel van binnengekomen in onze kringloopwinkel, in goede staat. Zijn ze wat waard?
Alleen voor de oudere jaargangen is wel wat belangstelling, zoals Dia hierboven al zegt.
Lezen is nog geen kopen, Jantje.Jantje schreef:Zelfs bij ons lezen ze uit die boekjes.